Gå til innhold

Nachos

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Hvordan lager/serverer dere nachos? Jeg kjøper de runde nachosene i butikken, legger dem ut over tallerkenen og legger kyllingkjøttdeig som er stekt med bønner og mais over. På toppen har jeg smeltet ost. Vil gjerne ha tips om hvordan jeg kan gjøre det annerledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er best å skille hver eneste tortillachips, ha på litt kjøttdeig og mais og toppe med ost, for så å gratinere i ovnen. men det blir veldig fort en stor jobb, og det er bare hvis det bare er jeg som skal spise at jeg gidder å gjøre det.

Ellers så har jeg tortillachips, gjerne med ostesmak, i en form, har over kjøttdeig, mais og ost. er ikke så glad i tomatbønner. gratinerer i ovnen og heller over salsa når de er ferdige. serverer med rømme, gjerne iblandet holiday-dipmix fra maarud. noen ganger varier jeg med å bytte ut kjøttdeigen med en halv kylling som jeg har kuttet i små biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger dem separat på stekebrett (ikke i en haug altså) og legger på kjøttdeig stekt med tacokrydder, finhakket løk, finhakket chili, mais, salsa, strimlet purre, noen ganger cherrytomater i skiver, og så revet ost. Gratineres i ovnen. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger masse nachoschips utover langpanne eller ildfast form, gjerne flere "i høyden".

Steker kjøttdeig, tilsetter krydderblanding +vann og en stor boks salsa samt et par tørkede, knuste chili (eller ferske).

Har kjøttfyllet over nachoschipsene og drysser finhakket purreløk og revet ost over. Gratineres til osten er litt gyllen.

Serveres med guacamole og rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom vi er bare to, så legger jeg nachos rett på to tallerkener og legger tilbehøret oppå. Tacokrydret kjøttdeig, mais, bønner, løk og salsa. Til slutt revet ost. Gratineres i ovnen under grill.

Når det er ferdig legger jeg salat og diverse grønnsaker på siden (nachosen dekker legges på den ene delen av tallerkenen).

Serverer med salsa og rømme ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker nachos! :)

Har nachochipsen i en ildfast form, legger kjøttdeig stekt med taco krydder og hakket chili over, gratineres i ovnen med ost, nydelig! Serveres med jalapeno og salat. Skulle gjerne hatt mer mais og annet digg med, men det liker ikke barna... foreløbig...! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger tortillachips i en ildfast form, og fyller opp med krydret kjøttdeig. Oppå der igjen har jeg løk, purre, jalapeno, mais, hakka tomater og ost! Så "dytter" jeg tortillachips ned rundt kanten på fomen og gratinerer i ovnen. Serveres med salat, chips, rømme og cheddar ostesaus! Super-nam :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lure på hvorfor hun gikk inn på denne herlige tråden mens hun var sulten og måtte vente med maten til samboer'n kom hjem* :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...