AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Hei og hopp, her kommer sikkert tidenes dummeste spørsmål! Når man skal by på et hus/leilighet, byr man da under takst eller byr man "på" taksten? Ser en leiligheten jeg har lyst på som ligger ute til 1,6m, men den har ligget ute siden starten av Januar, så kanskje det er litt lav interesse? Hva burde jeg by? Takk for ikke dømmende hyggelige tilbakemeldinger fra førstegangskjøper Anonymkode: 0ff8e...57d
Atea Skrevet 12. februar 2016 #2 Skrevet 12. februar 2016 Jeg har bydd en krone på mange boliger. Ville kanskej satt et bud som var mer enn det og spurt om motbud.
debattanten Skrevet 12. februar 2016 #3 Skrevet 12. februar 2016 Hvor i landet er det? Det virker som det er lav interesse. Noen steder tar boligene tid å selge, uten at selger trenger å senke pris. Jeg ville lagt meg litt under uansett hvor det er nesten. 1,4 mill høres ut som et greit førstebud, men det er selvsagt avhengig av en del faktorer som er vanskelig å ta stilling til uten mer info.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #4 Skrevet 12. februar 2016 7 timer siden, debattanten skrev: Hvor i landet er det? Det virker som det er lav interesse. Noen steder tar boligene tid å selge, uten at selger trenger å senke pris. Jeg ville lagt meg litt under uansett hvor det er nesten. 1,4 mill høres ut som et greit førstebud, men det er selvsagt avhengig av en del faktorer som er vanskelig å ta stilling til uten mer info. Bor i en ganske liten kommune, men ser at skriften i annonsen er "Ny pris! Leilighet sentralt i xxx blabla" så de har jo tydeligvis måtte gå ned i pris. Vil da anta den har ligget en stund.. Anonymkode: 0ff8e...57d
nordlending Skrevet 12. februar 2016 #5 Skrevet 12. februar 2016 Jeg bydde under takst på leiligheten min. Det ble budrunde, så det "hjalp" ikke, men det er ingenting som tilsier at du ikke kan gjøre det. Dersom det ikke blir budrunde, avviser bare selger budet dersom vedkommende synes det er for lavt.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #6 Skrevet 12. februar 2016 By under takst, men ingen skambud. Ikke virk desperat ovenfor megler, for de er ute etter å tjene mest mulig i provisjon. Sist vi "prutet" på bolig bydde vi 200.000,- under takst for å kunne møtes på 100.000,- under takst. Lå i samme prissjikt som den du ser på. Anonymkode: 1e753...ede
prt90 Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Den 12.2.2016 at 14.55, AnonymBruker skrev: Hei og hopp, her kommer sikkert tidenes dummeste spørsmål! Når man skal by på et hus/leilighet, byr man da under takst eller byr man "på" taksten? Ser en leiligheten jeg har lyst på som ligger ute til 1,6m, men den har ligget ute siden starten av Januar, så kanskje det er litt lav interesse? Hva burde jeg by? Takk for ikke dømmende hyggelige tilbakemeldinger fra førstegangskjøper Anonymkode: 0ff8e...57d Hvor i landet ligger denne boligen? Her (i oslo) går de fleste boliger etter første visning. Hvis boligen ikke har gått innen 14 dager vil jeg si det er noe alvorlig galt med enten boligen eller prisantydningen.
debattanten Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Eller markedet som er tregt eller lite. Jeg bor i en liten kommune mellom større byer. Da tar det ofte tid å finne kjøpere. Så selv om boligen ligger en måned eller tre etter visning så går de ofte rundt prisantydning fordi om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå