Gå til innhold

Leggetid for 10 åringer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet leggetider har vært tema her tidligere, men jeg er så dårlig til å lete opp gamle tråder, så jeg starter like godt en ny...! :ler:

Når legger deres 10 åringer seg? Min må være i seng ca. 21:15 (den blir ofte bortimot 21:30), han leser så litt på senga før han sovner.

Selv syns han dette er veldig urettferdig, og påstår at "alle de andre" i klassen får være oppe lenger enn han... Jeg er ikke naiv, så jeg skjønner jo at dette ikke er sant, men at noen legger seg seinere er jo mulig! :wink:

Er jeg for streng, eller er kl. 21:15 passe leggetid for en 5-klassing?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer da vel litt an på når han må opp?

Jeg har også en ti-åring, og ambisjonen er at han skal være i seng mellom 21 - 21.30. Han må opp mellom 7 - 1/2 8. Da går det noenlunde.

Han er opptatt av at han skal være oppe lengst mulig, men argumenterer (foreløpig!) ikke med at "alle andre" er oppe lengre.

Jeg så også nylig en oversikt over hvor mye søvn forskjellige aldersgrupper trenger (husker ikke hvor...) og da sto det at 10 åringer trenger ca 10 timer. For egen del ser jeg at det stemmer ganske godt, det er omtrent det han sover om han ikke blir vekt.

Sissi

Skrevet

Han må legge seg når jeg blir trøtt. :wink:

Jeg sender ham avgårde rundt 21.30, da er han under teppet ca 22. Så ligger han våken en stund og leser/hører på musikk. Klokka 6.30 er han oppe og terroriserer meg, en halvtime før alarmen min starter. :evil:

Skrevet

Min må opp ca. kl. 7:00, og da er han kjempetrøtt! :wink: I helgene når han ikke blir vekket, sover han til 08:00-08:30...

Skrevet

Min 10 åring er i seng kl. 21.15, men får lese litt/bli lest for på sengen etterpå. Som regel blir nok klokken 21.45-22.00 før han sovner.

Skrevet

Selv måtte jeg legge meg 21.00-21.30 da jeg var 10 år. Tror nok det er passe.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Min nybakte elleveåring må være i seng kl 21 på skolehverdager. I helgene kan hun være opp til både 22 og 22.30. Men det er lenge nok med 21, hun må jo opp kl 7....

Gjest leggetid
Skrevet

Min 10-åring måtte være i seng kl. 21:30, nå er han 11 og legger seg til samme tid. Noen ganger legger han seg tidligere, helt frivillig. Hans bror på 13 legger seg også 21:30. I helgene er de oppe lengre.

Gjest Madam Felle
Skrevet

mine barn som er 11 og snart 10 år legger seg kl 21.00 på hverdagen, og 22.30-23.00 i helgene.

Klokken kan fort bli 21.30 før de er i seng, men kl 21.00 skal de begynne å gjøre seg i stand. Har også snakket med flere av foreldrene i klassen til 11 åringen, og de fleste der legger seg kl 21.00. Så det er bare vi som er vanskelige. Men barn prøver seg

Skrevet

Tolvåringen her hjemme har begynt å få leggetid klokka 22, men da hun var 10 var det å begynne legging ca klokka 21 som gjaldt.

Skrevet

Takk for alle svar! :P Godt å få bekreftet at det ikke er jeg som er for streng... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Min nybakte elleveåring må være i seng kl 21 på skolehverdager. I helgene kan hun være opp til både 22 og 22.30. Men det er lenge nok med 21, hun må jo opp kl 7....

ser ikke frem til å få så store barn - de kommer jo til å være lenger oppe enn meg?!?

Gjest Anonymous
Skrevet

Min datter på 11 år må være inne kl 21 og i seng kl 22, slik har vi hatt det 1 års tid nå. hun står opp i 7 - halv 8 tiden på morgenen av seg selv, og er frisk og opplagt :)

Gjest Anonymous
Skrevet

21.30 er en fin tid synes jeg.

Men som sagt,det kommer også ann på når ungen skal opp om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...