Bringebærjenta Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Jeg lurer rett og slett på hva som er det dummeste en person du vet om har sagt, gjort eller skrevet? Jeg er selv litt tom for historier selv, men håper å komme på noe etterhvert!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Ei på vennelista mi skrev dette ang barnets lekser : Kjenner jeg blir oppgitt når ungene ikke lærer skikkelig norsk en gang. Dette skal skolen få tilbakemelding om. Så kom et bilde der hun har streket rundt en setning og lagt til en kommentar. Setningen : O-le bi-ler fem mil. Kommentar til skolen : Ser barna lærer godt norsk på skolen. Hun reagerte da på ordet biler 😂 Anonymkode: e8c8a...9d6
Gjest Juggler Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ei på vennelista mi skrev dette ang barnets lekser : Kjenner jeg blir oppgitt når ungene ikke lærer skikkelig norsk en gang. Dette skal skolen få tilbakemelding om. Så kom et bilde der hun har streket rundt en setning og lagt til en kommentar. Setningen : O-le bi-ler fem mil. Kommentar til skolen : Ser barna lærer godt norsk på skolen. Hun reagerte da på ordet biler 😂 Anonymkode: e8c8a...9d6 Det er vanskelig å bedømme denne setningen uten kontekst. Spesielt med bindestrek mellom bokstaver. Indikerer disse at det var store mellomrom mellom bokstavene? Med det sagt, kan du tenke deg til et ord – relatert til biler – som kan erstatte "biler"? Jeg har et tips, TS. Les på dette forumet: http://forum.kvinneguiden.no/ . Jeg har sjeldent lest så mye dumt. Kanskje derfor jeg har sluttet å skrive her.
Gjest O.G. Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 (endret) 16 timer siden, Bringebærjenta skrev: Jeg lurer rett og slett på hva som er det dummeste en person du vet om har sagt, gjort eller skrevet? Jeg er selv litt tom for historier selv, men håper å komme på noe etterhvert! En blond dame jeg kjenner hjemmefra spurte i fullt alvor: Sei mæg, koke det når det bobler? Hvorpå jeg svarte: Nei, det bobler når det koker. Broren til en venninne av meg skjøt seg selv i foten for å slippe førstegangstjenesten, den andre broren stakk av og vervet seg i den Franske Fremmedlegionen under falsk navn i protest som 17-åring. Ingen hørte noe fra ham på 3 år. Han tjenestegjør fremdeles så vidt jeg vet. Endret 13. februar 2016 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 3 minutter siden, Juggler skrev: Det er vanskelig å bedømme denne setningen uten kontekst. Spesielt med bindestrek mellom bokstaver. Indikerer disse at det var store mellomrom mellom bokstavene? Med det sagt, kan du tenke deg til et ord – relatert til biler – som kan erstatte "biler"? Jeg har et tips, TS. Les på dette forumet: http://forum.kvinneguiden.no/ . Jeg har sjeldent lest så mye dumt. Kanskje derfor jeg har sluttet å skrive her. Bindestrekene er der for å vise førsteklassingene stavelsene. De andre setningene var Mor får en fin bil. O-le får lå-ne mor sin bil. O-le bi-ler fem mil. Anonymkode: e8c8a...9d6
sol87 Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 21 timer siden, Juggler skrev: Det er vanskelig å bedømme denne setningen uten kontekst. Spesielt med bindestrek mellom bokstaver. Indikerer disse at det var store mellomrom mellom bokstavene? Med det sagt, kan du tenke deg til et ord – relatert til biler – som kan erstatte "biler"? Jeg har et tips, TS. Les på dette forumet: http://forum.kvinneguiden.no/ . Jeg har sjeldent lest så mye dumt. Kanskje derfor jeg har sluttet å skrive her. Problemet er at moren ikke forstår at de her sannsynligvis bruker et verbalisert substantiv. Barn skjønner som regel intuitivt at "biler" her er et verb, som betyr å kjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 I et sammenheng hvor ordføreren var ute og gikk i en eller annen parade, presterte en person å kommentere "det store smykket" ordføreren hadde tatt på seg. Personen skjønte ikke at det var et ordførerkjede. Anonymkode: a37e2...fe8 1
Gjest Castielz Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 En barndomsvenn av min bror brakk sin egen arm for å slippe militæret, han gjorde en litt for bra jobb, og endte opp med permanente skader. Det viste seg selvsagt at han var plattfot, og hadde sluppet uansett! Karen kan ikke beskrives som "den skarpeste kniven i skuffen".
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #9 Skrevet 14. februar 2016 Noen sa: jeg hater attention-horer....Året etter var vedkommende avbildet naken i VG....Akkurat ja... Anonymkode: 5fa50...16c 5
Fireflies Skrevet 14. februar 2016 #10 Skrevet 14. februar 2016 Jeg har en som skriver absolutt alt om barna sine. Absolutt ALT. Hun har spurt på FB et par ganger om hva passende straff vil være når de har vært ulydige... 2
Gjest Blomsterert Skrevet 14. februar 2016 #11 Skrevet 14. februar 2016 Noe av det dummeste: -Når en er syk,har et barn,og informerer om at vedkommende kan be BV om avlastning om det blir for ille. Og så ønske flere barn som eneforsørger,for,hun kan jo bare få hjelp fra BV. Ikke nok med det,men vedkommende mener det er akkurat det samme som når friske yrkesaktive foreldre har barnepass. AU! -Påstanden om at mennesker alltid har ruset seg gjennom alle tider. Så da kan en bare bruke rus. (Ja,men vold og krig har også alltid vært noe mennesker har bedrevet. Skal en da bare akseptere det? Det er ikke rusbruk jeg reagerer på,men argumentet!) -En bekjent ringte politiet og tipset dem om en nabo som var utlending og alltid gikk med solbriller. Grunnen til at denne bekjente ringte var at vedkommende opplyste politiet om at naboen helt klart var på rømmen fra et asylmottak!
Million Skrevet 14. februar 2016 #12 Skrevet 14. februar 2016 Eksmannen min skjønner ikke alt. Men han nekter å innse det. Han har for eksempel ingen som helst forståelse for hygiene og renslighet, og har aldri tørket støv eller vasket badet hjemme hos oss. Han skifter ikke på sengen frivillig, jeg må si fra hver gang. Han er merkelig nok flink i matte, men helt idiot på mange andre områder. Denne episoden tok imidlertid kaka: Han var godt voksen da dette skjedde. I begynnelsen av tredveårene. Han begynte i ny jobb sent på høsten et år, november eller oktober. Året etter, skulle han ta ut sin første sommerferie i den jobben. Han tok ferien, og ble etterpå lynende forbanna da han oppdaget at arbeidsgiveren hadde trekt han i lønn for nesten alt sammen. Han møtte på sjefen, og endte opp i en krangel med sjefen, som forsøkte å forklare han at siden han ikke hadde opparbeidet seg rett til nok feriepenger til å dekke alle ukene, men bare noen dager (siden han ble ansatt så sent året før). I sinne så roper da mannen min til han; "Da kan du bare GLEMME at JEG tar noe mer ferie!" Og dermed trampet han avgårde og trodde han hadde servert arbeidsgiveren sin en passende hevn for de manglende feriepengene.... (som om det at han ikke tar ut ferie går utover noen annen enn bare ham selv...!) Han kom kokende av sinne hjem fra jobb den dagen og fortalte meg om episoden. Jeg tidde sjokkert stille i noen sekunder før jeg endelig spurte han; "SA du virkelig DET til sjefen din.....?" Han ble taus en stund da.... 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #13 Skrevet 14. februar 2016 14 minutter siden, Blomsterert skrev: Noe av det dummeste: -Når en er syk,har et barn,og informerer om at vedkommende kan be BV om avlastning om det blir for ille. Og så ønske flere barn som eneforsørger,for,hun kan jo bare få hjelp fra BV. Ikke nok med det,men vedkommende mener det er akkurat det samme som når friske yrkesaktive foreldre har barnepass. AU! -Påstanden om at mennesker alltid har ruset seg gjennom alle tider. Så da kan en bare bruke rus. (Ja,men vold og krig har også alltid vært noe mennesker har bedrevet. Skal en da bare akseptere det? Det er ikke rusbruk jeg reagerer på,men argumentet!) -En bekjent ringte politiet og tipset dem om en nabo som var utlending og alltid gikk med solbriller. Grunnen til at denne bekjente ringte var at vedkommende opplyste politiet om at naboen helt klart var på rømmen fra et asylmottak! Hvis du skal bruke meg som eksempel er det fint om du forteller det korrekt, istedet for å tolke det på din egen måte. Anonymkode: adc18...f67 1
Gjest Blomsterert Skrevet 14. februar 2016 #14 Skrevet 14. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal bruke meg som eksempel er det fint om du forteller det korrekt, istedet for å tolke det på din egen måte. Anonymkode: adc18...f67 ....
Million Skrevet 14. februar 2016 #15 Skrevet 14. februar 2016 (endret) Jeg kom på en annen episode en kjæreste av meg presterte å komme med. Han var svensk, og vi bodde sammen ca 1½ år mens jeg bodde i Sverige. Sant skal sies at han var svært lite belest, da han led av ordblindhet (istedenfor pub kunne han skrive pup, fordi de bokstavene er så like i øynene til en ordblind person). Men saken var altså at vi skulle møblere stuen vår. Jeg er svært glad i bøker, og har samlet bøker siden jeg flyttet hjemmefra. Naturligvis ville jeg ha bokhyller i stua. Dette talte han i mot, han ville ikke at jeg skulle ha bøkene mine i stua. "Men hvorfor ikke det?" sa jeg overrasket. Bøker var en helt naturlig del av inventaret i mange stuer på 90-tallet, selv om mange har fjernet det fra innredningen i dagens minimalistiske stil. Grunnen til at han ikke ville ha bøkene mine i stua? "Jo,fordi alle bøkene dine er jo forskjellige! Den eneste gangen jeg synes bøker ser ok ut, er hvis ALLE ER HELT LIKE" (typ Det Beste bokserier i mange bind eller leksikon) Så han ville altså ikke ha bøkene mine i stua fordi jeg leste så mange forskjellige bøker.... Det skal nevnes at samme mannen manglet en del når det kom til almennkunnskap også. En gang satt vi og så på tv, nyhetene, og det var et innslag om opprør i Port Au Prince, Haiti. Tv-innslaget viste mange fargede mennesker som gikk i gatene, naturligvis. Da stusset svensken litt, før han spurte meg hvor Haiti lå. Jeg svarte at det lå utenfor USA. Hans neste spørsmål ble da: "Men hvorfor dro ikke bare amerikanerne dit for å hente seg slaver da, istedenfor å dra helt til Afrika?" Endret 14. februar 2016 av Million 7
Gjest Dwight Skrevet 14. februar 2016 #16 Skrevet 14. februar 2016 Det er nok ikke det dummeste, men hvertfall ikke det smarteste noen sa til meg "Dwight, jeg vil kjøpe hus i Thailand. Men når jeg sjekker prisen i britiske pund og dollar, så koster det så mye mer i dollar enn pund. Hvorfor det? Er det fordi det er mer fattigdom i England?"
Charmander Skrevet 14. februar 2016 #17 Skrevet 14. februar 2016 Skrev noe dumt til en ex engang uten å gå nærmere inn på det. Men jeg synes hun var et ufyselig nek.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #18 Skrevet 14. februar 2016 2 minutter siden, Charmander skrev: Skrev noe dumt til en ex engang uten å gå nærmere inn på det. Men jeg synes hun var et ufyselig nek. Det svarte jo ikke akkurat på HI. Anonymkode: b99c3...240 6
Snorkfrøken_ Skrevet 14. februar 2016 #19 Skrevet 14. februar 2016 (endret) Jente på 24 år som jeg jobber sammens med: WÆÆÆ, hva skjer? Kom hit litt "Snorkfrøken"(hun skulle koke poteter og hadde skrudd på plata og vannet begynner å koke) Jeg: Vannet koker vel? Hun: Åh, er det slik det ser ut når vannet koker. Aldri kokt vann før jeg. Jeg: Det verste var at hun var særiøs. Har hatt hushjelp hele livet hun. Jeg sier bare stakkar.... PS! Hun utdanner seg til å bli lærer.. Mister troen på menneskeheten noen ganger! Endret 14. februar 2016 av Snorkfrøken_ 3
Gorgonzola Skrevet 14. februar 2016 #20 Skrevet 14. februar 2016 Den 13.2.2016 at 3.36, Bringebærjenta skrev: Jeg lurer rett og slett på hva som er det dummeste en person du vet om har sagt, gjort eller skrevet? Jeg er selv litt tom for historier selv, men håper å komme på noe etterhvert! Foreslår at du googler uttalelser fra endel sentrale FrP'ere de siste 6 månedene med temafilter som "flyktninger", "asylsøkere", "lykkejegere", "bare unge menn", "muslimer" eller "migranter". Det blir mange historier av det, garantert 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå