Gå til innhold

Folk som prater alt for mye om uinteressante ting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega som er veldig pratsom. Han forteller om alt for mange uinteressante ting. Det er aldri lange historier, men det kan være alt fra hva han skal spise til middag til noe "morsomt" en kompis gjorde for 10 år siden, som f.eks at han tryna ned en trapp. Hvem bryr seg? Hvorfor forteller folk om sånt?

Tar de ikke hintet når man i løpet av en hel arbeidsdag i flere uker svarer "mm", "åja", "hehe" osv? Noen ganger sier eller spør han om noe som kan lede til litt småprating, men det er sjeldent. 

Til sammenligning så har vi en annen kollega som prater en del og som bruker tid på å fortelle en historie om noe som har skjedd. Han kommer alltid med et poeng på slutten, så det kan være både interessant og morsomt.

Anonymkode: f0d80...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aucaman

Det kan jo hende noen syns historiene hans er morsomme og da. Har selv sittet og hørt på en prate om ulike 3D-modelleringer, hvilke program ulike kommuner har til dette og en analyse av hvilken som er best. For meg heeeeelt uinteressant, men hans vennegjeng er veldig interesserte i det. Greia hans er at han er ganske dårlig på å tilpasse seg etter mottaker, ei heller klarer han å finne felles plattformer med de fleste han møter fordi han er veldig ulik de fleste mennesker der ute. Plusser man på en manglende "følelse" av situasjonen, så virker han bare rar. Selv om han er en veldig smart og oppegående type når man først møter han på hans territorie.

Hvordan responderer han på det du sier til han da, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aucaman skrev:

Det kan jo hende noen syns historiene hans er morsomme og da. Har selv sittet og hørt på en prate om ulike 3D-modelleringer, hvilke program ulike kommuner har til dette og en analyse av hvilken som er best. For meg heeeeelt uinteressant, men hans vennegjeng er veldig interesserte i det. Greia hans er at han er ganske dårlig på å tilpasse seg etter mottaker, ei heller klarer han å finne felles plattformer med de fleste han møter fordi han er veldig ulik de fleste mennesker der ute. Plusser man på en manglende "følelse" av situasjonen, så virker han bare rar. Selv om han er en veldig smart og oppegående type når man først møter han på hans territorie.

Hvordan responderer han på det du sier til han da, TS?

Hans venner syns sikkert det er morsomt, men det er i så fall fordi de var der da det skjedde eller kjenner personene han snakker om.

Om en god venn av meg har vært på fest, så syns jeg det er greit å høre om hva de gjorde og om noen jeg kjenner ble så drita at de slukna på byen, men det er ikke interessant når ukjente forteller om en som var sørpe dritings for måneder eller år siden og at det var skikkelig morsomt da han slukna på et upassende sted. For at historier om ukjente mennesker skal være interessante må de være veldig morsomme eller sjokkerende.

Jeg pleier ikke å fortelle om hverdagslige ting med mindre vi kommer inn på temaet. Hvis begge er på utkikk etter ny bil, så kan man utveksle erfaringer osv. Han kan pøse ut med alle mulige hverdagslige historier helt ut av det blå mens jeg er dypt opptatt med å lese noe på mobilen. 

Når jeg sier noe så er det som regel fordi jeg lurer på noe, fordi han har spurt om noe, eller at jeg nevner noe som kan være interessant for han å vite, altså ikke historier om mine bekjente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans venner syns sikkert det er morsomt, men det er i så fall fordi de var der da det skjedde eller kjenner personene han snakker om.

Om en god venn av meg har vært på fest, så syns jeg det er greit å høre om hva de gjorde og om noen jeg kjenner ble så drita at de slukna på byen, men det er ikke interessant når ukjente forteller om en som var sørpe dritings for måneder eller år siden og at det var skikkelig morsomt da han slukna på et upassende sted. For at historier om ukjente mennesker skal være interessante må de være veldig morsomme eller sjokkerende.

Jeg pleier ikke å fortelle om hverdagslige ting med mindre vi kommer inn på temaet. Hvis begge er på utkikk etter ny bil, så kan man utveksle erfaringer osv. Han kan pøse ut med alle mulige hverdagslige historier helt ut av det blå mens jeg er dypt opptatt med å lese noe på mobilen. 

Når jeg sier noe så er det som regel fordi jeg lurer på noe, fordi han har spurt om noe, eller at jeg nevner noe som kan være interessant for han å vite, altså ikke historier om mine bekjente. 

Hva vil du han skal prate om da TS? Vil du han skal være mer som deg? Eller ikke si noenting? 

Anonymkode: 1448a...d63

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aegon Targaryen skrev:

Så fordi du synes det er uinteressant så synes alle det ?

Spørsmålet mitt er om dere som liker å fortelle at dere skal spise hermetisk lapskaus til middag pg om banale hendelser uten poeng ikke tar hintet når folk svarer kort og uinteressert gang på gang? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet mitt er om dere som liker å fortelle at dere skal spise hermetisk lapskaus til middag pg om banale hendelser uten poeng ikke tar hintet når folk svarer kort og uinteressert gang på gang? 

Hva mener du med dere ?.

Jeg forteller aldri om slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen folk evner ikke å ta sånne signaler. Kjenner noen som bare durer i vei om utrolig kjedelig ting hele tiden. Og de snakker gjerne myyye også. 

Anonymkode: 52223...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg tar aldri hintet :riste: Derfor kommer jeg til å fortsette å fortelle deg at jeg skal spise hermetisk lapskaus til middag hver gang jeg skal ha det, og når jeg skal ha kjøttkaker, så kommer jeg til å fortelle det også :Nikke: Og nå skal jeg fortelle deg noe mere interessant. Vet du hva det vanskeligste med å spise hermetisk lapskaus til middag er? ... Ikke? Da skal jeg fortelle deg det. Det vanskeligste med å spise hermetisk lapskaus til middag er at lapskausen er inne i en hermetisk boks, og det er slettes ikke så enkelt å åpne sånne bokser :riste: Man må bruke en boksåpner, men selv om man har boksåpner, så kan det være ganske vanskelig å få opp lokket. Dessuten har et sånt lokk skarpe kanter, så man må passe seg så man ikke skjærer fingrene :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aegon Targaryen skrev:

Hva mener du med dere ?.

Jeg forteller aldri om slikt. 

Han siktet til Testo og moderatorene her inne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så galt å prate om hva man skal ha til middag? Prater i blant med kollegaer om det. Kanskje ikke helt ut av det blå, men hvis vi kanskje allerede snakker om matlaging ol. 

Anonymkode: 7bbe3...053

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså....det kan vel hende at han utmerket godt merker avvisningen din, og derfor mer og mer desperat prøver å finne noe som kan fenge deg! Kjenner meg igjen i det der, men det er avhengig av hvem jeg snakker med. Sammen med noen flyter praten helt uanstrengt, trenger ikke tenke på hva jeg skal si, vi har det kjempehyggelig. Med andre føles det som om alt jeg sier faller på stengrunn, og jeg føler meg som verdens kjedeligste person, og ender ofte med å hoppe fra tema til tema i håp om å "treffe". Særlig med introverte folk kan det bli sånn,  men også når du ser at samme person sprudler og skravler med andre mens samtalen oss i mellom er tungrodd og treg.

Da går jeg fra samtalen og føler meg som en masete idiot og tenker "hvorfor sa jeg DET?", "hold.kjeft!" osv. Neste gang skal jeg ikke....men det gjør jeg. Sukk.

Anonymkode: 78fdd...410

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bruker83924
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså....det kan vel hende at han utmerket godt merker avvisningen din, og derfor mer og mer desperat prøver å finne noe som kan fenge deg! Kjenner meg igjen i det der, men det er avhengig av hvem jeg snakker med. Sammen med noen flyter praten helt uanstrengt, trenger ikke tenke på hva jeg skal si, vi har det kjempehyggelig. Med andre føles det som om alt jeg sier faller på stengrunn, og jeg føler meg som verdens kjedeligste person, og ender ofte med å hoppe fra tema til tema i håp om å "treffe". Særlig med introverte folk kan det bli sånn,  men også når du ser at samme person sprudler og skravler med andre mens samtalen oss i mellom er tungrodd og treg.

Da går jeg fra samtalen og føler meg som en masete idiot og tenker "hvorfor sa jeg DET?", "hold.kjeft!" osv. Neste gang skal jeg ikke....men det gjør jeg. Sukk.

Jeg er helt lik på det der. For å være helt ærlig ts, så syns jeg det er du som ikke har sosiale antenner, ikke han. Det er så uhøffelig å sitte på telefonen mens andre prater. Hvis du syns alt han sier og snakker om er uintressant, så ta å start et annet tema. Ikke sitt der som ei surpomp med mobilen i hånda, og oppføre deg som han er null verdt, noe du faktisk gjør med oppførselen din.

Endret av ElizabethTaylor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er slitsomt med folk som snakker om helt uinteressante ting. Det er jo ikke alltid man vet hva mottakeren syns er gøy å snakke om, men når du får INGEN respons, uten litt "hmm" "åja" "hehe" over tid, så er det kanskje et hint om at det IKKE interesserer. Jeg er ikke så uhøflig at jeg sier "hold kjeft" til en person, men når jeg viser med hele kroppsspråket og responsen at; dette er et tema jeg kan null om/ikke interesserer meg overhodet, syns JEG det vitner om dårlig sosiale antenner å fortsette temaet i det uendelige.

Har ei venninne som har helt utrolig overfladiske interesser, hun kan snakke om sminke, hår og klær i det uendelige. Og hva den og den kjendisen hadde på seg på den røde løperen blablabla. Hun vet jeg har null interesse av slikt og går i olabukse og hettegenser daglig selv, så da syns jeg faktisk det er litt rart å ha en monolog om det. Jeg hinter og hinter, ved å svare kort og si rett ut "jeg vet ikke hvem den kjendisen er/jeg har ikke sett den typen skjørt du snakker om/nei, jeg har ikke vært på den klesbutikken nylig og sett de skoa der på salg osv osv osv. Men stopper hun? Nei... 

Anonymkode: 8b569...f55

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns også det er slitsomt med folk som snakker om helt uinteressante ting. Det er jo ikke alltid man vet hva mottakeren syns er gøy å snakke om, men når du får INGEN respons, uten litt "hmm" "åja" "hehe" over tid, så er det kanskje et hint om at det IKKE interesserer. Jeg er ikke så uhøflig at jeg sier "hold kjeft" til en person, men når jeg viser med hele kroppsspråket og responsen at; dette er et tema jeg kan null om/ikke interesserer meg overhodet, syns JEG det vitner om dårlig sosiale antenner å fortsette temaet i det uendelige.

Har ei venninne som har helt utrolig overfladiske interesser, hun kan snakke om sminke, hår og klær i det uendelige. Og hva den og den kjendisen hadde på seg på den røde løperen blablabla. Hun vet jeg har null interesse av slikt og går i olabukse og hettegenser daglig selv, så da syns jeg faktisk det er litt rart å ha en monolog om det. Jeg hinter og hinter, ved å svare kort og si rett ut "jeg vet ikke hvem den kjendisen er/jeg har ikke sett den typen skjørt du snakker om/nei, jeg har ikke vært på den klesbutikken nylig og sett de skoa der på salg osv osv osv. Men stopper hun? Nei... 

Anonymkode: 8b569...f55

Da har dere nok veldig forskjellige interesser, kanskje du skal se deg om etter noen du føler er likere deg. Det virker som du har en veldig upersonlig kommunikasjonsstil TS. Du er ikke interessert i å høre om ting venninna(tipper jeg?) di bryr seg om og du forteller heller ikke personlige ting om deg selv og eget liv. Hva forventer du av en samtale da? Hvis du er kvinne så er et råd å kanskje holde deg til å ha mannlige venner siden kvinner ofte liker å ha personlige samtaler og dele fra sitt liv og føle seg "connected" til motparten.

Anonymkode: 1448a...d63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig med deg, jeg kan fint finne festlige historier om ukjente morsomme eller interessante. Jeg er ikke bare opptatt av det som handler om meg og mine.

Anonymkode: 77d72...2b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt sagt, jeg har kjent på det et par ganger selv...

Anonymkode: 77d72...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel ya Sistah!😂😂😂😂

enig m Ts. Folk er utrolige- noen mer ekstreme enn andre! NEI jeg er ikke interessert i russehistorier fra 1992.... Dont CARE! 

😅😅😅

Anonymkode: bc702...348

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en kollega som la ut i det vide og brede om helt dagligdagse og trivielle ting. Eksempelvis kunne han holde en ti minutter lang monolog om hvor mange lag med klær han måtte ha på en dag det var dårlig vær... Jeg tror han har litt dårlige sosiale antenner, men han er veldig hyggelig! Jeg prøvde å spore han andre veier når han tok helt av, men ellers fikk jeg i hvert fall et lite avbrekk mens han pratet :fnise:

Anonymkode: 76fc8...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...