Ardwinna Skrevet 13. februar 2016 #41 Del Skrevet 13. februar 2016 1 minutt siden, Blomsterert skrev: Dette er noe av den teiteste koblingen jeg har sett her inne. Hvordan,bare hvordan klarer du å se sammenhengen med at hun er sunn og trener,til at hun er som hun er?? Haha,er det mulig. Nå fins det vel de som sitter og dytter i seg sjokolade og potetgull som er minst like "ubalanserte". Jeg lurer like mye på hvordan 8 stk kan like dette. Mye rart skal en se. Jaquesson er hysterisk,og det ville hun vært uavhengig av sunn livsstil. Det er tilmed mulig hun ville vært verre uten. Det var veldig satt på spissen så jeg tror selvsagt ikke at hun er sånn bare fordi hun trener og spiser sunt, og jeg tror heller ikke at ingen usunne folk er ubalanserte og sier dumme ting, men dette trodde jeg kanskje var unødvendig å understreke i en diskusjon. --------------------------- Forøvrig synes jeg ikke jentene har noen grunn til å føle seg krenket. Irriterte, provoserte og oppgitte ja, det kan jeg absolutt skjønne, men krenket? Nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma1984 Skrevet 13. februar 2016 #42 Del Skrevet 13. februar 2016 23 minutter siden, jabx skrev: Du sier de prostituerte ikke har noe valg. Så hva skulle de gjort hvis de ikke prostituerte seg, hvis du påstår de ikke hadde noe valg? Siter meg korrekt. Jeg sa at dette gjelder for veldig mange, ikke alle. Mange gateprostituerte i f.eks Oslo er utenlandske. http://www.dagbladet.no/2013/07/05/nyheter/innenriks/prostitusjon/sexhandel/28062415/ Prosenteret, som gjør oppsøkende innsats blant gateprostituerte i Oslo forteller om tall opp til 90% utenlandske prostituerte, og at det er vanskelig å skille mellom de som migrerer frivillig for å selge sex, og de som er utsatt for menneskehandel. De aller fleste er tilknyttet en tredjepart, altså en "arbeidsgiver" som de må gi en del av inntektene til. http://prosentret.no/utenlandsk-prostitusjon/ Et slikt system gjør disse kvinnene og mennene utrolig sårbare for utnyttelse. Det som kan ha virket som en mulighet til å komme til Norge, kan ende med en hverdag der man må selge sex for å betale gjeld de har satt seg i hos sine bakmenn. Derav min påstand om at mange prostituerte bokstavelig talt ikke har et valg. Men hvordan har disse kvinnene havnet i denne situasjonen? Prosenteret forteller i linken om 40 ulike nasjonaliteter, og de aller fleste kommer fra land der man slett ikke har de samme mulighetene som vi her i Norge. Det er lett for oss her i trygge, rike, Norge som er full av muligheter, sikkerhetsnett og second-chances, å snakke om valg. For noen som kommer fra bygda i f.eks Romania er valgene og mulighetene vesentlig mer snevre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. februar 2016 #43 Del Skrevet 16. februar 2016 Jeg liker Kari godt, men det der er ikke en måte å snakke til en jentunge på 17 år. Hun bør være såpass at hun ber om unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trodle Skrevet 21. februar 2016 #44 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg tenker at den 17åringen var der frivillig og er over den seksuelle lavalderen i Norge. Hun deltok på et møte om noen ganske viktige tema, og hvis hun skal fortsette i slike forum så bør hun ta seg en bolle. Kari sa ikke at hun skulle ut og s*ge *ikk... Det var en figurativ kommentar. Hun kunne også sagt "sett deg inn i deres situasjon før du ønsker bordeller i Norge". Synes her at den 17åringen virker veldig naiv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elmukake Skrevet 21. februar 2016 #45 Del Skrevet 21. februar 2016 2 timer siden, Trodle skrev: Jeg tenker at den 17åringen var der frivillig og er over den seksuelle lavalderen i Norge. Hun deltok på et møte om noen ganske viktige tema, og hvis hun skal fortsette i slike forum så bør hun ta seg en bolle. Kari sa ikke at hun skulle ut og s*ge *ikk... Det var en figurativ kommentar. Hun kunne også sagt "sett deg inn i deres situasjon før du ønsker bordeller i Norge". Synes her at den 17åringen virker veldig naiv. At 17-åringen kanskje er naiv med tanke på innføring av bordeller i Norge er en helt annen sak, og det at man er uenig med henne rettferdiggjør på ingen måte det som ble sagt. KJ sa til henne at hun burde prøve å suge pikk ti ganger om dagen, så det du skriver stemmer jo overhodet ikke. Selv om hun mente at 17-åringen burde sette seg inn i situasjonen deres, så vet hun ingenting om hvorvidt jenta faktisk har gjort det, og å påstå at hun ikke har gjort det uten noe bevis gir ikke KJ videre troverdighet. KJ sin kommentar bagatelliserte og til og med latterliggjorde 17-åringens rolle i debatten; meningen hennes ble fremstilt som ubetydelig ved at KJ svarte slik hun gjorde. Det var både useriøst og lite gjennomtenkt. Så nei, 17-åringen burde ikke ta seg en bolle, og hvis hun skal fortsette i slike forum må de hun debatterer med lære seg å diskutere ordentlig uten bruk at hersketeknikker og idioti. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 21. februar 2016 #46 Del Skrevet 21. februar 2016 Den 16.2.2016 at 21.02, O.G. skrev: Jeg liker Kari godt, men det der er ikke en måte å snakke til en jentunge på 17 år. Hun bør være såpass at hun ber om unnskyldning. Bør ikke snakke sånn til noen mener nå jeg. Jeg ser hun kanskje ikke mente det sånn det tolkes, men hun er såpass mediavant at hun burde vite bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 21. februar 2016 #47 Del Skrevet 21. februar 2016 Den 13.2.2016 at 23.18, Ardwinna skrev: Forøvrig synes jeg ikke jentene har noen grunn til å føle seg krenket. Irriterte, provoserte og oppgitte ja, det kan jeg absolutt skjønne, men krenket? Nei. Jeg er enig. Å bli krenket er mer alvorlig. Jeg synes i tillegg at de fremhever litt vel mye at hun er bare 17 år. Hun er med i en politisk debatt. Hvis hun er et barn, så bør hun heller gå ut og leke i sandkassen. KJ burde for sikkerhets skyld ikke argumentere slik som hun gjør, ikke til noen. Hun virker useriøs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg