Nordmann1 Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 I år har jeg tenkt å ha paprika, agurk, tomat, bønner og søtpotet. Når skal jeg begynne å så? Jeg tenker selvfølgelig å så innendørs.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Hvor skal du ha dem? Ute? I drivhus? Paprika bør du så nå så raskt som tenkelig mulig. Tomat bør du også egentlig bare få satt i gang, men for å få til tomat nå er du helt avhengig av et plantelys. Agurk og bønner kan du drøye til mars-april, og bønnene bør ut så raskt som mulig etter siste frost (de takler litt mer vær enn de andre vekstene). Bønner er dessuten sånne vekster en ikke sår bare en gang i sesongen, så dersom du har plass ville jeg sådd nye bønner flere ganger: i april, mai og juni (og om du holder til sør i Norge, i juli). Søtpotet har jeg aldri prøvd, så: Anonymkode: d931a...e5a
hjertesukka Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 På denne siden får du sikkert svar på alt du lurer på og vel så det: http://www.hagepraten.no/ 1
Juniper Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Paprika så fort som mulig. Tomater 8 uker før utplanting. Hva slags bønner? Vil tro 3-4 uker før utplanting. Har aldri sådd flere ganger, plantene lever da hele sesongen. Plant ut når langtidsvarslet er stabilt og ikke under 5-6 grader. De er varmekjære. Søtpotet kan du begynne å spire nå. Kjøp økologisk så den ikke er behandlet med spirestopper. Agurk 4-6 uker før utplanting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå