Gå til innhold

Får man både helligdag og kveldstillegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får vanligvis kveldstillegg og tillegg for at det er helg i jobben min (fast stilling deltid). Men jeg skal jobbe i påsken og får da helligdagstillegg, får jeg kveldstillegg oppå det igjen? 

Anonymkode: 139ba...912

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. 

Skrevet

Det kommer an på hvor du jobber.

Skrevet (endret)

Kan du spesifisere hva slags type jobb det er snakk om? Dersom det eksempelvis er på offentlig sykehus eller annen institusjon får du helligdagstillegg som tillegg på lik linje med helgetillegget som gis for lørdager/søndager. Helligdagstillegget er da på 133% i tillegg til ordinær (time-)lønn. Kveldstillegget kommer i tillegg på lik linje med at man en lørdag ettermiddag/kveld mottar både helgetillegg (fast tillegg per time) OG kvelds-/nattillegg mellom kl. 17-06.

Endret av Nemigirl
Skrevet

Du må spørre på arbeidsplassen. Dette varierer med hvilken jobb du har. Vi er ikke synske, vet du!

Anonymkode: e9dbd...1ce

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må spørre på arbeidsplassen. Dette varierer med hvilken jobb du har. Vi er ikke synske, vet du!

Anonymkode: e9dbd...1ce

TS stiller et både generelt og relevant spørsmål. Hun spør ikke om vi er synske, men etterspør hvordan tilleggene normalt praktiseres. Det er MANGE innen offentlig sektor som har kvelds-/natt-, helge- og helligdagstillegg. Det er fastsatte tillegg for dette som praktiseres likt for svært mange. Eksempel på dette er, som tidligere nevnt, sykehusansatte i offentlig sektor. Det er nok flere enn TS som lurer på dette, og jeg tenker derfor det kan være informativt for mange. Selvsagt kan det være spesielle avtaler på ulike arbeidsplasser. Da må man spørre hvordan dette praktiseres på stedet. Likevel praktiseres dette likt svært mange steder og det kan jo være greit for mange å vite om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...