Kristiansand123 Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Har kjøpt denne sausen. Men det er en person som ikke tåler smør.. Kan jeg bruke olivenolje??
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Nei. Jeg ville laget sausen til de som tåler det. Kanskje laget en salat av spinat med sitron og oliven og rødløk. Evt lage pure v sellerirot. Anonymkode: e94e3...d39
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Om det er melkeallergi som gjør at vedkommende ikke tåler smør, kan du bruke melkefritt margarin. Det går helt fint å bruke i sauser. Anonymkode: 3377e...64a 3
Antoinette Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Du kan ikke bruke olje her, melkefri Melange ligger i kjøla på alle matbutikker. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 Jeg bruker alltid olje når jeg lager Bernaise fra Toro. Går helt fint. Akkurat den sausen der har jeg ikke prøvd på lenge. Anonymkode: 395b8...180
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #6 Skrevet 11. februar 2016 Det fungerer helt sikkert fint med olje. Jeg har laget tradisjonell brun saus fra bunnen av med olje mange ganger uten problemer. Anonymkode: fe30e...272
Gjest Margit Spat Skrevet 11. februar 2016 #7 Skrevet 11. februar 2016 Hva du enn gjør, ikke bruk olivenolje. Den setter alt for mye smak, og bør kun brukes der det er meningen at det skal smake av den. Jeg ville brukt enten melkefri margarin eller olje med lite/ingen smak, f.eks rapsolje.
Antoinette Skrevet 11. februar 2016 #8 Skrevet 11. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det fungerer helt sikkert fint med olje. Jeg har laget tradisjonell brun saus fra bunnen av med olje mange ganger uten problemer. Anonymkode: fe30e...272 Tradisjonell du liksom...... 2
KatteLatte Skrevet 11. februar 2016 #9 Skrevet 11. februar 2016 Har du sjekket at pulveret ikke inneholder meieriprodukter? Det gjør det sannsynligvis. Er det snakk om melkeallergi eller laktoseintoleranse?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #10 Skrevet 11. februar 2016 9 minutter siden, KatteLatte skrev: Har du sjekket at pulveret ikke inneholder meieriprodukter? Det gjør det sannsynligvis. Er det snakk om melkeallergi eller laktoseintoleranse? Det nederste bildet viser innholdsfortegnelsen. Det er verken tørrmelk, mysepulver, melkepulver eller noe annet som tyder på melkeinnhold der... Anonymkode: 530dd...7aa
KatteLatte Skrevet 11. februar 2016 #11 Skrevet 11. februar 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det nederste bildet viser innholdsfortegnelsen. Det er verken tørrmelk, mysepulver, melkepulver eller noe annet som tyder på melkeinnhold der... Anonymkode: 530dd...7aa Så ikke det i farta, men da er den trygg. Ville kjøpt blå Melange, den er melkefri. Men det skal jo også være melk i den, dette må du erstatte med f.eks soyamelk, eller kanskje kokosmelk, avhengig avhva du skal servere den til.
peppermyntete Skrevet 11. februar 2016 #12 Skrevet 11. februar 2016 6 timer siden, Margit Spat skrev: Hva du enn gjør, ikke bruk olivenolje. Den setter alt for mye smak, og bør kun brukes der det er meningen at det skal smake av den. Jeg ville brukt enten melkefri margarin eller olje med lite/ingen smak, f.eks rapsolje. Takk! Lette etter denne. Olivenolje der det ikke skal være olivenolje kan fort bli grusomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå