Gå til innhold

Guttetrøbbel. Ta første steg og sånne ting. Tips og råd ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alright. En gang må være den første, so here goes.

Det er da altså en fyr jeg har et godt øye til. Han er i samme studentforening som meg, og vi treffes ofte på arrangementer gjennom den. Snart er det enda et arrangement, og det vil involvere endel alkohol. Jeg vet denne herremannen skal dit. 

Jeg har liksom aldri vært i den situasjonen hvor jeg har hatt et, vel, et avstandscrush? Jeg ANER ikke om han har et "godt øye" for meg også. Det er småflørting, men det er vel det med alle egentlig? Studentforening, øl, god stemning. Sånne ting fører jo folk sammen? Å lese signaler er ikke min greie... 

Uansett, på neste arrangement så har jeg liksom litt lyst til å prøve å se om det er noe napp å få i dette svarte, dype havet mannfolk er. Men jeg har aldri vært på "den siden" av saken, og jeg er temmelig nervøs for å 1) bli latterliggjort, 2) blir AVVIST og 3) det blir en "snakkis" i foreningen (herregud, kjære Menn der ute, jeg skjønner ikke hvorfor alle forventer at dere skal gjøre det her, det er jo dritskummelt og burde vært begges ansvar!). 

Så jeg er igrunn ute etter tips, da. Altså. Skal jeg si det rett ut? Skal jeg late som det er fyllevrøvl i tilfelle han avviser meg og jeg kan late som ingenting senere? Skal jeg sitte og vifte meg mine antakeligvis da påklistrede løsvipper og håpe hintingen funker? (det var altså en spøk)

Hvordan gjør man dette? :pls:

Anonymkode: 5073f...e27

Videoannonse
Annonse
Gjest Fox Mulder
Skrevet

1. Ikke si til noen andre at du har en avstandscrush på han.

2. Finn ut om han er singel.

3. Kom i snakk med han på en eller annen slags måte. Uten andre i nærheten som kan høre deg.

4. Vær selvsikker.

5. Si til han: Jeg synes du er ganske fin, skal vi ikke ta å finne på noe en gang?

Skrevet
8 timer siden, Fox Mulder skrev:

1. Ikke si til noen andre at du har en avstandscrush på han.

2. Finn ut om han er singel.

3. Kom i snakk med han på en eller annen slags måte. Uten andre i nærheten som kan høre deg.

4. Vær selvsikker.

5. Si til han: Jeg synes du er ganske fin, skal vi ikke ta å finne på noe en gang?

Takk for svar!

Punkt 1-3 er greitt, 4 og 5 er jo det verste. Hvordan fatte mot? Uæ.

Anonymkode: 5073f...e27

Skrevet

La det første steg være lite. 

Latterliggjort? Det var sånt man drev på med på ungdomsskolen, det.

Skrevet

Forstår ikke hvorfor du overtenker dette. Dersom dere kjenner hverandre, så slå av en prat når dere treffes. Er det kjemi, går samtalen greit. Er han interessert, blir tonen flørtete.

Anonymkode: 42bde...393

Skrevet

Min aller første type var jeg litt interessert i ja, og ville svært gjerne prøve å bli kjent med han. Følte at jeg beveget meg på dypt vann, dvs jeg hadde aldri prøvd det før. Vi fikk en ledig stund for oss selv og satt og pratet sammen, så penset jeg innpå at jeg har lyst til å bli bedre kjent med deg. Det var stort gjerde å klatre over altså, men jeg greide det! Hadde nemlig sett at han hadde et godt øye til meg og, så han tok hånda mi og sa JA! Gud hvor glad jeg ble!

Skrevet

TS bør for all del ikke fortelle hva hun føler for han eller prøve å sjekke han opp om det er på fest og du er alkoholpåvirket. Da vil han med stor sannsynlighet mistenke deg for å være av den løse sorten.

Anonymkode: 8f5e0...1f9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva med å være hyggelig og imøtekommende på arrangementet?  Spør om litt personlige ting uten å grave, fortell litt om deg selv uten å være totalt utleverende...  Hvis det allerede har vært småflørinting bør det ikke være et kjempestort skritt bare å snakke med ham. 

Ikke heng på ham hele tiden, snakk litt, gå litt unna, kom tilbake "naturlig".  Ungdommen nå for tiden ( ;) ) er vel på alle sosiale media.  Så kan du sende mld etter et par dager og spørre om dere skal finne på noe (konkret)  fordi du syntes det var så hyggelig på "arrangementnavn".  (hvis det var hyggelig, da, og dere hadde fin kontakt). 

Samme studentforening indikerer jo felles fagområde og/eller interesser, så hvis motet svikter kan vel det være et  samtaleemne.  lykke til !

Endret av Zouk
Forhåpentligvis fornuftig tilleggskommentar
Skrevet

Kan jeg spørre hva du studerer? 

Men ja, ikke gir deg opp med crush for mye, da blir det bare vanskliger.e ta ting som det kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...