AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #1 Del Skrevet 12. februar 2016 Det kan noen ganger virke som om hele KG er full av innlegg om fæle stemødre, og dette er ikke en tråd om dem. Av dere som har snille stemødre dere har et godt forhold til, "hedrer" dere stemor av og til? Nå nærmer det seg jo morsdag, og det er jo nettopp det denne dagen er; mors dag, ikke det at man skal "stjele" moren sin dag, men gir dere feks blomst eller en liten oppmerksomhet til stemor? Ikke nødvendigvis på akkurat denne dagen, men sånn ellers? Viser dere at dere er glad for at dere har de i livet deres? Anonymkode: 2017b...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #2 Del Skrevet 12. februar 2016 Min stemor var min forlover da vi giftet oss. Min mors plass kan ingen ta, og da synes jeg det var en hyggelig gest at den andre viktige morsrollen i livet mitt fikk en fremtredende rolle denne dagen :-) Anonymkode: 03949...716 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #3 Del Skrevet 12. februar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan noen ganger virke som om hele KG er full av innlegg om fæle stemødre, og dette er ikke en tråd om dem. Av dere som har snille stemødre dere har et godt forhold til, "hedrer" dere stemor av og til? Nå nærmer det seg jo morsdag, og det er jo nettopp det denne dagen er; mors dag, ikke det at man skal "stjele" moren sin dag, men gir dere feks blomst eller en liten oppmerksomhet til stemor? Ikke nødvendigvis på akkurat denne dagen, men sånn ellers? Viser dere at dere er glad for at dere har de i livet deres? Anonymkode: 2017b...722 Jeg synes det er en god ting hvis man hedrer en god stemor, men ikke på morsdagen. Hun kan få blomster, heder og ære på alle andre dager enn mor sin dag. Anonymkode: b0d22...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #4 Del Skrevet 12. februar 2016 Har aldri brydd meg om morsdager og sånt, så verken mor eller stemor får gaver av meg den dagen. Men stemor får alltid julegave fra meg og oppmerksomhet på bursdagen sin. Hun og pappa flytta sammen når jeg var 25 år, da hadde pappa vært singel i 20 år. Jeg er kjempeglad for at han møtte stemoren min, hu er ei super dame. Anonymkode: 4e48a...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaboble15 Skrevet 12. februar 2016 #5 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg bodde 50% sammen med far og stemor, og hun hadde en viktig rolle i min oppvekst. På morsdagen får både hun og moren min en oppmerksomhet, stort sett i form av kake eller blomster. Jeg ser ikke noe galt i at hun også får litt oppmerksomhet på morsdagen, og det gjør heldigvis ikke moren min heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 12. februar 2016 #6 Del Skrevet 12. februar 2016 Min stemor (eller bonusmor) er den første og eneste stemoren jeg har hatt. Vi kom ikke alltid overens i starten, men etterhvert som jeg har blitt voksen, har jeg satt mer og mer pris på henne. Hun er som en mor for meg, men ikke helt likestilt med min egen mor, selvsagt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #7 Del Skrevet 12. februar 2016 Ja, har vokst opp med henne og synes det er rart å ikke gi noe til henne på morsdagen. Heldigvis har ikke mamma eller stemamma hatt noe problematisk forhold til hverandre, når jeg har vært hos stemamma har hun arrangert at jeg og lillesøstra mi tegnet tegninger til mamma osv. Så mamma hadde faktisk tegninger fra lillesøstra mi på kjøleskapet sitt slik at jeg kunne se det :D Vi feirer ikke jul sammen og ferieree ikke sammen, men verken mamma eller stemamma gjør annet enn å viktiggjøre hverandre. Anonymkode: 7349c...165 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #8 Del Skrevet 12. februar 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri brydd meg om morsdager og sånt, så verken mor eller stemor får gaver av meg den dagen. Men stemor får alltid julegave fra meg og oppmerksomhet på bursdagen sin. Hun og pappa flytta sammen når jeg var 25 år, da hadde pappa vært singel i 20 år. Jeg er kjempeglad for at han møtte stemoren min, hu er ei super dame. Anonymkode: 4e48a...275 Kan vel også legge til at moren og faren min har vært gode venner helt siden skillsmissen, og at stemoren min og mamma har et godt forhold til hverandre. Det hjelper nok veldig på. Mamma er jo også fryktelig glad for at pappa har funnet kjærligheten på nytt. Anonymkode: 4e48a...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #9 Del Skrevet 12. februar 2016 Med tanke på at jeg ikke er hennes mamma, har vi ikke feiret morsdag om vi har henne på den dagen. Men nå venter hun en søsken, så morsdagen kommer til å bli feiret fremover i huset. Husker jeg var med og feiret farsdagen til min stefar før jeg fikk søsken. For meg var han som en far, så da var det naturlig at han fikk en liten gave og kake på senga den dagen. Anonymkode: 78876...