AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Skrevet 12. februar 2016 Hei. Jeg er student som tar et fag i nyere historie (1750 til nå). Dette betyr at jeg må kunne litt om de forskjellige krigene vi har vært igjennom. Jeg syns det hjelper veldig å se dokumentarer for å virkelig tenke over det jeg har lest. Jeg vil gjerne se dokumentarer om verdenskrigene, Den kalde krigen, Vietnam, Korea osv osv. Jeg forsøkte å se en dokumentar på YouTube om andre verdenskrig, men de Amerikanske dokumentarene handler mest om DEM og veldig lite om de andre, dessuten fokuserer de bare på det militære aspektet. Jeg kunne tenke meg å se en dokumentar som forklarer mer politikken bak og kanksje litt om hvordan det var for sivilbefolkningen. Jeg kjenner at jeg mister fokuset helt når hele dokumentaren er fly, tankser, eksplosjoner og veteranser som forteller hvordan det var for dem personling. Jeg føler jeg får lite ut av det og det hjelper ikke meg å skjønne helt hva som foregikk fordi det er bare kamp som er i fokus og ikke hvorfor, og hva som hendte. Er det noen som har gode forslag? Anonymkode: 79f41...61a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #2 Skrevet 12. februar 2016 PS... Med vi mener jeg ikke Norge. Jeg mener bare de store krigene i denne perioden liksom. Anonymkode: 79f41...61a
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 NRK har eller har hatt en god del dokumentarserier om andre verdenskrig, de hadde vel en serie om hvordan Hitler fikk makten. Kanskje du finner noe der? NRK har også en ganske god dokumentarserie om den kalde krigen. Anonymkode: 8361b...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 Takk skal sjekke! Anonymkode: 79f41...61a
Sapientia Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 Det går en dokumentar på NRK nå om Napoleons felttog i Russland. Severdig den også, selv om den bare tar for seg en liten del av Napoleons krigene.
Antoinette Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 Gert Maaks- Historien om Europa er genial og grundig. Ellers ligger det mye på NRK nett-tv.
OppNedPåAlt Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 NRK nettTV er flott; Napoleons felttog mot Moskva' Den kalde krigen: Hat, kjærlighet og propaganda Hitlers vei til makten Apokalypse - verden i krig denne likte jeg kjempegodt! Verdt å se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå