AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 har eksem(slags flassing) i ansiktet spesielt i områdene rundt nesen og øyenbrynene. Er det noen kremer som hjelper mot det eller går det fint å bruke ansiktskrem/håndkrem? Anonymkode: 6554f...b3c
Gjest Klaveret Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Det høres ut som seborisk eksem. Det behandles med f-eks "Daktakort" (krem) i aktive perioder, Kommer og går, men man blir visstnok aldri helt kvitt det. Du finner en god del info og bilder om du googler det.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 God fuktighetskrem kombinert med fet krem. Spør på apoteket. Anonymkode: 83770...dc7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Få henvisning til hudlege, så får du en ordentlig vurdering, ev tatt allergiprøver. Jeg har også slik eksem, og i tillegg en svært dehydrert og sensitiv hud også i resten av ansiktet. Har akkurat begynt å bruke rens, serum og dag/nattkrem fra Shisheido, og er merkbart bedre på 5 dager. Så den kan jeg anbefale om du tåler den. Be om en prøve på den, så får du testet. Jeg har ikke brukt salve mot eksem den siste uken, men også utslettene er borte. Anonymkode: f09b9...f50
mocci Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Jeg har seborreisk eksem i ansiktet og det høres ut som om det er det samme du har. Jeg bruker salve på resept fra lege, Terrra cortril, en kombinasjonssalve av soppmiddel og kortison. Det er det eneste som tar utslettet hos meg men det dukker opp igjen kort tid etter behandling...noe bedre på sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå