Gå til innhold

Backhanded compliment/NEG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg dater en fyr jeg liker veldig godt, men som jeg føler er "out of my league" på alle arenaer egentlig. Dette gjør meg usikker og mer analyserende når det kommer til hva han tenker om meg og sier. Noen ganger føler jeg at han gir merkelige komplimenter der jeg sitter igjen med en følelse av at det egentlig ikke var et kompliment. Leste om NEG-ing og kjente meg litt igjen. Andre ganger sier han de fineste tingene uten at jeg føler at det var noe negativt ved det. Blir veldig usikker på om jeg er hårsår og nærtagen eller om han er en type som bruker sånne komplimenter for å trykke meg ned.. Har noen erfaringer med dette og kanskje noen gode innspill? 

Anonymkode: 958d8...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mann skal få deg til å føle deg som en dronning, ikke et stykke forskningskjøtt der han tester ut teorien om NEG-ing. Gjør det slutt og kom deg videre.

Anonymkode: b4e67...b36

• Liker 5
Skrevet

Kan du komme med eksempler på ting han sier?

Anonymkode: 4c28c...44a

• Liker 2
Skrevet

Hør på magefølelsen

Anonymkode: 56a84...1ea

• Liker 1
Skrevet

hmm, eksempel: "håret ditt er ikke det tykkeste, men det er kjempe fint da". Kanskje jeg bare er nærtagen :ph34r:

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hmm, eksempel: "håret ditt er ikke det tykkeste, men det er kjempe fint da". Kanskje jeg bare er nærtagen :ph34r:

Det er en kompliment, ikke vær så hårsår.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, ViljaH skrev:

Det er en kompliment, ikke vær så hårsår.

Det er jo ikke et kompliment! Hvis man gir et kompliment så sier man "så fint hår du har". Når man begynner med å si at det ikke er tykt så høres jo det ut som tykt er det fineste som finnes, men hennes hår som er tynnere er nest finest. Nei, han her må TS bare dumpe.

• Liker 6
Skrevet

Første del av kommentaren er han som prøver å gå inn i temaet (han viser at han bryr seg), heller enn å bare si "fint hår" som er litt overfladisk. Så konkluderer han at håret er kjempefint.

Det er ingen regel at hår må være tykkest mulig for å være fint. At håret ikke er det tykkeste, er bare stating a fact, ikke negativt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det var et negativt kompliment. Men hvis det er det eneste, så kan det bare være at han ikke tenkte seg om.

Anonymkode: 87cd4...4c3

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke et kompliment! Hvis man gir et kompliment så sier man "så fint hår du har". Når man begynner med å si at det ikke er tykt så høres jo det ut som tykt er det fineste som finnes, men hennes hår som er tynnere er nest finest. Nei, han her må TS bare dumpe.

Ærlig talt. Til en person som faktisk kanskje ikke har så tykt hår, så er det et kompliment!

Han sier bare at han liker henne akkurat slik hun er.

Anonymkode: 97a95...216

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Virker bare som han sier det han tenker og at du overtolker. 

Skrevet

Flere NEG-inger? Hittil ikke overbevist.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tolker det komplimentet som velment, men litt klønete utført. Jeg har fått lignende, og vet det overhodet ikke var ment som noe sårende. Han tenker vel kanskje at du er utmerket klar over at håret ditt ikke er kjempetykt, og at han derfor gir deg et kompliment ved å si at selv om håret ditt ikke er tykt er det veldig fint. 

Prøv å se ting fra den positive siden. Det KAN være et forsøk på negging, men det kan også være at han prøver å si noe fint, men snubler litt. 

Neg'ing ser jeg forøvrig på som noe som kun er negativt. 

Anonymkode: 79957...211

Skrevet

Du må komme med flere eksempler for at vi skal kunne vurdere dette.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke tatt meg nær av det, men det er fordi jeg har tynt hår.  Kanskje jeg hadde tatt det som et kjempekompliment fordi han nevnte ordet "tykt" i sammenheng med håret mitt, he he.

Generelt vil jeg si at du skal ha en god følelse for personen som helhet.  Hvis du ikke har det har i hvert fall jeg erfart at det er lett å begynne å lete etter en "logisk" forklaring på hvorfor jeg ikke er komfortabel med ham.  Hør på magefølelsen.  Er du utrygg sammen med ham er ikke grunnen så viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...