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #10 Del Skrevet 12. februar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har vokst opp med henne og synes det er rart å ikke gi noe til henne på morsdagen. Heldigvis har ikke mamma eller stemamma hatt noe problematisk forhold til hverandre, når jeg har vært hos stemamma har hun arrangert at jeg og lillesøstra mi tegnet tegninger til mamma osv. Så mamma hadde faktisk tegninger fra lillesøstra mi på kjøleskapet sitt slik at jeg kunne se det :D Vi feirer ikke jul sammen og ferieree ikke sammen, men verken mamma eller stemamma gjør annet enn å viktiggjøre hverandre. Anonymkode: 7349c...165 Antar at din lilesøster ikke er din mors? Anonymkode: 8a1f5...1e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 12. februar 2016 #11 Del Skrevet 12. februar 2016 Nei, kommer ikke til å gjøre det. Vi er ikke spesielt nære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #12 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg har ikke hatt stemødre, men en venninne av meg hadde et veldig nært forhold til sin stemor. Da det ble slutt mellom stemoren og faren hennes var hun helt utrøstelig(hun har ikke et godt forhold til sin biologiske mor). Men de har kontakt enda og drar smått på ferie sammen, hun passer barnet hennes osv:) Anonymkode: d6cfd...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #13 Del Skrevet 12. februar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antar at din lilesøster ikke er din mors? Anonymkode: 8a1f5...1e9 Mamma og pappa er skilt. Jeg har en lillesøster og bror, vi har samme pappa ikke samme mamma. Anonymkode: 7349c...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 12. februar 2016 #14 Del Skrevet 12. februar 2016 Stemoren jeg hadde når jeg var liten var et skikkelig hespetre som var sjalu på meg fordi far brukte tid på meg, så nei, henne hedret jeg aldri med noe som helst (etter at jeg begynte å ordne ting selv). Men samboeren far har nå er en knallbra dame! Hun blir jo aldri noen stemor for meg siden jeg var 21 når hun flyttet inn og vi aldri har bodd sammen, men hun får selvfølgelig både bursdagsgave og julegave fra meg og vi koser oss i hverandres selskap når jeg er hjemme. Men morsdagen vil uansett være forbeholdt min egen mor. Både fars eks og samboer har egne barn som kan hedre dem denne dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #15 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg har aldri hatt et godt forhold til min stemor og har alltid passet på å være med min egen mamma på morsdagen. Min stemor er dessverre ei av de som har ønsket meg vekk og klarte å få barn med min far. Ergo, han valgte ny familie og jeg ble boende 100% hos mamma fra jeg var 12. Fra jeg var 7-12 følte jeg meg som askepott i min fars hjem. Hun var så fæl. Heldige dere som har gode stemødre Anonymkode: 78876...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #16 Del Skrevet 12. februar 2016 Har ikke stemor selv men har barn som har en stemor, og vi har et veldig godt samarbeid og jeg setter stor pris på alt hun er og gjør før mine barn. Hun har stilt opp fra dag en i form av at hun er der for barna mine. I barnehagen og på skolen pleier ungene å tegne eller lage noe til mødre/ bestemødre på morsdagen. Da tegner alltid barna mine noe til henne også. Og jeg har flere ganger hatt med en liten blomst eller oppmerksomhet til henne når jeg henter ungene. Da kan vi gjerne ta en kaffi og prate litt, vi er ikke akkurat venninner men har en god tone. Hele familien hennes har vært involvert i mine barns liv, og da eldste datteren skulle konformeres inviterte vi selvfølgelig de også. Kunne ikke annet enn å tenke at hun er utrolig heldig som har så tre familier som er glad i henne og bryr seg. Vi hadde våre utfordninger i starten siden hun var veldig ung og siden vi ikke kjente hverandre og jeg var også bekymret for hvordan hun snakket med barna om meg osv. Men mitt råd til alle mødre og stemødre der ute er å bli kjent og ha dialog. Alt blir så mye lettere da.. Anonymkode: 070db...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #17 Del Skrevet 12. februar 2016 Har stebarnet mitt 50/50. Mor og far har fulltidsjobber og jeg er student, så er ofte det ender opp med at jeg hjelper til i begge sine uker med henting og levering + hvis mor skal på julebord, bursdag osv. Er jeg som fikser bursdags- og julegaver fra far og barn og jeg som ordner til hennes morsdag fra barnet (ikke noe stort, men tegninger, kake og blomster). Mor er klar over alt dette og veldig glad for at en som er en såpass stor del av livet til datteren kan hjelpe til litt ekstra. I fjor morsdag fikset mor blomster og kake til meg og vi spiste lunsj alle sammen. Må si jeg setter stor pris på dette. Er så glad for å ha fått en stedatter med verdens beste mor! Anonymkode: db211...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #18 Del Skrevet 12. februar 2016 Har ikke gitt stemoren min gaver til morsdagen i voksen alder (heller ikke mamma), men som barn lagde jeg kort både til mamma og stemor. Hun er ei fantastisk dame og er den beste pappa kunne fått. Hun er virkelig mamma nr 2 for meg Anonymkode: c6673...922 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #19 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg sender en mld til min mor og til min stemor på morsdagen. Har aldri gjort noe mer på morsdagen. Jeg har forøvrig et veldig godt forhold til min stemor, og hun har alltid vært en støtte i livet mitt. Anonymkode: d4487...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #20 Del Skrevet 12. februar 2016 Ste mor? Nei, hun sa til meg at hun ikke likte barn, men vi kunne jo prøve å se hvordan det gikk? Da var jeg ca 9 år. Nå er jeg voksen og liker henne fortsatt ikke noe særlig... Stefar får gave på farsdag og er mer som en far for meg enn biofar noen gang var. Han er kjempe snill mot mamma og behandlet meg som sine egne barn fra dag 1. Anonymkode: 307e3...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå