Gå til innhold

Kom med ting man bør oppleve i Praha!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal en tur til Praha om ikke lenge og i den forbindelse hadde det vært kjekt å få tips til hva man bør være med på/oppleve de 5 dagene vi skal være der. Tips til attraksjoner, severdigheter, resturanter, kafeer osv tas imot med takk! Er det noe vi bør styre unna er også fint å vite. Vi er en familie på  3 generasjoner som skal dit (minstemann er 17) så utesteder/barer/klubber er ikke interessant.

Anonymkode: 69b25...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrehagen i Praha er faktisk veldig fin og stor :)

Skrevet (endret)

Dere burde ta en tur til knokkelkirken! En kirke dekket i hodeskaller og menneskeknokler. Ellers er det veldig fint å bare gå rundt i byen og se på arkitekturen. Ta en tur til Karlsbroen, se på Tyn-kirken og St. Vitus Katedralen. Når det kommer til shopping syntes jeg Palladiumsenteret var ganske fint(hvis jeg husker riktig senter). De har også en hovedshoppinggate som er fin å gå i, men husker dessverre ikke hva den heter... Anbefaler også å sjekke ut en asiatisk restaurant som ligger rett overfor Palladiumsenteret. 

Edit: Pass dere for lommetyver! Det kryr av dem i Praha. Og dersom dere skulle reise med kollektivt: Vær klar over av det kan være falske kontrollører, så spør etter ID. Det er generelt mange sleipe folk som prøver å lure turister, så vær litt obs. 

Endret av urenluren
Skrevet

Jeg er enig i at dyrehagen er fin (til en dyrehage å være).

Ellers vil jeg anbefale å reise ut til Theresienstadt. Det blir en dagstur, men den er absolutt verd å bruke en dag på. Det er ikke stort og hektisk som en tur til Auchwitz er, det er ikke gasskammer der, men historien til leiren gjorde et nesten større inntrykk på meg enn turen til Auchwitz gjorde. Museet er vel verd turen.

Det går buss fra Praha til Terezin: Lenke 

Ellers vil jeg anbefale å gå i bakgatene, snuse opp små, lokale butikker. - og en tur på borgen er jo obligatorisk, men det er ganske dyrt akkurat på borgen :) 

Bruk Metro'en. Den frakter dere raskt og effektivt rundt-om-kring og er svært oversiktlig og grei å forholde seg til :) 

Kos dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...