Gå til innhold

Help meee. lav kalori

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser lav kalori. Lavkarbo passer meg nok bedre men jeg orker rett og slett ikke. Mye lettere p velge salat, magert pålegg, fisk, osvosv for meg :)
Men feks havregryn??? Jeg spiser stort sett 35 g (tørre) og koker til grøt med vann. Hvor mange kalorier er dette egentlig??? Finner jeg grøt blir det nesten 200kcal og cleger jeg gryn er det 15(!!!) 
Er egentlig havregryn lavkalori vennlig??
Og hva med peanutsmør, økologisk? Der er det jo over 100kcal i en spiseskje???

DINE BESTE LAVKCAL MÅLTIDER, SNACK, MIDDAG??? 

Anonymkode: 72873...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les på posen hvor mange kalorier det er pr 100 gram havregryn, og så ganger du dette med 0,35 - da får du kaloriene for 35 gram.

Lavkalori-vennlig er et helt umulig uttrykk. Det er kalorier i all mat, og jo mer du spiser, jo flere kalorier blir det. Spiser du mindre porsjoner av noe, blir det lavere antall kalorier. Noe mat er mer energitett enn annen mat, men det betyr ikke at den skal unngås, man må bare være påpasselig med mengden.

Om en matvare er "økologisk" eller ikke, påvirker ikke næringsverdien. Hvis 100 kalorier er for mye for å få ditt kaloribudsjett til å "gå opp", så må du redusere mengden peanøttsmør, eller redusere tilsvarende på noe annet.

Det som har vært mest effektivt for meg for å holde meg til riktig kalorinivå, har vært å se hele kostholdet under ett. Og ideen om mellommåltider tror jeg har ødelagt for flere enn den har hjulpet.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser lav kalori. Lavkarbo passer meg nok bedre men jeg orker rett og slett ikke. Mye lettere p velge salat, magert pålegg, fisk, osvosv for meg :)
Men feks havregryn??? Jeg spiser stort sett 35 g (tørre) og koker til grøt med vann. Hvor mange kalorier er dette egentlig??? Finner jeg grøt blir det nesten 200kcal og cleger jeg gryn er det 15(!!!) 
Er egentlig havregryn lavkalori vennlig??
Og hva med peanutsmør, økologisk? Der er det jo over 100kcal i en spiseskje???

DINE BESTE LAVKCAL MÅLTIDER, SNACK, MIDDAG??? 

Anonymkode: 72873...89a

Havregrynen kommer på ca 130 kalorier. Ønsker du å kutte ned kalorimengden kan du f.eks bruke 25 g havregryn og 10 g kruskakli. Ang peanøttsmør kan du lage ditt eget.

Anonymkode: ff7bf...e8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...