Gå til innhold

Smiler aldri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at barn på 3 år ALDRI SMILER? Seriøst, er en unge jeg vet om som aldri smiler! Aldri!!! Selv ikke hjemme hos seg selv.

Anonymkode: b4b3d...ab7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er faktisk litt rart. De treåringene jeg kjenner er smilende små leende univers som elsker tull og tøys. Sier du promp, så kan de smile og le i evigheter....

Smiler ikke dette barnet om man tuller og tøyser en gang? Aldri?! Da ville jeg faktisk tatt kontakt med noen.. Enten lege, hs eller bv om dette er noen andre itt barn, og de ikke ser at dette er rart selv.

Anonymkode: 183e0...704

Skrevet

La nå foreldrene bekymre seg for dette da....

Du vet vel ikke alt.

Anonymkode: 335d1...d39

• Liker 2
Skrevet

Nei, normalt er det ikke. Men hva grunnen er, kan jo ingen her vite noe om.

Kan jo bare være en litt alvorlig type, noen er jo det. Men de pleier jo å smile de og, bare litt mer forsiktig, ikke så tydelig for andre. 

• Liker 1
Skrevet

Alle mennesker er forskjellige og utvikler seg forskjellig! Synes ikke du skal legge noe i dette. Det er dessuten også endel som ikke smiler så mye , men som allikevel kan være glade inni seg. De som smiler hele tiden er ofte det motsatte...Nå snakker jeg ikke om tre åringer i akkurat den uttalelsen, men at vi fokuserer for mye på dette, da å smile ikke alltid er ensbetydende at man er glad.

Anonymkode: 7b25c...62a

• Liker 1
Gjest cheshirecat
Skrevet

Dette høres merkelig ut. Leste ett sted at vi mennesket ler og smiler mest fra alderen 2-5 år eller hva det var.. Prøv "borte/bø" snakk om bæsj (fungerer alltid) synd bæ-bæ-lille lam kjørte folkevogn eller kile barnet (hvordan skrives det..? ) 

Skrevet

Det kan jo være en sykdom/lidelse du ikke kjenner, som er grunnen til at barnet ikke smiler.

Skrevet

Typiske tegn på seksuelle overgrep og vold dette. Snakk med barnet alene neste anledning. Spør hvordan hun/han har det. 

Anonymkode: faf27...e0f

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typiske tegn på seksuelle overgrep og vold dette. Snakk med barnet alene neste anledning. Spør hvordan hun/han har det. 

Anonymkode: faf27...e0f

Makan. Ikke under noen omstendighet spør en treåring om hen blir seksuelt misbrukt.  Så lenge du ikke er utdannet innen intervju av barn skal du ikke spørre så små barn om det. De er for små til å kunne svare konkret uansett. 

Jeg lurer på hvilke settinger du ser denne ungen? Jobber du i bhg til barnet? Er det i familieselskaper? Over hvor lang tid observerer du barnet når du sier det aldri smiler? 

Det er uvanlig at barn "aldri" smiler, men det kommer an på settingen. Hvis du er genuint bekymra for at ungen ikke har det bra bør du sende en bekymringsmelding til barnevernet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...