Melissa Gioberti Skrevet 14. oktober 2004 #1 Del Skrevet 14. oktober 2004 Å se George Bush i TV- overførte debatter er ganske morsomt. Noen ganger likner han er forvirret bavian. Han ser ut til å prøve svært intenst å mene det han sier. Han har nok øvd seg lenge.The Evil Axe og andre raritets-uttrykk kommer ene og alene fra denne mannen. Han snakker overtalende en liten stund, plutselig glipper det og han stotrer usammenhengende. Som i et dårlig jobbintervju. Ofte virker det som om han ikke har overbevist seg selv først: når øynene krysser hverandre så begge ser mot midten av neseryggen.. Er han en marionett-figur uten substans? Har mannen evne til bred refleksjon? Vil USA noensinne få en kvinnelig president? Jeg håper Bush taper valget. Han demonstrerer så lite dybde til president å være. På den annen side: kanskje dybde ikke er et president-krav. Se bare på Bondevik... Hva synes du, bør Bush fortsette presidentskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2004 #2 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg håper inderlig at han ikke vinner denne gangen. Men det spørs. Folkene hans er flinke til¨å lage antipropaganda mot Kerry, og USA har ingen tradisjon for å kaste en president etter bare en periode. Ikke vant han sist heller egentlig... men de trikset det til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 15. oktober 2004 #3 Del Skrevet 15. oktober 2004 Syns det beste er klippene av George Bush som David Letterman viser i showet sitt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. oktober 2004 #4 Del Skrevet 15. oktober 2004 Eller lydklippene de kjører på Petremorgen... Jeg tenkte ogsdå på hvor snodig han egentlig ser ut da jeg kikket på klipp fra debatten i går. Han skjeler noe helt vanvittig og ser ut til å ikke begripe halvparten av det Kerry sier... Jeg er bekymra for USA, det må jeg si... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 15. oktober 2004 #5 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg forstår ikke hvordan det kunne skje at denne mannen kunne vinne forrige valg :o Han er jo helt ute å kjøre i debattene jo! Jeg hadde aldri tørt å stemme på en sånn mann til å styre USA... Av det jeg har sett, så er John Kerry overlegen i debattene. Han må jo bare vinne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2004 #6 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg forstår ikke hvordan det kunne skje at denne mannen kunne vinne forrige valg :o Han er jo helt ute å kjøre i debattene jo! Jeg hadde aldri tørt å stemme på en sånn mann til å styre USA... Av det jeg har sett, så er John Kerry overlegen i debattene. Han må jo bare vinne... Stemmejuks og manglende opptelling i Florida, var det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 15. oktober 2004 #7 Del Skrevet 15. oktober 2004 det jeg har sittet og tenkt når jeg har fulgt de tre debattene, er at folk må jo være rimelig ferdigprogrammerte hvis de synes bush prater fornuft... gjentar de samme innholdsløse frasene igjen og igjen og igjen. marinoett uten substans? etter alt å dømme ja. evne til bred refleksjon? i så fall har han ikke greid å vise det til nå. kvinnelig president? vet du, det tror jeg kommer til å ta hundre år. nei, jeg synes overhodet ikke mannen og hans administrasjon har gjort seg fortjent til fire nye år. hadde ikke mye håp før oppslutningen snudde etter første debatt, men nå er det så jevnt det kan bli, og som de sier heromkring den mest spennende valgkampen i manns minne. akkurat i dag irriterer jeg meg litt over ralph nader, som burde ha vett til å trekke seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 15. oktober 2004 #8 Del Skrevet 15. oktober 2004 (men jeg synes bush er ganske morsom på en skummel måte. den nyeste signaturen min er en liten omskrivning av et utsagn han kom med i den første debatten. nettopp fordi jeg synes det var morsomt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 15. oktober 2004 #9 Del Skrevet 15. oktober 2004 Et av de tingene jeg la merke til i debatten (jeg fulgte bare med noen få minutter, så jeg fikk ikke med meg noe innhold i det) var at Bush smiler og flørter med kamera. Kerry smiler ikke. Og det er veldig synd. Bush kan virke som en snill mann som vil alle vel fordi han smiler, mens Kerry blir en kjedelig taler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 15. oktober 2004 Syns det beste er klippene av George Bush som David Letterman viser i showet sitt!!! Ja, de er morsomme! Alltid en intro-marsj først...og så: en av mange blundere Det er tydeligvis nok å ta av..det står ikke på det. Kanskje "Nytt på nytt" burde ha en ukentlig "Bondevik"? "Hallo i uken" hadde jo en ukentlig Valgerd og Kjell-Magna lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2004 #11 Del Skrevet 15. oktober 2004 det jeg har sittet og tenkt når jeg har fulgt de tre debattene, er at folk må jo være rimelig ferdigprogrammerte hvis de synes bush prater fornuft... gjentar de samme innholdsløse frasene igjen og igjen og igjen. marinoett uten substans? etter alt å dømme ja. evne til bred refleksjon? i så fall har han ikke greid å vise det til nå. kvinnelig president? vet du, det tror jeg kommer til å ta hundre år. nei, jeg synes overhodet ikke mannen og hans administrasjon har gjort seg fortjent til fire nye år. hadde ikke mye håp før oppslutningen snudde etter første debatt, men nå er det så jevnt det kan bli, og som de sier heromkring den mest spennende valgkampen i manns minne. akkurat i dag irriterer jeg meg litt over ralph nader, som burde ha vett til å trekke seg. Hva var det Bush mente da han sa "She will attack unmercifully"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naima Skrevet 15. oktober 2004 #12 Del Skrevet 15. oktober 2004 Syntes at det er en skummel utvikling når verdenspoletiet blir styr av slike dumme mennesker. Der er jo faktisk blit kjennt at George Bush er den dummeste presidenten USA har hatt gjennom tidene og det er vurdert gjennom en vanelig IQ test. Fyren skyter over å ikke lese avisene og ikke følle med i media. Han er bare en avansert titen tei, jeg er redd at titen tei hadde klarte oppgaven som president bedre enn Bush. Men amerikanerne er ikke kjennt for å kunne innrøme sine feil og mangler så det er nokk en god mulighet at de venter på en stor brøler fra Bush i det private for å kunne snu han ryggen og stemme noe annet. For det eneste de ser er jo morals og ukristelig adferd i privatlivet tydeligvis. Clinton var jo en kanon president men siden han var på barnepiken så var han ikke einet lengre. Mellom leken med barnepiken så forhandlet han freds avtaler ol med en hel hug kriks kine muslimer. Skummelt at Bush ble presiden i dt hele tatt og at han har muligheten for å forsette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 16. oktober 2004 #13 Del Skrevet 16. oktober 2004 Hva var det Bush mente da han sa "She will attack unmercifully"? Han sa vel "We will attack unmercifully!" - om terrorisme så vidt jeg husker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 18. oktober 2004 #14 Del Skrevet 18. oktober 2004 det jeg har sittet og tenkt når jeg har fulgt de tre debattene, er at folk må jo være rimelig ferdigprogrammerte hvis de synes bush prater fornuft... gjentar de samme innholdsløse frasene igjen og igjen og igjen. Kan vi kjenne igjen en viss liberal norsk partileder her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 18. oktober 2004 #15 Del Skrevet 18. oktober 2004 Synes Bush gjorde en god figur i moralske og utenriks spørsmål. Kerry forbedret inntrykket noe i løpet av disse debattene, men jeg tror ikke det vil føre til noen seier. Poenget med gjentagelser er jo at folk skal huske disse hovedpoengene, husker dere de nå bedre enn ting de har sagt en gang eller ikke? Begge sider bruker denne teknikken fordi den er effektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 18. oktober 2004 #16 Del Skrevet 18. oktober 2004 Begge sider bruker denne teknikken fordi den er effektiv. Men Bush er flinkere til å bruke den. Noe han nok vil tjene på. Bush og co er flinke de, det skal de ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2004 #17 Del Skrevet 18. oktober 2004 Bush og co er flinke de' date=' det skal de ha.[/quote'] Delvis enig. & Co er flinke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 18. oktober 2004 #18 Del Skrevet 18. oktober 2004 bush snakket om ondinger fulle av hat som ville attack unmercifully. akkurat hva han mente med det vet ikke jeg, siden 'unmerciful' er et helt nytt ord han fant opp der og da, trolig fordi han glemte at det motsatte av mercifully er mercilessly. monster: vet ikke hvilken norsk partileder du sikter til, men hvis vi har tenkt det samme er det vel fordi inntrykket er ganske slående entydig. selv jeg som røyker en kilo hasj i året og har hukommelse som en gullfisk med alzheimer registrerer sånt. og da må jeg bare lure på hvem som er så sløve at de ikke får med seg at de blir fora med oppgulp på repeat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå