AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Har du fordommer eller ikke? Anonymkode: e046c...72e
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 12. februar 2016 #2 Skrevet 12. februar 2016 Alle mennesker har fordommer. Noen har selvsagt mer en andre og noen har kanskje ikke mange fordommer. Men alle mennesker har fordommer. Jeg har fordommer mot Frp-ere. Ikke politikken til Frp fordi den er ikke så ille om man faktisk leser parti programmet. Men mom medlemmene og de som stemmer på Frp. Og problemet er at gang på gang har det vist seg at de fordommer jeg har mot dem faktisk har vist seg å stemme.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Ja, jeg har fordommer mot de som har fordommer, dessverre. Anonymkode: 6ce12...28f
Gjest Blomsterert Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Ja,jeg har fordommer mot de som hyller Frp,og de som faktisk syns Trump bør bli president. Jeg tror det er særs ureflekterte enkle mennesker. Har aldri møtt eller lest om tilhengere av disse nevnte som har motbevist det. Jeg tror de er lettlurte og lite intellektuelle. Beklager.
MapleSirup Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 7 minutter siden, Blomsterert skrev: Ja,jeg har fordommer mot de som hyller Frp,og de som faktisk syns Trump bør bli president. Jeg tror det er særs ureflekterte enkle mennesker. Har aldri møtt eller lest om tilhengere av disse nevnte som har motbevist det. Jeg tror de er lettlurte og lite intellektuelle. Beklager. Vi har nok alle fordommer om vi vil innrømme det eller ei. De eksemplene du nevner, Blomsterert, ser jeg mer på som sunn fornuft. Men det sier jo noe om hvor fordomsfull jeg også er
Gjest Blomsterert Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 5 minutter siden, MapleSirup skrev: Vi har nok alle fordommer om vi vil innrømme det eller ei. De eksemplene du nevner, Blomsterert, ser jeg mer på som sunn fornuft. Men det sier jo noe om hvor fordomsfull jeg også er Nei,serløst? Ok,glem Frp-hyllesten et øyeblikk. Men Trump? Han blir uhyggelig fort krenket,og saksøker folk for et godt ord. Hva når andre nasjoner opprører ham? Han blir jo farlig. Dumhet er ikke å kimse av når dumme mennesker får makt. Han har et mildt sagt stort selvbilde,og det pga penger,intet annet. Har du sett alle videoene som er lagt ut av ham på You Tube fks? Det er så drøyt at jeg blir målløs.
MapleSirup Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 1 minutt siden, Blomsterert skrev: Nei,serløst? Ok,glem Frp-hyllesten et øyeblikk. Men Trump? Han blir uhyggelig fort krenket,og saksøker folk for et godt ord. Hva når andre nasjoner opprører ham? Han blir jo farlig. Dumhet er ikke å kimse av når dumme mennesker får makt. Han har et mildt sagt stort selvbilde,og det pga penger,intet annet. Har du sett alle videoene som er lagt ut av ham på You Tube fks? Det er så drøyt at jeg blir målløs. Kampanjen han fører er så voldsom at jeg får klare assosiasjoner til Hitler. Tilhørerskaren er jo ikke blant de som har lest flest bøker, for å si det slik.....Dumhet er noe av det farligste som finnes når det fører til sånne ledere! 2
grinchen Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 Har fordommer mot folk som ikke klarer å tenke selv og bare blindt gjentar det som staten sier at en skal gjøre. Har vel fordommer mot politiet også statens banditter og undertrykkere av de fattige slik jeg ser det eksisterer politiet bare for å beskytte de rike. Har fordommer mot statens tjenestemenn også de er bare kjøpt og betalt av storkapitalen. Har fordommer mot banker de er de største bandittene av alle. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #9 Skrevet 15. februar 2016 Jeg har store fordommer mot folk som har gått "Livets Harde Skole" med masse skrivefeil. Jeg har fordommer mot alenemødre som fikk barn i ung alder, gjerne med flere fedre. Jeg har fordommer mot dem som mener at "man ikke trenger utdanning". Anonymkode: 6d5bb...f8b 2
Gjest Blomsterert Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 1 minutt siden, MapleSirup skrev: Kampanjen han fører er så voldsom at jeg får klare assosiasjoner til Hitler. Tilhørerskaren er jo ikke blant de som har lest flest bøker, for å si det slik.....Dumhet er noe av det farligste som finnes når det fører til sånne ledere! Ja,mannen er klin sprø. Jeg tror folk er så desperate etter forandring at de godtar og setter pris på alt som er annerledes. Det er skummelt.
Gjest Blomsterert Skrevet 15. februar 2016 #11 Skrevet 15. februar 2016 4 minutter siden, grinchen skrev: Har fordommer mot folk som ikke klarer å tenke selv og bare blindt gjentar det som staten sier at en skal gjøre. Har vel fordommer mot politiet også statens banditter og undertrykkere av de fattige slik jeg ser det eksisterer politiet bare for å beskytte de rike. Har fordommer mot statens tjenestemenn også de er bare kjøpt og betalt av storkapitalen. Har fordommer mot banker de er de største bandittene av alle. Eh. Du virker mer paranoid enn fordomsfull.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #12 Skrevet 15. februar 2016 Jeg har fordommer mot folk som misliker dyr. Da mener jeg alle dyr, hund, katt, sau, ku etc. Da kan jeg fort tenke på dem som kalde mennesker, for hvem klarer å se en kattunge uten å smelte?? Har nok også litt fordommer mot folk som er oppvokst i Oslo. Som at gutta ofte ser klysete ut og tror de er overfladiske og falske. Har fordommer mot folk som bor på samme sted hele livet, jobber der også, og som ser ut til å trives godt med det.. kan liksom fort tenke at de er kjedelige mennesker. Anonymkode: 15daa...69a 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #13 Skrevet 15. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har store fordommer mot folk som har gått "Livets Harde Skole" med masse skrivefeil. Anonymkode: 6d5bb...f8b Jeg har fordommer mot folk som tror dysleksi bare er noe folk dikter opp. Anonymkode: 961aa...4c9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #14 Skrevet 22. mai 2016 Må si at etter en stund her så har jeg fått en fordømme om at kvinner er langt mer følelsemessing styrt enn menn. Det går for eksempel ikke ann å diskutere saklige med mange kvinner her, og de forstår ikke at jeg diskuterer saken og ikke personen. Alt handler om dem selv. Har til og med sett innlegg hvor ts skriver "jeg er sjalu !" og første innleget (gjerne med 20 likes) er : "oh? jeg er aldri sjalu! se på meg!" Det handler ikke om deg! Det er kvinners styrke og svakhet. Mange menn er blotta for følelsemessing livet og kan bare snakke om hverdagslige tema. Det er mye lettere å få sympati av en kvinne Anonymkode: 62fa3...081 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #15 Skrevet 22. mai 2016 -Dem som lar følelser styre handlinger og ikke logikken -Dem som blir altfor påvirket av andres meninger, f.eks. skifter politisk standpunkt samtidig som man skifter omgangskrets -Dem som mener menneskeskapt global oppvarming er tull og skapt av myndighetene for å tjene penger -Dem som lever etter yolo-prinsippet (you only live once) og bruker dette som unnskyldning til å spise usunt, røyke, være i lite fysisk aktivitet, og annet som gjør at man ender opp med behandling på statens sykehusregning tidlig i 40-årene -Dem som er for full ugjennomtenkt likestilling, f.eks. 50-50 menn og kvinner på samme arbeidsplass og i forsvaret -Dem som bestandig skal hevde seg over andre og vet det selv Anonymkode: 27afa...499 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #19 Skrevet 22. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Må si at etter en stund her så har jeg fått en fordømme om at kvinner er langt mer følelsemessing styrt enn menn. Det går for eksempel ikke ann å diskutere saklige med mange kvinner her, og de forstår ikke at jeg diskuterer saken og ikke personen. Alt handler om dem selv. Har til og med sett innlegg hvor ts skriver "jeg er sjalu !" og første innleget (gjerne med 20 likes) er : "oh? jeg er aldri sjalu! se på meg!" Det handler ikke om deg! Det er kvinners styrke og svakhet. Mange menn er blotta for følelsemessing livet og kan bare snakke om hverdagslige tema. Det er mye lettere å få sympati av en kvinne Anonymkode: 62fa3...081 Det er ingen som har skrevet at du er sjalu. Hvis noen har det så ville jeg svart de tilbake og sagt: NOPE det stemmer ikke. drøm videre. Noe så umodent så kalle folk sjalu for "alt". Haha. Anonymkode: 2efb8...641
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #20 Skrevet 22. mai 2016 Jeg har noen fordommer ja. At kvinner som puler mye rundt i 20 årene, og så blir dypt ulykkelig over at ingen respektabel mann vil ha de i 30årene, egentlig kan skylde seg selv. At kvinner som mener at menn skal elske de for den de er, egentlig er virkelighetsfjerne At menn som er ødelagt av internett og det de ser i media, egentlig kan skylde seg selv når de er single At studenter som klager over at de må konte, egentlig kan skylde seg selv når de drikker hver eneste helg At kvinnelige studenter som er i klassiske mannlige studier igler seg på menn, og får svake menn til å hjelpe de Anonymkode: 86d3c...3aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå