Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått oss en bærbar Mac, og så langt er allt bare velstand...Men åssen i alle dager kan jeg finne ut noe på denne greia??

Noen som har en link el no i den duren?? Det er jo skikkelig kul, men SÅ anneledes, og SÅ engelsk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler:

Ha en fin dag!

(Jeg kan bare smile, nikke og klappe deg på skuldra. For det eneste jeg kan fortelle deg om MAC, er historien til appletalk og hvordan denne protokollen fungerer ;-) )

Ps. Stakkars deg.

jordbær - anti-Mac! Hihi. :oops:

Skrevet

Hva bruker du mac'en til, utenom surfing da?

Kjøpte dere en mac bare til penbruk og stas, har dere gjort noe lite gjennomtenkt :-?

Gjest 1030 i.i.
Skrevet

Hva er det du vil finne ut?

Regner med at du har vært innom www.apple.no

Du kan også se på www.macworld.com .

Og ikke hør på de over her. Jeg er strålende fornøyd med å slippe å restarte maskina mi flere ganger om dagen. Synes også (etter noen ukers tilpasning) at det er lettere å bruke en mac enn pc med Windows.

Skrevet

Selv bruker jeg mac pga arbeid.

Hjemme og på de fleste kontorer er det enklere å bruke pc siden de fleste systemene er tipasset pc-miljø bedre enn mac-miljø. skulle noe hege seg opp er det mye mer hjelp å hente til en PC!

Men bevare meg.., mac fungerer veldig bra til det brukes mest til.., men det er ikke vanlig hjemmebruk. Til det synes jeg den er altfor dyr. Rett og slett ikke lønnsom for pengene.

Må man ha mac så må man og vil man ha mac så kjøper man! men jeg synes ikke den er noe bedre enn pc.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er strålende fornøyd med å slippe å restarte maskina mi flere ganger om dagen.

Det der er et alvorlig utdatert argument, som mac-entusiaster burde vokte seg vel for å bruke. Flere ganger om dagen, du liksom. Etter win2k, så er ikke det et problem lengre.

Mulig man fremdels må restarte oftere enn en mac-bruker, men vi snakker om en hyppighet på kanskje en gang annenhver måned.

Skrevet

Nå kjøpte ikke jeg Mac for å bruke penger eller ha til stas. Jeg fikk den og vil jo ikke si nei, når jeg kunn har en veldig gammel bærbar fra før av..

Det skal brukes hovedsaklig til skriving.. Fannt et program på den som het TextEdit, men der fanntes det ikke ordbok på Norsk (men på svensk :roll: ) Har ikke satt meg inn i dette ennå, men det er helt klart anneledes en windows. (minnte meg litt om linux :oops: )

Det er en Power Book G4, ikke at det sier meg noe :ler: Men det skal vist være bra, så jeg får nok sjekke opp de linkene :)

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg er superfornøyd med min Mac...

Hjelp-funksjonen er god å ha i begynnelsen, åpne hjelp og skriv inn spørsmålet du lurer på, mye å hente der.

Gjest Ethereal
Skrevet

Du bør nok få tak i Office, TextEdit er mest som en slags notatblokk, med minimalt med redigeringsfunksjoner.

Selv har jeg MAC og bruker det mest i jobben, og kommer nok til å kjøpe en til å ha hjemme også etterhvert.

Skrevet
Mulig man fremdels må restarte oftere enn en mac-bruker' date=' men vi snakker om en hyppighet på kanskje en gang annenhver måned.[/quote']

ska si deg det jeg, at hvis du har en ræva pc som min compaq med ME operativsystem så prater vi om en hyppighet på minimum 3 ganger PR. DAG... :cry: *oppgitt* *haterbluescreen*

Skrevet

Hei hei...

Ikke hør på alle de som tuller med deg over og sier du har gjort noe dumt. Mac overgår PC 100 ganger. Start med å gå inn på systemvalg, enten finner du det som det hvite ikonet med ett grått eple i menyen din (som kalles dock), eller gå inn på eplet øverst til venstre og så systemvalg. Her finner du en masse instillinger du kan prøve deg frem med.

Videre ligger kanskje Appleworks inne på maskina di. Det er et tekstprogram som ligner litt på word. Det er helt greit, men jeg ble drittlei av at folk ikke kunne lese filene på pc, og har derfor anskaffet office for mac. Som løste alle problem.

Gled deg til en virusfri hverdag :) Og lykke til med maskina di.

Skrevet

ÆSJ! Kjører du seriøst ME enda? :-o

Det er jo tidenes verste operativsystem. Microsoft forsøkte å dra siste livskraften ut i fra DOS-OS-er, og ME var resultatet. Til og med MS gav opp ME ;) Installer Win2000 eller noe annet! (Til og med 98se er bedre!)

Gjest 1030 i.i.
Skrevet

Videre ligger kanskje Appleworks inne på maskina di. Det er et tekstprogram som ligner litt på word. Det er helt greit, men jeg ble drittlei av at folk ikke kunne lese filene på pc, og har derfor anskaffet office for mac. Som løste alle problem.

Jeg bruker bare AppleWorks som teksteditor på maskina mi. Du kan lagre filene der som .doc-filer og deretter er de greie å lese på en pc. Den eneste ordboka som følger med er en engelsk en, men det er mulig at det går an å kjøpe til en norsk. (Jeg har ikke sjekka det selv.)

1030

Skrevet

Jeg hadde også ME, og det er virkelig et ræva system, ja. Det er utrolig frustrerende med et sånt system som ikke virker.

Et tips fra meg - som fungerer mye bedre enn ME... Jeg kjøpte en oppdateringspakke med XP-pro for studenter (er ikke student selv, men fikk det til den prisen fordi jeg har skoleelever hjemme) og det kostet meg en liten tusenlapp.

Jeg har muligens for mange prossesser gående på en gang eller har for lite RAM, så den er ikke så rask som jeg ønsker meg (det kan være at jeg er kravstor bare) men ellers er jeg storfornøyd med XP...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ehh..hva menes med å måtte restarte maskina? Må dere slå av pc`n og starte den på nytt fordi alt låser seg..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...