Gå til innhold

Barn i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det bør være opp til brudeparet og rammene for festen. Vi ønsker ikke å invitere barn, og det er fordi vi har valgt ettermiddagsbryllup, samt at meny/lokale ikke egner seg for små barn som løper rundt. Vi har ingen i nær familie eller nære venner som har små barn, hadde vi hatt det, hadde vi nok prioritert annerledes. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tatt med min 3 åring på bryllup. Ikke hatt jeg fått hygget meg. Ikke liker hun å sitte stille til bords, hun liker heller å løpe og være aktiv. 

Brudepar må selv bestemme om de ønsker barn til bryllupet sitt.

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Om ungane har franske foreldre: inviter dei i bryllaup. Har ungane ikkje franske foreldre: la vere. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Tigress skrev:

Om ungane har franske foreldre: inviter dei i bryllaup. Har ungane ikkje franske foreldre: la vere. 

Hæ??

Anonymkode: 3d843...54b

Gjest Tigress
Skrevet
Den 11. mars 2016 at 15.39, AnonymBruker skrev:

Hæ??

Anonymkode: 3d843...54b

Franske ungar spring ikkje rundt, dei hyler ikkje, dei et det dei får servert og dei kan sitje gjennom ein lang middag. Dei fleste ikkje-franske ungar kan ikkje det. Ergo: har ungen franske foreldre kan dei inviterast, har dei det ikkje, bør dei vere heime. 

Eg likar ikkje ungar, men eg trur eg ville likt franske ungar. 

Skrevet

Vi hadde fem barn i alderen 3-8 år i vårt bryllup (den ene var vår sønn). Det gikk veldig fint. De fikk egen barnemeny og hadde et rom vegg i vegg med der vi spiste middag, der de hadde tv med filmer og leker, tegnesaker. Barna var litt til og fra mellom lekerommet og middagen. To yngre kusiner tilbød seg å se etter barna innimellom, så foreldrene fikk sitte litt i fred.  Alle var greie og bråket lite. Var på hotell og barna kunne legges på rommene når de ble trøtte. Fungerte fint både for oss og de andre som hadde barn. 

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med barn som har oppført seg som en drøm, og bryllup med barn som har laget et leven uten sidestykke så her er det ingen fasitt. I utgangspunktet så vil jeg IKKE ha barn i mitt bryllup da jeg personlig mener at barn og alkohol IKKE hører sammen. I tillegg så husker jeg selv fra jeg var liten at det var TORTUR å måtte sitte pent gjennom en treretters middag.

Skal du ha med barn så lag i det minste et opplegg for disse. Ha et eget rom med "barnevennlig mat", en barnevakt og noen leker/film slik at de voksne kan få spise i fred. En venninne hadde dette i sitt bryllup og dette var STOR suksess! Barna storkoste seg! Dette kommer så klart litt ann på alderen på barna. En på 12 klarer jo fint å sitte stille gjennom en middag mens en på 4 kanskje vil syntes at dette er forferdelig.

Siden bryllupet skal foregå i utlandet så skjønner jeg jo at det ikke vil være et alternativ å ikke invitere barna. Jeg ville da prøvd å laget et eget opplegg for disse barna. Event at de spiser noe av middagen sammen med resten av følget og at de kan gå på "lekerommet" når de er ferdige med å sitte stille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...