Tullerull Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Heisann.. Relativ ny her inne, i hvert fall som "skribent".. Jeg og samboeren min har forsøkt en god stund å få barn - assistert befruktning. Har noen forsøk bak oss, både inseminasjon og ivf. Akkurat nå er jeg på 11 dpo etter inseminasjon (påbegynt ivf som endte i inseminasjon). Sånn - det var kortversjon av bakgrunnsinfo.. Jeg får si det rett ut - Jeg er en testetøs! Så til forvirringa mi... Problemstilling: Satt Ovitrelle lørdag 30.01 på kvelden - inseminering og sterke eggløsningssmerter man 01.02. Masse bivirkninger av ovitrellen frem til begynnelsen av denne uka (kvalme, murringer, ømme og såre pupper), dette har avtatt en del nå og har bare litt ømhet igjen. Har nå hatt tre dager migrene (tir, ons, tor) + vanlig hodepine i dag. Har kjøpt strimler fra fertil.no og testet første dag 8 dpo. (Altså 10 dager etter ovitrelle) Fikk svak positiv da, og tenkte kanskje det var ovitrellen som satt igjen. Testet igjen morgenen etter - da var testen enda svakere. Som den testetøs jeg er så testet jeg igjen på ettermiddagen for å se om den var blitt negativ, men det var den ikke. Da var det igjen svak positiv, men sterkere enn den jeg tok på morgenen. Det samme gjentok seg i går (10 dpo), svak på morgenen, sterkere på ettermiddagen. I dag har jeg jo som seg hør og bør ( ) testet igjen - like svak som den jeg tok på morgenen i går. I tillegg kom bittelitt brunt blod på papiret da jeg tørket meg. Spørsmålene er da som følger: Har noen erfaring med testene fra fertil.no? Kjenner at jeg er litt skeptisk når jeg får sånne svigninger på resultatene.. Noen som har erfart at tester har vært svakere på morgenen enn på ettermiddagen - over flere dager? Kan ovitrellen sitte igjen enda? Skjønner jo at ingen sitter med fasit her, men hadde vært kjekt å vite om flere har samme erfaring.. Jeg vet at det i utgangspunktet er for tidlig og teste - og tilbakemeldinger som "ta en ny test om et par dager" og sånn er litt "overflødig" informasjon som jeg allerede har Det ble litt langt - og rotet dette her, men håper allikevel det er forståelig - om det ikke skulle være det så er det bare å spørre... 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #2 Skrevet 12. februar 2016 Ingen erfaring med ovitrelle, og om det kan gi falsk positiv. Sånn teoretisk sett så er positiv test = gravid, så sånn sett er det egentlig terror å teste og sammenligne testene. Brunt på papiret kan være helt normalt, når man begynner å nærme seg egentlige ikm, kroppen som noen ganger forvirrer seg selv litt. Så, selv om du ikke ville høre det, så er nok svaret at du må teste om noen dager for å se. Eller dra til legen for å måle HCG økning. Siden det er snakk om ivf, tror jeg du får ta HCG prøver uansett, bare spør dem. Lykke til! Anonymkode: b5823...962
Tullerull Skrevet 12. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen erfaring med ovitrelle, og om det kan gi falsk positiv. Sånn teoretisk sett så er positiv test = gravid, så sånn sett er det egentlig terror å teste og sammenligne testene. Brunt på papiret kan være helt normalt, når man begynner å nærme seg egentlige ikm, kroppen som noen ganger forvirrer seg selv litt. Så, selv om du ikke ville høre det, så er nok svaret at du må teste om noen dager for å se. Eller dra til legen for å måle HCG økning. Siden det er snakk om ivf, tror jeg du får ta HCG prøver uansett, bare spør dem. Lykke til! Anonymkode: b5823...962 Takk for svar og lykkeønskninger Jeg vet at ovitrelle kan gi utslag på tester i 7-10 dager etter den er satt... Noen sier kanskje lenger enn dette også. Man blir jo helt tullerusk av å lese på alle foraer som finnes.. Skal måle HCG på mandag - men det er jo så l e n g e til! Jeg suuuger på venting! Hehe
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #4 Skrevet 12. februar 2016 Ser den! Jeg tester 2x om dagen fra 5 dpo! Anonymkode: b5823...962 1
Silfen Skrevet 12. februar 2016 #6 Skrevet 12. februar 2016 Greien med slike triggere er at du bør teste de ut fra tidlig av, slik at du ser nedadgående tester. Så bør du enten har et par dager med negative tester ELLER så bør du ha tester som blir sterkere fra dag til dag. Ofte vil triggeren være ute til 10 dpo, men siden du ikke begynte å teste før 8 dpo så er det umulig å si. Så eneste rådet jeg kan gi er å gi det et par dager og se om de fortsetter å være positive.
miore Skrevet 12. februar 2016 #7 Skrevet 12. februar 2016 Jeg "testet ut" ovitrellen av kroppen under mitt ivf-forsøk. Som du sier står det i pakningsvedlegget at den skal ut av kroppen etter 7-10 dager. Jeg tok sprøyten 1.5 døgn før uttak / befruktning. For min del var sprøyten helt ute av kroppen 8 dpo (altså 10 dager etter sprøyten). Jeg testet fra 6 dager etter at den var satt. Ni dager etter kunne jeg se en svaaak strek, men etter 10 dager var testen helt blendahvit. Dermed var jeg rimelig sikker på at den positive testen faktisk var positiv da jeg fikk en svak strek igjen 10 dpo Jeg synes det er rart om ovitrellen sitter igjen fremdeles, nå som det er hele 13 dager siden du satte den (om jeg teller rett) - selv om det nok er litt slingringsmonn på de 7-10 dagene pakningsvedlegget nevner, høres 3 dager mye ut i denne sammenhengen (30-40 prosent av tiden de har angitt!) Testene fra fertil.no har jeg bare brukt i tilfeller der jeg ikke ble gravid, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Jeg kan imidlertid si (som tidligere testetøs ) at helt i starten av graviditeten, når hcg-nivået er veldig lavt, har hvor lenge det er siden sist du tisset og hvor mye du har drukket mye å si for hvor sterkt testen slår ut, og dersom testene er fra to forskjellige batcher kan dessuten streken se ganske ulik ut selv med samme hcg-konsentrasjon - det er ikke uten grunn at man sier "strek er strek" og at man må bruke blodprøve for å sikkert kunne påvise hvorvidt hcg-nivået stiger. Skjønner godt utålmodigheten din, dagene går seeent når man er i den situasjonen - men jeg ville vært forsiktig optimistisk om jeg var deg!
Tullerull Skrevet 12. februar 2016 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2016 2 timer siden, Silfen skrev: Greien med slike triggere er at du bør teste de ut fra tidlig av, slik at du ser nedadgående tester. Så bør du enten har et par dager med negative tester ELLER så bør du ha tester som blir sterkere fra dag til dag. Ofte vil triggeren være ute til 10 dpo, men siden du ikke begynte å teste før 8 dpo så er det umulig å si. Så eneste rådet jeg kan gi er å gi det et par dager og se om de fortsetter å være positive. Tenkte ikke på det med "uttesting" før jeg begynte. Egentlig var planen å ikke teste i det hele tatt, men se hva som kom frem på blodprøve på mandag. Men du ser jo hvor bra det gikk
Silfen Skrevet 12. februar 2016 #9 Skrevet 12. februar 2016 Hehe, det lønner seg alltid å tenke at man blir testidiot. For da kan man ha billigtester liggende og ikke kjøpe dyre, eller begynne teste for sent osv.
Tullerull Skrevet 12. februar 2016 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2016 1 time siden, miore skrev: Jeg "testet ut" ovitrellen av kroppen under mitt ivf-forsøk. Som du sier står det i pakningsvedlegget at den skal ut av kroppen etter 7-10 dager. Jeg tok sprøyten 1.5 døgn før uttak / befruktning. For min del var sprøyten helt ute av kroppen 8 dpo (altså 10 dager etter sprøyten). Jeg testet fra 6 dager etter at den var satt. Ni dager etter kunne jeg se en svaaak strek, men etter 10 dager var testen helt blendahvit. Dermed var jeg rimelig sikker på at den positive testen faktisk var positiv da jeg fikk en svak strek igjen 10 dpo Jeg synes det er rart om ovitrellen sitter igjen fremdeles, nå som det er hele 13 dager siden du satte den (om jeg teller rett) - selv om det nok er litt slingringsmonn på de 7-10 dagene pakningsvedlegget nevner, høres 3 dager mye ut i denne sammenhengen (30-40 prosent av tiden de har angitt!) Testene fra fertil.no har jeg bare brukt i tilfeller der jeg ikke ble gravid, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Jeg kan imidlertid si (som tidligere testetøs ) at helt i starten av graviditeten, når hcg-nivået er veldig lavt, har hvor lenge det er siden sist du tisset og hvor mye du har drukket mye å si for hvor sterkt testen slår ut, og dersom testene er fra to forskjellige batcher kan dessuten streken se ganske ulik ut selv med samme hcg-konsentrasjon - det er ikke uten grunn at man sier "strek er strek" og at man må bruke blodprøve for å sikkert kunne påvise hvorvidt hcg-nivået stiger. Skjønner godt utålmodigheten din, dagene går seeent når man er i den situasjonen - men jeg ville vært forsiktig optimistisk om jeg var deg! Nå tror jeg at løpet er kjørt for denne gang. Jeg tok en test for en halvtime siden, den var like "positiv" som jeg tok i går ettermiddag - altså tydeligere enn i morres. Men samtidig har jeg fått mensensmerter og begynnende mensen, så da tror jeg kanskje det ikke blir noe nå.. Kan jo ha vært en kjemisk... Kan også hende at det jeg tenker på som svak positiv egentlig bare er en skyggestrek og ønsketnkning - som vel ikke er positiv...?..
Silfen Skrevet 12. februar 2016 #11 Skrevet 12. februar 2016 Den er iallfall fint positiv for 11 dpo. Mensensmerter er helt normalt, både når man får mensen og når man ikke får den, så det er ingen god indikator.
miore Skrevet 13. februar 2016 #12 Skrevet 13. februar 2016 Det Silfen sa Det er en ordentlig strek og ikke en skyggestrek. Jeg har nesten aldri menssmerter til vanlig, men hadde en hel del av noe som liknet veldig i starten av graviditeten min. Jeg har som nevnt ikke testet meg med tester fra fertil.no som gravid, men kan laste opp et bilde av billige-tester.no-test jeg sendte til mannen min da jeg testet positivt 11 dpo - som du ser relativt sammenliknbart strek. Den var omtrent like sterk som den første positive testen (som jeg ikke helt klarte å tro på) som jeg tok 10 dpo.
Tullerull Skrevet 13. februar 2016 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2016 Nå har mensen kommet i bøtter og spann, så jeg tror nok det skar seg denne gangen også. Jeg tipper det var en kjemisk. Jeg testet i kveld også, med samme resultat som i går - hadde egentlig trodd den skulle være noe svakere i dag, men det går kanskje ikke så fort? Skal uansett inn på Riksen på mandag og ta blodprøver, så da får jeg vel muligens svar på om det er noen rester av hcg igjen, og om det betyr at i hvertfall noe har skjedd. Kan jo være greit å vite at det i hvertfall fungerer til en viss grad...
Silfen Skrevet 13. februar 2016 #14 Skrevet 13. februar 2016 Kjemiske suger, men det er ganske vanlig med IVF. Jeg har hatt to kjemiske selv og forløpet var nokså likt ditt.
Tullerull Skrevet 13. februar 2016 Forfatter #15 Skrevet 13. februar 2016 2 minutter siden, Silfen skrev: Kjemiske suger, men det er ganske vanlig med IVF. Jeg har hatt to kjemiske selv og forløpet var nokså likt ditt. Hadde kjemisk ved forrige forsøk også, det er no dritt! Det som også er så kjipt er at jeg synes hele prosessen er så slitsom. Mye venting og hormoner som påvirker meg relativt mye (hilsen samboer ) Og nå så har vi fått beskjed om at de ikke har tid/plass til nytt forsøk før i juni... Kan jo være greit, for frem til da så bør jeg forsøke å gå ned litt i vekt.. (<-- meg som trener )
Silfen Skrevet 13. februar 2016 #16 Skrevet 13. februar 2016 Ja, det er kjipt, fordi man får den positive og så blir man YAY. Så blir den aldri sterkere og så blir man NAY. Og så lurer man helt til mensen kommer. Fudgy suckyness. 1
Tullerull Skrevet 15. februar 2016 Forfatter #17 Skrevet 15. februar 2016 Da har jeg vært og tatt blodprøver - Null og niks.... Neste gang skal jeg styre unna tester fra fertil.no - ser nemlig ut som alle har gitt falske (mer eller mindre) positive resultater.. Tok en test akkurat nå, også den gav svak positiv.... (se bilde) 😡 Da blir det forhåpentligvis nytt IVF-forsøk i august (om jeg klarer å gå ned i vekt) - det var første ledige de har
LempikasPromise Skrevet 16. februar 2016 #18 Skrevet 16. februar 2016 Så dumme tester! Den siste der er da klart positiv i mine øyne, skjønner at du er frustrert
miore Skrevet 16. februar 2016 #20 Skrevet 16. februar 2016 Trist å høre, og utrolig dårlig av testene! Jeg ville tolket den siste testen du postet også som klart positiv. Greit å vite at jeg skal holde meg langt unna dem når jeg skal børste støv av min indre testetøs igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå