Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2002 #1 Skrevet 15. juli 2002 Kan jeg lese min mail på hjemme-online-adressen på jobbmaskinen min? Hvordan gjør jeg dette? På jobben har vi Outlook Express som mailverktøy. Jeg har nemlig ikke nett hjemme om dagen.
zaphod Skrevet 15. juli 2002 #2 Skrevet 15. juli 2002 Hei Du har 2 muligheter her... 1. Gå til http://www.online.no - Logg deg på epostleseren der.. 2. Du kan legge til kontoen i Outlook Express Trykk fil -> identiteter -> Legg til ny identitet Kall denne eks. privat ( Denne kan passordbeskyttes) Når denne er opprettet får du spørsmål om du vil bytte til den nye "brukeren" Svar: JA Du vil nå få opp en Wizard som hjelper deg å sette opp en ny konto. Steg 1: Skriv inn navnet ditt <neste> Steg 2: skriv inn e-postadressen din (online kontoen) <neste> Steg 3: Velg POP3 i den første boksen Innkommende mail server: pop.online.no Utgående mail server: smtp.online.no <neste> Steg 4: Her fyller du ut brukernavn og passord for din konto Kryss av for "huske passord" <neste> Trykk ferdig.. Du har nå satt opp din online konto... For å bytte mellom din jobb mail og private, trykker du Fil -> Bytt identitet - zap :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2002 #3 Skrevet 15. juli 2002 Tusen takk for svar, men det ble visst noe feil i spørsmålet. Det er nemlig Microsoft Outlook vi bruker på jobb. Kan jeg bruke samme fremgangsmåte der?
Crazee Skrevet 15. juli 2002 #4 Skrevet 15. juli 2002 Det skal vera same framgangsmåte der ja :-) Når det gjeld utgåande post så må du kanskje bruka mailserveren du brukar på jobben i staden for smtp.online.no - det er vanleg å sperre tilgangen til å sende for dei som ikkje er logga på nettverket. (I alle fall om dei vil vera fri for misbruk av spammarar...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå