AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Hei, det ser ut som det er litt rusk i definisjon, uklarhet, uenighet i hva som er normalt å forholde seg til. Samværsordningen sier annenhver vinterferie. Jeg er skilt og har en samværsordning med to barn på 8 og 6 år. Jeg og min tidligere partner bor omlag 100 minutter fra hverandre. Nå starter vinterferien på mandag, men leveringsdag og tid er uenighet. A: Ene parten mener vinterferien starter mandag og da leveres barna på mandag på et tidspunkt som ikke er definert, men sannsynlig etter passende tid å stå opp, spise osv. [For den andre part kan dette bety at halve dagen er nesten gått før de er hos den andre] B: Den andre part mener barna skal leveres søndag, siden barna også tilbakeleveres en uke etter på søndag. Da i god tid før klokken 00:00 som er den "reelle" døgn starten, på samme måte som barna blir levert i god tid før klokken 00:00 uken etter. Påpeker også at hva om skal reise tidlig med offentlig transport, vinterferien har jo startet sånn sett.. Ene part tenker mandag fordi da starter vinterferien, andre part er uenig fordi da mister den en overnatting med barna samtidig som påpeker at barna blir levert i god tid før vinterferie starter, og da i andre enden i god tid før hverdagen etter vinterferie. Slik at det blir en full syv dagers uke og tidspunkt blir satt enn en uklar mandag formiddag. (Det samme tvist gjelder egentlig alle feriene i kalenderåret) Kommentarer og evt. noen fornuftig link til som gir en god oppklarning i dette? Anonymkode: 1af50...501
EvaLena Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Jeg har ingen fasitsvar på dette, men jeg synes barna skal få reise allerede på Søndag. Da får de hele uka hos den forelderen som skal ha de. De blir også levert igjen neste Søndag. Hvis dette er ett problem dere har, så kan jeg ikke skjønne at dette er noe å lage problemer av. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 Her er vinterferien fra fredag etter skole/barnehage til neste søndag. Anonymkode: 9aab8...e20 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 Hos oss startet ferien etter skoleslutt på fredagen slik at man hadde barnet begge helgene .. Anonymkode: 78a1a...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 Vi teller hele ferien, fredag-søndag, altså 9 netter i vinterferien. Anonymkode: 1dc14...17c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Vi teller mandag til søndag her, altså de dagene det er ferie. Anonymkode: f5428...63e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Jeg ville tenkt fredag etter skoletid, da starter vinterferien. Med levering søndag kveld uken etter. Men hvis ikke aktuelt (hyggelig med en problemstilling der man ønsker mest mulig tid sammen!), så søndag ettermiddag/kveld som vanlig selvsagt. Anonymkode: 370f9...5e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå