Gå til innhold

Bryllupsgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å gi i gave til nære venner? Hva bør man absolutt ikke gi? 

Anonymkode: 45eee...be8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid bare gitt fra ønskelista. Syns det er greit for da får de noe de ønsker seg. Ville ikke gitt pynteting eller kunst hvis det ikke er noe du vet de ønsker seg.

Anonymkode: c1729...c2a

• Liker 1
Skrevet

Hva som er "vanlig" å gi er vel helt avhengig av hva det aktuelle brudeparet har satt opp på sin ønskeliste, det da?

En typisk ting å gi i bryllupsgave er kanskje at brudeparet ønsker å begynne og samle på et bestemt servise, en serie, og har skrevet opp dette på ønskelisten sin. Da er det opp til den enkelte giver å velge hvilke deler, om det blir asjetter, middagstallerkner, sausenebb, serveringsfat osv osv, alt etter hvilket prisnivå man ønsker å legge seg på.

Hva man absolutt ikke bør gi, er vel en gave som kun retter seg mot den ene parten i paret, altså ikke felles gave til begge to, men en gave som helt klart bare går til den ene av dem. F.eks. et gavekort i en sminkesalong, kun rettet til kvinnen i paret.

Det mener nå jeg ihvertfall da.

Skrevet

Jeg vil tro det ikke er noe som er direkte vanlig eller standard?  De beste gavene er jo ofte personlige og har en betydning for både giver og mottaker. 

Skrevet

Vanlige ting er vel servise, bestikk, kjøkkenutstyr og sengetøy. 

Ville ikke gitt noe som helst av bestikk, servise, glass og lignende jeg ikke visste om de sparte på fra før. Mange er interessert i å ha likt av alt. Noen jeg snakket med ville kjøpe reisegavekort, syns ikke noe om det fordi de da er bundet av operatøren giveren velger. Tenk om de får reisegavekort fra 3 ulike byråer? Og det du velger ikke fører de reisene paret vil ha. Ville ikke gitt kunst heller, det er veldig personlig hva folk liker og hva som passer inn i folks hjem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...