AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Jeg føler meg verdiløs og har ingen tro på meg selv. Har vært gift og hadde mange fine år sammen med han. Det var han som ville skilles og han har kommet seg videre i livet. Dette bruddet ødela meg på flere måter, blandt annet at jeg har vanskelig for å klare å stole på menn igjen. Jeg ønsker meg veldig en kjæreste og når jeg først møtte en jeg falt for, så ville ikke han være kjæresten min. Jeg får ofte høre at jeg er en super jente, søt, pen, snill. Får bare høre positive ting, men jeg klarer ikke å ta det innover meg. Jeg trur nesten at de lyver til meg. Eneste jeg er enig med de i er at jeg er snill, veldig snill faktisk. Virderer å gå til psykolog for dette, men føler samtidig at det vil bli veldig flaut. Jeg synes det er flaut å si at jeg vil ha kjæreste, men ingen vil ha meg. Er kjemperedd for at psykologen da skal sitte og si positive ting om meg, det er ikke det jeg er ute etter. Jeg takler mye bedre å få høre at jeg er stygg, hvis noen skulle finne på å si det. Jeg anser meg selv som helt normal på alle plan. Er det noen av dere som har vært til psykolog pga selvtillit og problemer med å finne seg en kjæreste? Eventuelt hvordan var den behandlingen, hva gjorde dere hos psykologen? Anonymkode: 8c5f9...0b4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Ingen som kan si litt om dette? Anonymkode: 8c5f9...0b4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen som kan si litt om dette? Anonymkode: 8c5f9...0b4 Ikke la andre mennesker definere deg og din verdi, da kan man risikere som du skriver: føle seg verdiløs. Fokuser på ting som gjør deg glad, bygg opp deg selv før du ev dater andre, vit hva du vil ha, og ikke. Du må jobbe med selvtillitt og selvbilde, det kan du gjøre selv, en psykolog kan nok hjelpe deg, men arbeidet er ditt, bare ditt eget. Anonymkode: 9c23d...b1d
Gjest Genevieve Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 (endret) Ikke baser verdien din utifra utseendet ditt. Har du noen hobbyer du dyrker? Noe du føler mestring i? Tror dette er hva du behøver. Hvis du trenger psykolog så gjør du det. Det kan bli en stor hjelp. Folk går til psykolog for alt mulig nå om dagen, hvis det er dette du sliter med skal du ikke være redd for å be om hjelp. Endret 14. februar 2016 av Genevieve
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 Det er så utrolig mange mennesker som blir avvist i kjærligheten, så det skal du ikke ta så forferdelig tungt. Man må bare prøve igjen, og en dag så stemmer det. Anonymkode: 78414...330
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er så utrolig mange mennesker som blir avvist i kjærligheten, så det skal du ikke ta så forferdelig tungt. Man må bare prøve igjen, og en dag så stemmer det. Anonymkode: 78414...330 Story of my life jeg har indirekte blitt avist sikkert 30 ganger å avist 4 ganger fortsatt ensom. Anonymkode: f9970...c76
EvaLena Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 Jeg føler med deg TS, jeg føler likedan 😒
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #8 Skrevet 20. februar 2016 Har gått til psykolog med mitt problem. Men det var noe helt annet. Spesielt for en mann. Jeg har blitt mange ganger under mitt liv. Begynte under min ungdoms liv. Problemet mitt var at jeg ga jente feil signaler. Har alltid følt meg underdanig og forsiktig ovenfor kvinnen. For snill kanskje. Og forsiktig. Ble ingen H-mann. Spurte om lov. Gjorde det meste for henne. Det utartet seg heller til å bli en ynkelig venn. Følte at kvinnen sto meg høyere. Fortsatt singel i dag. Men etter mange samtaler med psykolog har jeg det mye bedre med kvinnen. Har kjæreste i dag. dette på 6 året Anonymkode: 4b181...3c7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 Du skal ikke være redd for at psykologen skal sitte der og si masse positive ting om deg for å trøste. Det er ikke sånn de jobber! De stiller deg spørsmål og får deg til å se ting på nye måter - kommenterer aldri utseendet ditt! Du kan sikkert gå til psykolog med dette problemet, men du må regne med å betale for det selv hos privat psykolog. Anonymkode: 298de...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå