AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #41 Skrevet 16. februar 2016 Ja, det er en del sex og vold i serien (dog ikke SÅ mye som enkelte skal ha det til), men det er faktisk nødvendig for å vise hvor brutal verdenen de lever i er. Det ligger så mye mer under enn at det bare er sex og vold. Mange av kvinnene bruker sex for å komme seg "opp og frem", eller fordi de ikke har så veldig mange andre måter å tjene til livets opphold på (store deler av befolkningen som er i GoT-land er fattige). Når det kommer til volden så er heller ikke den med "bare" for å ha med vold, det er jo for å vise hvor brutale folk kan være så lenge de får det de vil, og hvordan enkelte ikke bryr seg om de må drepe både menn, kvinner og barn for å oppnå det. Jeg synes det er en veldig forfriskende serie å se på, mye fordi karakterene er så komplekse, og som flere andre her sier, mye mer enn bare ond, eller god. Jeg har HATET enkelte karakterer skikkelig intens, for så å etterkvert innse at de har flere gode sider ved seg, og faktisk er mye mer enn det onde menneske jeg først trodde de var. Karakterene blir så mye mer realistiske enn i noen annen serie. Og det er ikke den typiske "det gode sloss mot det onde, og vinner alltid" historien, for her kan faktisk både "gode" og "onde" seire, eller dø, og også hovedpersonene (og ikke bare sidekarakterene) kan dø når som helst, noe som igjen er mye mer spennende og realistisk og se på. Og så er det mye politikk og maktkamp, og spill i kulissene. Og karakterutvikling. Ta f.eks Sansa, hun var en naiv og nesten dum jenteunge som trodde at prinser alltid var kjekke og snille, men hun har opplevd all dritten som egentlig foregår bak lukkede dører, og har nå blitt en mye klokere (og litt mørkere til sinns) kvinne som virkelig har begynt å lære seg å spille "spillet". Jeg elsker game of thrones <3 Sinbad så jeg på når jeg var 10! Anonymkode: 51ec2...e8c 3
peppermyntete Skrevet 16. februar 2016 #42 Skrevet 16. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter hva eg husker var den serien meget populær uten dryg kontekst. Den serien var ikke laget for mannens lem men for spenning og elleville historier. Men den er ikke helt ny så var kanskje ikke det beste eksemplet. Anonymkode: 86b21...6b5 Hvis Game of Thrones er laget "for mannens lem" hvorfor er det såpass mange her på kvinneguiden som liker den da? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå