Katrine Brekke Skrevet 15. juli 2002 #1 Del Skrevet 15. juli 2002 Hei Kan noen hjelpe meg her, det er ikke lett å få ett skikkelig svar. Jeg vil ha barn, går på p-piller for øyeblikket.... Jeg vet at om jeg slutter med disse kan det ta opptil 1 år før eggløsningen kommer tilbake (bare gått på pillen i 3 mnd). MEN om man hopper over noen dager, f.eks 2 dager da, og begynner på igjen... skulle ikke sjansen for å bli gravid være ganske stor?? Jeg er intet barn, 31 år, men lurer. Noen som kan svare?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 16. juli 2002 #2 Del Skrevet 16. juli 2002 Kan du ikke bare slutte med pillene, da? Det er lurest å fullføre brettet for å følge syklusen. På meg virker det kanskje som om du vil bli gravid mens du går på pillene. Er den potensielle faren klar over dette? Mitt råd er at dere blir enige om å gå for å bli foreldre sammen, ikke "lure" han til å bli far :x Det er ikke farlig å bli gravid med p-piller, men om det anbefales er jo en helt annen sak :blunke: Håper dere er enige om å bli foreldre - for da kan jeg bare ønske lykke til med prosjektet :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 16. juli 2002 #3 Del Skrevet 16. juli 2002 Hei Katrine!! Du kan bli gravid når du går på p-piller. P-pillene er bare 100 % sikre hvis du tar de hver eneste dag, glemmer du en pille, anbefales det å bruke annen prevensjon i en til to uker. Men, hvis du blir gravid på pillen så kan dette skade babyen, eller det kan gjøre at du får en spontanabort etter kort tid. Så vil du bli gravid, så bør du slutte med p-pillene! Du kunne jo snakket med fyren din om at du har lyst på barn? Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 16. juli 2002 #4 Del Skrevet 16. juli 2002 Jeg klarte det fint jeg.Med litt diare og la-igjen-hodet-hjemme tendenser gikk det som smurt Men det gikk ikke bra, spontanabort bla bla bla...... :-? Men...........det stemmer ikke som eminel sier at om du blir gravid på pilla så skader du barnet.Det finnes ingen bevis for at et barn har blitt skadet av p-pille bruk under svangerskap. Nå ville man jo sluttet så fort man oppdaget man var/er gravid, men for noen mennesker kan det gå temmelig mange mnd før man aner noe muffins. Jeg fikk også en litt slik lurer-hun-mannen-sin følelse når jeg leste innlegget ditt.Men om det er saken eller ikke vet jeg ikke så det skal jeg ikke henge meg opp i. Men at det tar et år før eggløsninga er tilbake, det har ikke jeg hørt mange tilfellene om.Blander du ikke sammen piller og p-sprøyte nå??? Det meste som er vanlig ved p-piller etter det jeg har hørt er 3-4 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandy Skrevet 16. juli 2002 #5 Del Skrevet 16. juli 2002 Det jeg "har hørt" er at hvis du FORTSETTER med p-piller mens du er gravid (av en eller annen grunn) kan det være litt au-au for fosteret.. Men det har jeg ikke noe grunnlag for å si engang da, så.. Men det virker på en måte litt logisk for meg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 16. juli 2002 #6 Del Skrevet 16. juli 2002 Men p-piller inneholder jo kun hormoner, og dem er det jo fullt av i kroppen til mor under hele graviditeten likevel.Hvordan kan det være skadelig da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 17. juli 2002 #7 Del Skrevet 17. juli 2002 Thea. p-piller påvirker jo slimhinnene i livmoren, som er "huset" til fosteret :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 17. juli 2002 #8 Del Skrevet 17. juli 2002 Det finnes mange forskjellige hormoner vet du, Thea. (Jeg for eksempel har ikke fått noen overflod av veksthormonene ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå