AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Jeg ser støtt og stadig kvinner jeg kjenner på Facebook som poster selfies av seg selv som ser helt teit ut. De poserer på en spesiel måte, gjør et eller annet med lippene sine, eller de åpner øynene så vidt de klarer for å se ut som de har større øyne. De bruker også lys og filter for å bli kvitt skavanker, ofte skifter de øyefarge. Noen ganger ser det helt latterlig ut, men uansett hvor teit det ser ut er det minst tjue veninner som skriver "så pen" "du er så søt" osv. Hvorfor? Jeg klikker ikke like på prinsipp. Jeg skjønner at personen som poster bilder syntes de er såååå vakker og har lyst på likes og kommentarer, men jeg skjønner ikke hvorfor folk skriver "søta" på et bilde av en person som ikke et noe søtt i det hele tatt. Når bildet er så falskt som det går an. Er det bare jeg som irriterer meg over slikt? Jeg har ikke noe problem med å gi komplimanger til fine bilder og være grei med venninner, men det får da være grenser. Hvorfor skrive "du er så pen" når bilde ikke ligner på deg en gang? Anonymkode: 9642f...ca1 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Å herregud, a! Jeg irriterer meg også så grønn. Føler ofte at de bildene som får flest likes og flest teite kommentarer er de bildene som ligner minst på sånn personen faktisk ser ut Jeg gidder ikke like bilder bare for å være hyggelig. Jeg blir ganske irritert når folk ukritisk bare liker alt en spesifikk person legger ut f.eks. Jeg liker det som er å like. Anonymkode: 9be68...cbd
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 Livet er for kort for å irritere seg over så små banale saker. Anonymkode: 4a635...d5b 1
Sirah Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Jeg velger stort sett mine kamper med omhu og teite selfies er ikke noe jeg orker å irritere meg over..... 1
Ardwinna Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Jeg tenker at kan man skryte av hvor pene folk er når de er sminket, stylet og har på seg push-up, hold-in o.l., så er det ikke så mye verre å skryte av at noen ser pene ut på et bilde der de har pyntet på utseendet ved hjelp av filter og valg av vinkel. Det går ut på mye av det samme. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 1 minutt siden, Ardwinna skrev: Jeg tenker at kan man skryte av hvor pene folk er når de er sminket, stylet og har på seg push-up, hold-in o.l., så er det ikke så mye verre å skryte av at noen ser pene ut på et bilde der de har pyntet på utseendet ved hjelp av filter og valg av vinkel. Det går ut på mye av det samme. Jo, det er sant. Men jeg så et bilde av en jente som hadde vent lyset mot ansiktet slik at man nesten ikke så noe av ansiktstrekkene hennes. Man så bare hud, munn og to øyner. Og alle bare "helle dussen så søt!" Men man kunne jo så vidt se ansiktet hennes. Anonymkode: 9642f...ca1
Cambria Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 3 minutter siden, Ardwinna skrev: Jeg tenker at kan man skryte av hvor pene folk er når de er sminket, stylet og har på seg push-up, hold-in o.l., så er det ikke så mye verre å skryte av at noen ser pene ut på et bilde der de har pyntet på utseendet ved hjelp av filter og valg av vinkel. Det går ut på mye av det samme. Veldig enig, og veldig bra skrevet
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 Ser ikke problemet? Det er vel ikke noe nytt fenomen å gjøre seg til foran kameraet, eller er det det? Anonymkode: 84d9e...7a7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #9 Skrevet 13. februar 2016 Det er jo ikke selfiene vi irriterer oss over, men det falskhetstyrraniet som råder ved at folk liker og kommenterer og "går fem på" oppmetsomhetshoreriet Anonymkode: 9be68...cbd 2
Sirah Skrevet 13. februar 2016 #10 Skrevet 13. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er sant. Men jeg så et bilde av en jente som hadde vent lyset mot ansiktet slik at man nesten ikke så noe av ansiktstrekkene hennes. Man så bare hud, munn og to øyner. Og alle bare "helle dussen så søt!" Men man kunne jo så vidt se ansiktet hennes. Anonymkode: 9642f...ca1 Kan jo være at bildet var kult da 1
Ardwinna Skrevet 13. februar 2016 #11 Skrevet 13. februar 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke selfiene vi irriterer oss over, men det falskhetstyrraniet som råder ved at folk liker og kommenterer og "går fem på" oppmetsomhetshoreriet Anonymkode: 9be68...cbd Alt på facebook er en del av dette oppmerksomhetshoreriet, så den fella går nok alle i dersom de er mer enn bare litt aktiv der inne. Jeg synes det er tross alt bedre å like bilder av venner og kjente enn å klikke liker på ihjelsiterte fordummende visdomsord på glorete bakgrunn. Alle deler ting på facebook som minst et par av vennene synes er teit eller uinteressant, og mest sannsynlig også irriterende.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #12 Skrevet 14. februar 2016 Alt man nå skal irritere seg over. Finner man ikke noe, finner man PÅ noe å ergre seg over Anonymkode: 63288...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå