Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente med lav selvtillit. Jeg blir nesten aldri fornøyd med det jeg ser i speilet, og jeg trenger positive tilbakemeldinger for å føle meg vel. Han jeg er sammen med er ikke flink til dette i det hele tatt. Faktisk, han har på litt over ett år sagt han er gla i meg 2 ganger. Og sagt han elsker meg en gang...det husker jeg var i desember ifjor...uff, blir så trist av å tenke på det. Er det ikke normalt å si til den du er glad i at du faktisk ER glad i vedkommende?? Eneste gangene han sier noe, er som regel når jeg har pyntet meg veldig med både sminke og klær. Min x (som er et dass...) var til og med flinkere til å få meg til å føle meg vel, enten jeg nettopp hadde stått opp eller samme når på døgnet det var. Men nå har jeg det ihvertfall ikke bra. Jeg merker at selvtilliten synker for hver dag... Jeg vet at jeg ser helt normal ut, har alltid fått god kontakt med gutter, og alltid fått kompliment. Men nå er det slutt...

Kan noen si meg hva jeg kan gjøre for å få ham til å si fine ting til meg? nå er det bare jeg som forteller ham hvor flott han er osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulige årsaker:

1) Noen mennesker er desverre veldig dårlige til å uttrykke seg. Noen har liksom mentale barrier mot å åpne seg og beskrive følelser. Det er skummelt og utleverende. Det er vanskelig om man ikke føler seg helt trygg på partneren.

2) Andre kan bare være litt ignorante. Lite sosial intelligens kanskje? Han har følelsene, men har ikke oppfattet at du trenger å høre det.

3) Han har ikke alle følelsene ennå. (f.eks. hvis det er tidlig i forholdet.

Løsninger:

Dette kan være en vanesak eller en øvelsessak..

Du får ta det opp med han. Fortell han hvordan du føler og spør han ut om hva han mener. Ha en skikkelig oppryddende samtale. Forklar hvorfor det er viktig for deg.

Antageligvis er han ikke engang klar over hele situasjonen.

Ikke la dette gå ut over selvfølelsen din.

DU trenger ikke bekreftelse fra han for at du skal føle deg vel.

Jobb litt med deg selv.

Finn ut hva DU kan gjøre for å få et bedre forhold til deg selv.

Hva er dine styrker? Spill på de! Fremhev de!

Tenk positivt!

Vær litt utendørs f.eks. gå litt turer. Det høres sikkert teit ut, men personlig merker jeg at jeg blir mye lettere til sinns når jeg har vært litt ute i frisk luft.

Gi blaffen av og til. Kooos deg!

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror dette er en vane han har,som kan være vond å vende.

Det kan være fryktelig vanskelig å lære noen til å utrykke seg om sånne ting.

Hvis han har vært slik siden dere traff hverandre , tror jeg nesten du bare må godta det.

Du ble jo glad i han som han var da.

La det komme naturlig - vil ikke være koselig for deg om han sier ting til deg bare fordi hanvet du vil det.

Jobb med deg selv heller,....det er det eneste du kan endre på!

Skrevet

Trist situasjon.

Vi vil jo gjerne ta oss godt ut for den vi er glad i, bli likt, og det er koselig å få høre dette eller få beundrende blikk.

Det kommer an på hvordan du er som person, hvilken rolle som passer for deg, men jeg ville tatt på meg en litt sånn "såret og forsømt liten meg-rolle". Sagt med en stemme som ikke var helt alvorlig, litt tull/lekent- men samtidig også at det ikke er fleip men alvor- og så sagt noe slik som at "er du ikke gla i meg lenger?" , "hm, jo klart det", "jammen du sier det jo nesten aldri til meg, da tror jeg ikke på at du mener det", "klart jeg mener det", "få høre da" ,....... og da BØR han jo virkelig si "jeg er gla i deg".... men det er meg da- hva jeg ville gjort :wink: Jeg er ikke tøff og rett på , så jeg ville altså heller forkle budskapet litt, enn å bare si sånn surt at "døh, hvorfor sier du aldri at du er glad i meg lenger?" .. Litt pyse jeg. :oops:

Om det er rett måte å løse det på vet jeg ikke. Hvis han ikke ER glad i deg lenger, og "presses" til å si at han er det, så blir det jo feil, men da bør dere også finne ut av dette. Om han er glad i deg eller ikke.

Og det går vel an å spørre med litt såret stemme om han ikke liker de klærne du går i, måten du pynter deg på .....og så få frem at det hadde jo vært ganske hyggelig igrunnen om han kunne SI det da noen ganger :wink:

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...