Gå til innhold

Flytte til et annet fylke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har flyttet med skolebarn til et annet fylke og som vet hvordan den prosessen er? Må man ha meldt flytting til folkeregisteret før man søker om skoleplass til barna?

Anonymkode: ce272...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du søker ikke skoleplass i Norge. Grunnskolen er pliktig og man får skoleplass i den kommunen man bor i og der adresse er avgjørende for skolekrets. Du melder fra om ny adresse til rektor på gammel skole, ja, og omflytting, selvsagt. Det er kommune og ikke fylke som er det vesentlige. 

En annen sak er det dersom det er vgs. For den er knyttet til Fylkeskommunen, og der får man ikke så lett byttet skole midt i skoleåret. Eller det dreier seg om privatskole, jeg er ikke synsk og vet ikke hva du mener....?

Anonymkode: 5fcb6...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du søker ikke skoleplass i Norge. Grunnskolen er pliktig og man får skoleplass i den kommunen man bor i og der adresse er avgjørende for skolekrets. Du melder fra om ny adresse til rektor på gammel skole, ja, og omflytting, selvsagt. Det er kommune og ikke fylke som er det vesentlige. 

En annen sak er det dersom det er vgs. For den er knyttet til Fylkeskommunen, og der får man ikke så lett byttet skole midt i skoleåret. Eller det dreier seg om privatskole, jeg er ikke synsk og vet ikke hva du mener....?

Anonymkode: 5fcb6...adc

Tusen takk for svar. Det gjelder barn som går på barneskolen. Så da må jeg først melde flytting til den nye adressen før rektor kan sende inn papirer på den nye skolen?  Vi flytter til høsten. Tenkte det er dumt å bytte adr allerede. Jeg har sendt mail til skolen ungene går på, så de er forbedrett på det.

Anonymkode: ce272...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...