Gå til innhold

Pusen min har forsvunnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pus har vært borte i fire døgn.. :-(

Hun er en liten tøffing som pleier å være mye ute, men hun er likevel liten og tynn og har ikke særlig mye pels å varme seg i... Det er jo iskaldt ute om nettene nå!

Når bør vi begynne å henge opp lapper og sånn? Har vært og leitet rundt om kring, men det er ikke enkelt...

Vet at katter stort sett finner veien tilbake til der de bor, men vi har bare hatt henne litt under ett år, vet ikke om hun har blitt kjent så mange steder enn akkurat i nærmiljøet her... Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha satt opp plakater rundt om kring snarest mulig. Det kan jo hende noen har sett den streife rundt.

Håper du får pusen din tilbake snart, å miste pusen sin må være helt for j..vlig! :cry:

Skrevet

Sett opp plakater og gjerne med bilde hvis du har.

Kattepuser flytter gjerne inn hos snille mennsker som mater dem vet du :-)

De blir gjerne med barn som koser med dem ute også - de er jo ikke akkurat lojale de små pusekattene..

Gjest Ikke medlem enda..
Skrevet

Hei du!

Føler med deg...det er helt forferdelig når dem blir borte..

Tenkte derfor att jeg skulle gi deg en liten solskinnshistorie!!

Hentet min hannkatt fra dyrebeskyttelsen, han var da 4 uker og hadde blitt funnet ute, stakkar. Var redd og skeptisk alt som var..Heldigvis var jeg da hjemmeværende og kunne virkelig bruke all tid på han..og han ble etterhvert en veeeldig kosete, utrolig snill (alltid vært) og hengiven liten pus.

Første gangen jeg hadde katt og gjorde sikkert mange feil ang det å venne dem til å være ute. Jeg hade han ikke ute i det hele tatt!!

Plutselig en morgen når jeg og sambo våkner er han borte!Leter og leter, men finner ut at han hoppet ut gjennom et lite smalt vindu som er helt under taket. Vinduet har sannsyneligvis smelt igjen når han hoppet ut..

Jeg gikk ute hele tiden, hver dag, ropte og ropte..satte opp plakater..hade vinduer åpne så sambo holdt på å fryse ihjel..hade alltids mat ute hvilket resulterte i at jeg ble veldig populær blandt hele nabolagets katter..

Var så redd for han, han var ikke kastrert og hadde ikke fått noen mulighet til å bli kjent i nærområdet pga meg..

Sambo flydde feltet, holdt på å bli gal...etter to uker begynte også jeg å gi opp håpet..men ikke helt..

Jeg kommer egentlig fra nordsverige og visste om en sier,klarsynt, dær som jag varit hos och som familjen min anvændt seg av i en pårrekke.Jag hadde inget at tape, så med en stoor klump i halsen ringte jeg..

Fikk vite at pusen min løpt sydvest til en bondegård hvor han vært nesten hele tiden.At han var i god form med tanke på omstendighetene og at han fått mat der.

Utrulig lettet over å få vite at han levde, isteden for å høre at han var død eller nåt, så begynte jeg mitt

stooore prosjekt - "finn bondegård"!Har ikke bodd her så lenge og er ikke så kjennt, men ringte nermeste bondegård.Dem hadde ikke sett katten min men gav meg tlfnr til en annen bondegård i nærheten. Ringte dit, men fikk ikke svar.Etter 3 dager var det endelig noen som svarte.

En dame.Jeg sa -hei, jeg heter...og lurer på om dere sett min katt...ehm..følte meg litt dum ja..hun sa vent litt, en mann kom til tlf,- en sort katt ja, med litt brunskjær i pelsen?

Ja ja ja!!

Fikk en eksakt beskrivelse, det måtte være han. Men..bonden hade ikke sett han på 3 dager, men skulle holde utkikk.

Det gikk to dager till.

Plutselig ørte vi mjauing fra soverommet, der var han!Tre uker etterpå, nesten på dagen,med flått, tynn og masse sår, men han!!

Han var veldig preget, skeptisk og redd, sov i nesten to uker..men har nå kommet seg fint.Nå er han og pusebroren hans kastrerte og ute noen timer per dag. Det fungerer, bank i bordet, veldig bra!

Poenget med dnne historien er, -gi aldrig opp, dem har 9 liv vettu!Har dem det godt hjemme så finner dem oftest veien tilbake..

Sett opp lapper, prat med naboer, du har ingenting å tape på det!

Går det for lang tid kan jeg gi deg tlfnummer til han jeg pratet med.

Katten min luktet sterkt av fjøs når han kom hjem...

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :-)

Hun har ikke kommet tilbake enda, men har satt opp plakater, annonse på http://www.nettkatten.no og i avisen... Så da er det vel bare å krysse fingrene...

• 4 måneder senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

fant du denne katten din??

Skrevet

Huff. Håper hun er tilbake nå :trøste:

Skrevet

Ikke gi opp!!

Vår pus gikk seg helt bort og vi fant han etter 17 dager. Vi hadde annonse i lokalavisa flere ganger og pga kjennemerke hans (masse hår i ørene) var det en som ringte og sa han kom til døra deres nesten hver morgen.

Det gikk et par dager til, så klarte de og fange han og vi fikk han hjem igjen.

Skrevet

Uff, lykke til med å finne igjen lille pusen! :trøste:

Skrevet
fant du denne katten din??

Nei, dessverre.. Men fant ut hva som skjedde med den i det minste, den var blitt påkjørt.. Fryktelig trist :(

Skrevet

Herregud, så trist! Jeg føler virkelig med deg, Rine :( Nå tror jeg du trenger en stor klem! :klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

uff jeg føler med deg.

det må ha vært helt for jævlig grusomt for deg. tiden har jo gått litt siden det skjedde men gud så grusomt!!! det er ikkert enda vondt å tenke tilbake på.. du skal vite at tankene mine er hos deg!!

Skrevet

Tusen takk, så snille dere er som bryr dere! :)

Gjest Embla s
Skrevet

:(

Men det er bra du i allefall vet hva som har skjedd med henne.. Vondt å ikke vite :trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...