Gå til innhold

Brystforstørrelse med eget fett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen her har gjort det eller har erfaring med det? 

Altså, jeg har gått ned over 30 kg, og ønsker å gjøre noe med brystene mine. De henger, grad 3. 

Men jeg vil heller forstørre brystene mine med eget fett. Tror dere det vil være aktuelt?

Jeg har vært på konsultasjon tidligere, og fikk beskjed om at jeg måtte ha løft, for å legge inn silikon.

men jeg ønsker ikke silikon. 

Anonymkode: b45ac...14f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja jeg vil gjerne ha litt større, men jeg ver ikke om det er mulig å forstørre hengepupper med eget fett. 

Jeg vet jo at det fortsatt vil henge, men jeg er mer opptatt av at det skal se naturlig ut med litt heng :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om det, men det første jeg tenker er jo at dette må vel forsvinne etter hvert? At det enten rundt til et annet sted i kroppen eller hvis man går ned noen kg til så kan de forsvinne og ikke komme tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Belbus skrev:

Jeg vet ingenting om det, men det første jeg tenker er jo at dette må vel forsvinne etter hvert? At det enten rundt til et annet sted i kroppen eller hvis man går ned noen kg til så kan de forsvinne og ikke komme tilbake igjen?

Fettceller forsvinner ikke, men hver enkelt fettcelle kan minke og øke i størrelse alt ettersom :)

Anonymkode: 76e25...7f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Jeg har hørt at hvis fett fjernes fra et sted, så dukker det opp på nye steder. 

Ehh??

Anonymkode: 49c91...7df

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
13 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Jeg har hørt at hvis fett fjernes fra et sted, så dukker det opp på nye steder. 

Hvis dette stemte hadde man jo ikke trengt blandt annet silikon ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.2.2016 at 22.31, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om noen her har gjort det eller har erfaring med det? 

Altså, jeg har gått ned over 30 kg, og ønsker å gjøre noe med brystene mine. De henger, grad 3. 

Men jeg vil heller forstørre brystene mine med eget fett. Tror dere det vil være aktuelt?

Jeg har vært på konsultasjon tidligere, og fikk beskjed om at jeg måtte ha løft, for å legge inn silikon.

men jeg ønsker ikke silikon. 

https://www.fornebuklinikken.no/operasjon/brystforstorrelse-med-fett/

"Her finner du fullstendig informasjon om forstørring av brystene med eget fettvev"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.fornebuklinikken.no/operasjon/brystforstorrelse-med-fett/

"Her finner du fullstendig informasjon om forstørring av brystene med eget fettvev"

https://www.fornebuklinikken.no/operasjon/brystforstorrelse-med-fett/#om_brystforstorring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, førstedamen skrev:

Hvis dette stemte hadde man jo ikke trengt blandt annet silikon ??

Jeg leste det i forbindelse med fettsuging. At fettet dukker opp et annet sted når det blir fjernet fra et sted. Men man vet jo aldri hvor fettet dukker opp. Og; dette er noe jeg leste. Så jeg vet ikke om det er 100% rett eller ei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ClosedParadise skrev:

Jeg leste det i forbindelse med fettsuging. At fettet dukker opp et annet sted når det blir fjernet fra et sted. Men man vet jo aldri hvor fettet dukker opp. Og; dette er noe jeg leste. Så jeg vet ikke om det er 100% rett eller ei. 

Nå forstår jeg hva du mente.

Hvis man f.eks fjerner alt fettvevet (som jo er fettceller) fra magen, og dette blir kastet. Da finnes det ikke lengre fettceller på magen. Senere, når kroppen skal lagre fettreserver, må disse lagres et sted på kroppen der det finnes fettceller, og da kan man ikke på forhånd vite hvor kroppen velger å lagre fettreservene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå forstår jeg hva du mente.

Hvis man f.eks fjerner alt fettvevet (som jo er fettceller) fra magen, og dette blir kastet. Da finnes det ikke lengre fettceller på magen. Senere, når kroppen skal lagre fettreserver, må disse lagres et sted på kroppen der det finnes fettceller, og da kan man ikke på forhånd vite hvor kroppen velger å lagre fettreservene.

Riktig. :) 

derfor er det med andre ord nesten nytteløst med fettsuging for.eks...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Enig :)

Dessuten er jeg skeptisk til dette med å tukle med kroppen på slike måter. Hvem vet om hva forskere finner ut om noen 10-år om eventuelle skadevirkninger av å fjerne fettvev? (det er jo grunner, fra naturens side, til at vi har fettceller på mange steder på kroppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig :)

Dessuten er jeg skeptisk til dette med å tukle med kroppen på slike måter. Hvem vet om hva forskere finner ut om noen 10-år om eventuelle skadevirkninger av å fjerne fettvev? (det er jo grunner, fra naturens side, til at vi har fettceller på mange steder på kroppen)

Man skal være forsiktig med kroppen, den er veldig sterk, men samtidig veldig skjør. 

Jeg skal ta en brystforstørring snart, men det med proteser. Føler det er bedre mtp at fett gjør som det vil. Og skader/slitasje osv.. Så enig med deg :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg en artikkel om at fettet kommer på andre steder http://nhi.no/forside/fettsuging-av-larene-gir-mer-fett-pa-magen-37135.html

"Fettsuging av lårene gir mer fett på magen

Fettet kommer tilbake etter en fettsuging - men ikke til samme plass.

Dette ifølge en studie som ble forhåndspublisert på nett, i tidsskriftet Obesity i april 20111. Dette er den første studien som er utført på mennesker, hvor man har undersøkt om fettet kommer tilbake etter en fettsuging, og hvor det havner."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, ClosedParadise skrev:

Haha, nei.... I tilfeller der fjerning av fett er et alternativ har man gjerne et overskudd av fett. Dersom man fjerner fett og spiser rimelig og trener slik at overskuddsfett ikke lagres vil det jo ikke plutselig blomstre opp fett andre steder på kroppen. Fettsuging brukes gjerne uansett på upropesjonale konturer som er genetisk betinget. Altså steder på kroppen som ikke påvirkes av ytre faktorer. Et godt eksempel på dette er fettfjerning på hake/hals. 

Selv synes jeg det er spesielt at du er skeptisk til fjerning av fett, men synes det er helt OK å sette inn unødvendige proteser. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nei.... I tilfeller der fjerning av fett er et alternativ har man gjerne et overskudd av fett. Dersom man fjerner fett og spiser rimelig og trener slik at overskuddsfett ikke lagres vil det jo ikke plutselig blomstre opp fett andre steder på kroppen. Fettsuging brukes gjerne uansett på upropesjonale konturer som er genetisk betinget. Altså steder på kroppen som ikke påvirkes av ytre faktorer. Et godt eksempel på dette er fettfjerning på hake/hals. 

Selv synes jeg det er spesielt at du er skeptisk til fjerning av fett, men synes det er helt OK å sette inn unødvendige proteser. 

Haha, for all del :) Jeg kan være skeptisk til det jeg vil, og du kan ikke si det er unødvendig når du ikke har peiling ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg skal snart gjøre det, kan holde deg oppdatert i denne tråden dersom det er interessant (og jeg husker det).

Årsaken er at etter litt opp og ned i vekt, så ser brystene mine litt tomme ut. Jeg ønsker ikke silikoninnlegg og er heller ikke opptatt av å gå betydelig opp i størrelse, det handler bare om å fylle på litt volum på toppen - som jeg hadde da jeg veide noen kg mer og gikk på p-pillen, og fremdeles nesten har når de er litt harde og ømme rundt mensen. Brystene har noe heng, men ikke såpass at det plager meg, og jeg tror det naturlige henget ser bedre ut med en gang det er mer fyll i brystene, i stedet for at de ser litt flate ut fra siden. 

Fettsugingen handler om å lage en finere kroppskontur. Jeg er normalvektig på BMI, de fleste vil vel kalle meg slank, og jeg skal ikke ned i vekt. Men det lagres uproporsjonalt mye fett på hoftene sånn at jeg får litt pæreform, og så skal jeg hente litt fra lår og knær og kanskje mage og BH-rullen. Kommer til å ryke på over 60 000 kr siden jeg tar fra så mange steder.

Det er fysisk flisespikkeri, jeg fikser på en allerede relativt fin kropp. Den ser faktisk veldig bra ut med BH og spanx - men jeg skulle gjerne hatt den kroppen uten å bruke hold in - med andre ord se bra ut naken, og i bikini, og alle slags klær. Har tenkt på denne operasjonen i noen år, og gjort mye research. Da jeg vant et større beløp penger så var det ikke noe å lure på, jeg må bare gjøre det eller gå rundt og tenke på det resten av livet.

Denne siden her er kjempebra om du vurderer operasjon, har vel lest alle reviews der:

https://www.realself.com/breast-fat-transfer

De har forøvrig grundige omtaler, reviews og spørsmål og svar fra leger på alle typer skjønnhetsbehandlinger der, fra kirurgi via injeksjoner og helt ned til vanlige hudpleie-peelinger, anbefales veldig uansett hva du vurderer. 

Anonymkode: f3f51...ea2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Den 24.2.2016 at 8.12, AnonymBruker skrev:

Jeg skal snart gjøre det, kan holde deg oppdatert i denne tråden dersom det er interessant (og jeg husker det).

Årsaken er at etter litt opp og ned i vekt, så ser brystene mine litt tomme ut. Jeg ønsker ikke silikoninnlegg og er heller ikke opptatt av å gå betydelig opp i størrelse, det handler bare om å fylle på litt volum på toppen - som jeg hadde da jeg veide noen kg mer og gikk på p-pillen, og fremdeles nesten har når de er litt harde og ømme rundt mensen. Brystene har noe heng, men ikke såpass at det plager meg, og jeg tror det naturlige henget ser bedre ut med en gang det er mer fyll i brystene, i stedet for at de ser litt flate ut fra siden. 

Fettsugingen handler om å lage en finere kroppskontur. Jeg er normalvektig på BMI, de fleste vil vel kalle meg slank, og jeg skal ikke ned i vekt. Men det lagres uproporsjonalt mye fett på hoftene sånn at jeg får litt pæreform, og så skal jeg hente litt fra lår og knær og kanskje mage og BH-rullen. Kommer til å ryke på over 60 000 kr siden jeg tar fra så mange steder.

Det er fysisk flisespikkeri, jeg fikser på en allerede relativt fin kropp. Den ser faktisk veldig bra ut med BH og spanx - men jeg skulle gjerne hatt den kroppen uten å bruke hold in - med andre ord se bra ut naken, og i bikini, og alle slags klær. Har tenkt på denne operasjonen i noen år, og gjort mye research. Da jeg vant et større beløp penger så var det ikke noe å lure på, jeg må bare gjøre det eller gå rundt og tenke på det resten av livet.

Denne siden her er kjempebra om du vurderer operasjon, har vel lest alle reviews der:

https://www.realself.com/breast-fat-transfer

De har forøvrig grundige omtaler, reviews og spørsmål og svar fra leger på alle typer skjønnhetsbehandlinger der, fra kirurgi via injeksjoner og helt ned til vanlige hudpleie-peelinger, anbefales veldig uansett hva du vurderer. 

Anonymkode: f3f51...ea2

Hvordan gikk det med deg? er du fornøyd? Jeg vurderer det samme :) Har ikke lyst på silikon og ønsker heller ikke betydelig større pupper, bare litt :) 

Anonymkode: 404ad...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...