Gå til innhold

Venninne vil bare sitte på facebook og baktale folk.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg møter en venninne så må vi med en gang logge inn på facebook for at hun skal kunne sitte å se på andre folk og baktale dem. Bemerke hvor mye de har lagt på seg, hvor stygge barna deres er, hva de jobber med osv. Når ejg spør om vi skal gjøre noe annet så overhører hun meg, jeg orker ikke henge med henne mer! Hva er greia?

Anonymkode: b7340...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, peppermyntete skrev:

Så dropp henne da. 

Det har jeg nesten gjort, er skjeldent jeg møter henne. Er mest hvis vi tilfeldigvis er i nærheten av hverandre. Men hva skjer med folk som har såååå stort behov for å rakke ned på andre? Lavt selvbilde? Hun er jo flott og har det meste man kan ønske seg, hun godter seg over andres ulykke og..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg nesten gjort, er skjeldent jeg møter henne. Er mest hvis vi tilfeldigvis er i nærheten av hverandre. Men hva skjer med folk som har såååå stort behov for å rakke ned på andre? Lavt selvbilde? Hun er jo flott og har det meste man kan ønske seg, hun godter seg over andres ulykke og..

Da får du si klart i fra at dette gidder du ikke neste gang dere møtes. Si du gjerne vil ta en kaffe eller noe, men ikke hvis det bare skal være baksnakking. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, peppermyntete skrev:

Da får du si klart i fra at dette gidder du ikke neste gang dere møtes. Si du gjerne vil ta en kaffe eller noe, men ikke hvis det bare skal være baksnakking. 

Jeg spør om hva er greia med at folk har behov for slikt, ikke hvordan jeg skal håndtere det! jeg klarer fint å si i fra, men jeg blir jo rett og slett kvalm av at folk sitter å ler av at noen har mistet et barn eller blitt skilt, jeg forstår ikke at noen klarer å mangle så mye empati. Dette må jo nesten være psykopatisk på en måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør om hva er greia med at folk har behov for slikt, ikke hvordan jeg skal håndtere det! jeg klarer fint å si i fra, men jeg blir jo rett og slett kvalm av at folk sitter å ler av at noen har mistet et barn eller blitt skilt, jeg forstår ikke at noen klarer å mangle så mye empati. Dette må jo nesten være psykopatisk på en måte!

Vi her inne kjenner henne ikke så vi vet jo ikke hvorfor, men jeg vil tro hun innerst inne har dårlig selvtillit eller rett og slett aldri kom seg forbi "baksnakkerperioden" på ungdomsskolen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg møter en venninne så må vi med en gang logge inn på facebook for at hun skal kunne sitte å se på andre folk og baktale dem. Bemerke hvor mye de har lagt på seg, hvor stygge barna deres er, hva de jobber med osv. Når ejg spør om vi skal gjøre noe annet så overhører hun meg, jeg orker ikke henge med henne mer! Hva er greia?

Høres ikke unormalt ut i dagens samfunn. Facebook er primært laget for at folk (spesielt kvinner) kan bedømme hverandres sosiale status. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykopatisk er det nok ikke, nei. Sannsynligvis bunner det i at hun har dårlig selvtillit og bruker baksnakkingen som en måte å hevde seg selv. Hun klarer ikke å snakke seg selv opp, så da snakker hun heller andre ned. Det med å le av at noen har mistet et barn er ganske spesielt, men hun er ikke psykopat av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om hun har hengt seg veldig opp i den gode følelsen hun får av å baksnakke andre. Blir litt som noen er shoppe eller pcspille, de blir hekta på den gode belønningsfølelsen de får. Tror den beste "kuren" er å introdusere andre aktiviteter som gir bra følelser og nye inntrykk.

Anonymkode: bc0d3...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, lavt selvbilde, lite selvtillit er ofte grunnen til at folk elsker å henge seg opp i andres ulykke og hakke på andre. Hun har det sikkert ikke godt med seg selv.. Eller har hun blitt mobbet på skolen og ikke klart å komme over det, slik at hun føler at de som var slemme med henne får som fortjent? Uansett veldig spesielt, skjønner at du ikke orker å omgås henne så ofte.

Endret av melatonin
La til tekst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppe- eller pcspillegal, skulle det stå. Ikke bra å multitaske

Anonymkode: bc0d3...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Genevieve

Skadefryd er den eneste sanne glede er det noen som sier. Kanskje det stemmer for henne. 

Endret av Genevieve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.2.2016 at 12.33, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med å logge seg på et forum og skrive en tråd bare for å fiske etter bekreftelse på at du har "diagnosert" venninna di?

Hvis du ikke liker måten hun er på: si i fra eller hold deg unna. Det hun gjør er ikke ulovlig eller skadelig for andre utenom henne selv.

Og nei, alle som oppfører seg teit eller barnslig er ikke psykopater. Å prøve å diagnosere andre uten å være sakkyndig er bare tåpelig bruk av egen tid. Kom deg videre.

Anonymkode: d2931...b4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den Sunday, February 14, 2016 at 15.47, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med å logge seg på et forum og skrive en tråd bare for å fiske etter bekreftelse på at du har "diagnosert" venninna di?

Hvis du ikke liker måten hun er på: si i fra eller hold deg unna. Det hun gjør er ikke ulovlig eller skadelig for andre utenom henne selv.

Og nei, alle som oppfører seg teit eller barnslig er ikke psykopater. Å prøve å diagnosere andre uten å være sakkyndig er bare tåpelig bruk av egen tid. Kom deg videre.

Hvem i helvete har snakket om diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.2.2016 at 17.05, AnonymBruker skrev:

Hvem i helvete har snakket om diagnose?

Det gjorde du jo selv - se sitert innlegg.

Den 12.2.2016 at 12.33, AnonymBruker skrev:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.2.2016 at 15.47, AnonymBruker skrev:

Nok et umodent og bittert anngrepsinnlegg på KG.....

Til ts. skjønner godt at du reagerer på venninen din. Hun virker ikke helt oppegående... og lite sympatisk. Hadde ikke taklet slike venner selv, skjønt hun trenger nok også noen som kan være en litt god innflytelse på henne. Som kronisk baksnakker på ungdomskolen skjønner jeg at det kan bli et møster at det er "det man prater om," men synes hun er litt for gammel for det nå... Da blir det mer bygdesladrekjerring tendenser over det... som er veldig lite sjarmerende.  

Anonymkode: edbce...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...