Gå til innhold

hvor lenge kan en sak vere oppmeldt i fylkesnemden

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg har nevnt flere ganger en sak om en jente som har barneleddgikt, dette var første gang i to tusen og to på våren, hun var behandlet med methotrexate (som er en cellegift) det brukes ikke så sterk behandling på leddgift som i ve kreft men hun fikk bivirkninger likevel hun ble også behandlet med kortison og smertestillende. for og se om hun ble bedre flyttet forledrene til hawaii en periode for de kunne det jeg tor moren er amerikansk, der nede ble hun dårlig og legne tok ehenne av cellegiftbehandlingen og de sa de kanskje hadde reddet livet jhenes med dette, hjemme i norge da de ko hjem igjen ville de diskutere medisinene ivdere med legne men legene ville ikke det, de ville behandle henne med methotrexate og nå også remicade som er en anti tnf blokk, forledrene nektet dette, anti tnf blokk er ikke godkjent ofr barn og de mente bivirkningene ikme var testet godt nok ut de nektem medisnering med methotrexate og det. legene ville ikke høre ogm eldte dem til barnevernet barnevernet otk saken og

ga legene rett og tpok saken at fylkesnemda, de er vel litt forpliktet og til og støtte fagpersoner de ville ha at jenta skulle bli tvangsbehandlet saken kom til fylkesnemnda for sosiale saker i oslo og akershus høsten totusen og to, i nemda mente legene at de skulle tvangsbehandle henne og vis de ikke fikk behandle henne så ville hun komme til og sitte i rulle stol om et år, det sa de i januar to tusen og to a de meldte saken til barnevernet. vitnene til foreldrene mente at man ikke er lov til og tvangsbehandle et barn med en medisin osom er ekspreimentiell som dette uten foreldrenes samttykke og det er rett og det er rett det står i loven at medisin som er eksperoimentiell som ikke er godkejnt kan bare brukes vis foreldre samtykker likevel mener barnevernet at de har en sak. etter at saken kom opp for nemda mnete nemda at de ikke hadde nok bevis de sa også at dethadde skjært seg mellom rikshospitalet og foreldrene som behnadlet banret, de ville ha jenta undersøkt på sykehuset i lund for og se om det var riktig det legene sa noe som er uinteresankt siden medisinen ikke er godkjent.

intil jenta var undersøkt utsatte nemda saken på ubestemt tid og her er vi framme ved spørsmålet, jenta fikk ikke tim e på sykehuset i lund med en gang i januar året etter i to tusen og tre flyttet foreldrene igjen til hawaii fordi de mente jenta hadde det bedre der i det klimaet som var der de sa de ikke rømte fra barnevenret men at de ikke var bra og bo i et land som ikke samarbeidet j, jenta var ofrstt ikke i rulle stol enda det hadde gått et år, hun var faktisk blitt bedre, hun har godt på litt smertestillende og et natur medisin som heter moducare, detter er et preparat som er imunmodulernede og styrker imunforsvaret når det er svakt ovg svekker det når det er for sterkt slik det er her når det er leddgikt, en lege Roar Strand har sakt at han synbs det er interesant og vil at det skal ha undersøkt nermere han har og undersøkt jenta og sier at hun er blitt bedre og at senkningen har gått ned og at foreldrene må ha gjort noe riktig. uansett ser vi at legee har tatt feil hun er ikke i rullestol

så er altså sprøsmålet, fylkesnemda har utsatt saken på ubestemt tid kan de det,

som en jursit har sa de har jo tatt vekk alt rettsvernet for forledrene de kan ikke anke saken før det er dom, de burde gitt foreldrene medhold fordi det ikke er bevis og så fik barnevernet ha anket, jewg lurer derfor åpå hvor lenge en fylkesnemd kan ha en sak, kan ikke foreldnrene eller barnevernet ta den videre? er virkelig rettsvernet for foreldre så dårlig? :o

jeg syns dette er rart jeg har ikke sett noe nytt om saken, emdia dekket saken og de fikke lov fordi det var interesant det var første gang på lenge en medisineringsak var i fylkesnemda og det kunne ha skjedd ting vis barnevernet fikk medhold men mange trodde ikke det. vis noen lurer på hvem jenta var så er det jacquelyn gentile bergil og foreldrene er elizabeth gentile bergill og harry bergill saken har vert i aftneposten, jeg syns det er ille at en fylkesnemd er så feig at den ikke tør og dømme i mot banrevernet

spørsmålet er altså hvor lenge kan en fylkesnedm ha en sak, er detnoe n frist for dom? er det noen regel om at den ikke kan brukes lenger

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns det er ille at en fylkesnemd er så feig at den ikke tør og dømme i mot banrevernet

spørsmålet er altså hvor lenge kan en fylkesnedm ha en sak, er detnoe n frist for dom? er det noen regel om at den ikke kan brukes lenger

hilsen

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men er interessert i å vite om du har hørt noe mer i saken? Jeg mener jeg hørte navnet i dag, da vi snakket om norske saker som har vært oppe i menneskerettsdomstolen i Strasbourg. I såfall er saken å finne på internett (engelsk).

Ellers synes jeg det er en veldig bastant påstand du har når du sier at fylkesnemnda ikke tør å dømme mot barnevernet (det heter vel ikke "dom" i fylkesnemnda, forrsten?). Vet du at de ikke tør? De har gjort det i mange andre saker i allefall.

Skrevet

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men er interessert i å vite om du har hørt noe mer i saken? Jeg mener jeg hørte navnet i dag, da vi snakket om norske saker som har vært oppe i menneskerettsdomstolen i Strasbourg. I såfall er saken å finne på internett (engelsk).

Ellers synes jeg det er en veldig bastant påstand du har når du sier at fylkesnemnda ikke tør å dømme mot barnevernet (det heter vel ikke "dom" i fylkesnemnda, forrsten?). Vet du at de ikke tør? De har gjort det i mange andre saker i allefall.

hei

jeg har ikke hørt noe mer om skaen, jeg har ikke sett noe mer i aftenposten som har rettighetnee til den, min påstand var rettet mot denne sake og ikke generelt, det er ille at den er så feig her at dne utsetter sakn i stenden for og dømme mot barevernt, jeg vet de og dømmer mot mdem men det er sjelden, det hender de justere det banrevernet ber om men det er mer vet du hvor jeg fdinner saken på engelsk hen forresten

det er og interessant at forskere som jobber ofrbanrevenret nå mener at fylkesnemda bør fjernes, de mener at rettighetene til banret vil bli bedre i varetatt i retten

hilsen

Skrevet
vet du hvor jeg fdinner saken på engelsk hen forresten

hilsen

Du kan lete her: http://www.echr.coe.int/

Det står så mye,har ikke hatt tid til å lese der inne ennå, jeg! :-)

Skrevet

Du kan lete her: http://www.echr.coe.int/

Det står så mye,har ikke hatt tid til å lese der inne ennå, jeg! :-)

hei

her har du de artikkelene jeg har fra aftenposten vis du søker på syse i sølkelinjen vil du finne artikler som en juristen henrik syse har skrevet

http://aftenposten.by.com/[email protected]=%22Bergill%22

jeg syns det er ille at det går slik vi får håpe det snart blir politisk mulig og fjerne fylkesnemden

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...