Gå til innhold

har problemer med å si at jeg elsker han

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par uker siden hadde min samboer og jeg en krangel. Under krangelen sier han at han vurderer å gjøre det slutt, men at han elsker meg ( å haaalo). Når jeg da spør han om han virkelig mener at forholdet vårt er verdt så lite at han bare kan kaste det på båten for noen uenigheter, så tar han det tilbake. Alle forhold har sine krangler. Jeg mener nå at det er skjelden at det aldri er uenigheter og en krangel i ny og ne i et forhold..

(rett meg om jeg tar fullstendig feil).

Vi har også prøvd i 14 mnd. og bli gravid nå, og jeg er nå i gang med hormonkurer. Han vil også at vi skal fortsette med prøvingen....

Etter denne krangelen vi hadde, så har det blitt sånn at jeg skjelden sier at jeg elsker han. Før var det noe jeg sa hver dag fordi det var naturlig for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jentedama
Skrevet

Hvorfor sier du ikke at du elsker han? Har det noe følelsene dine å gjøre?

Klart det er vanlig med litt krangling. Lidenskapen setter i gang sterke følelser...

Men krangler dere mer nå?

Jeg vil også påpeke at hormonene kan gjøre deg mer sårbar og kanskje også gjøre noe med ditt humør - deprimert, flatere (ergo: føler ikke det samme for han en gang...), mer aggressiv...

Jeg kjenner ikke disse hormonkuree for å bli gravid, men kjenner både pms, p-piller og p-sprøyte. Undersøk dette (!) og snakk med mannen din om det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke sluttet og elske han, ikke i det hele tatt.... Men det har bare blitt vanskelig for meg og fortelle han det. Jeg gikk jo rundt og trodde alt var bra, at vi hadde det fint osv. Hadde også fortalt han at jeg var klar for å ta skrittet videre med forholdet vår, at jeg ville gifte meg med han. Jeg åpnet meg og fortalte nøyaktig hva jeg følte for han.. Så fersker jeg han i en liten løgn, og da tar han helt av. Man sier da ikke at man vurderer å gjøre det slutt om man virkelig elsker den andre? Herregud, vi er da voksne (38 og 31 år)..

Jeg er ikke av den typen som hiser meg opp. Vil heller snakke rolig om tingene, mens han tar av omentrendt letter...Så hormonene kan jeg ikke skylde på.. Om det er hormoner, så må det være hans...

Skrevet

Tror det er en forsvarsmekanisme.

Ved å si at du elsker ham, "utleverer" du deg selv, og det er "farlig" når han har sagt det han sa under krangelen.

Enig med deg, man sier ikke sånt!

Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å svare på innlegget mitt.

Vi har ikke kranglet noe siden den krangelen vi hadde. Men det er ikke til å stikke inn under en stol at jeg er veldig såret over det han sa. De første dagene gikk jeg rundt og lurte på hvordan jeg kunne såre han, så kunne han kjenne hvordan det var. Tok heldigvis til vettet og fant ut at det ikke var løsningen.

Nå er vi på vei til å reise på hytta på fjellet. Håper helgen blir bra. Bare oss to....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...