Gå til innhold

Sønnen min sier at jeg slår han..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en sønn på 2 1/2 som flere ganger i det siste har fortalt i barnehagen at jeg slår han. Jeg har aldri gjort dette og føler at jeg kommer til å bli uglesett av bhgansatte. Han har også fortalt at lillebroren hans på 4 mnd falt ned trappen noe som ikke stemmer. Jeg vil også nevne at han har et veldig godt språk.

han fortalte dette da de spiste lunsj i barnehagen. Jeg lurer på om dette er noe bhg tar alvorlig? De lo det bort ved å si at han har god fantasi, men jeg vet ikke hva de egentlig tenker?

har dere opplevd dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han plutselig lyver om ting å ville jeg prøvd å finne årsaken. Det trenger ikke være mer alvorlig at han er litt langtkommen i utvikling og kanskje kjeder seg:) Tror nok uansett at barnehageansatte får høre mye, mye rart ut av barnemunn, men det er klart at de er nødt til å se nærmere på slike uttalelser i tilfelle der faktisk stemmer. Men om det ikke stemmer trenger du jo ikke å bekymre deg:) Kan du snakke med noen i barnehagen om dette? Inngå et samarbeid for å finne ut hvorfor han sier slike ting.

Anonymkode: ffda9...88d

• Liker 2
Skrevet

Slutt å slå da...

Anonymkode: f30c6...e3e

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han plutselig lyver om ting å ville jeg prøvd å finne årsaken. Det trenger ikke være mer alvorlig at han er litt langtkommen i utvikling og kanskje kjeder seg:) Tror nok uansett at barnehageansatte får høre mye, mye rart ut av barnemunn, men det er klart at de er nødt til å se nærmere på slike uttalelser i tilfelle der faktisk stemmer. Men om det ikke stemmer trenger du jo ikke å bekymre deg:) Kan du snakke med noen i barnehagen om dette? Inngå et samarbeid for å finne ut hvorfor han sier slike ting.

Anonymkode: ffda9...88d

Hei og takk for svar. Nei det stemmer ikke, blir veldig lei NEG når har sier sånt. jeg er alenemor og derfor føler jeg at de kanskje vil undersøke nærmere . Det går veldig fint om de ønsker det, men syns det er veldig ubehagelig. 

Skrevet

Kanskje han ønsker oppmerksomhet. Hadde en jente i klassen som alltid fortalte at hun hadde slått seg når vi skulle fortelle hva vi hadde gjort i helgen, hver eneste uke gjennom flere år kom hun med en ny vri på historien om at hun hadde falt ned trappen/slåss med søsken/blitt klapsa til av foreldre osv. Den dag i dag er hun en stor hypokonder, som elsker oppmerksomheten sykdom gir.

Skrevet

Ryddet for innlegg skrevet på dialekt.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Sønnen min da det samme et par ganger (riktignok om pappa) og de i barnehagen fortalte det til meg. Det de dessuten sa var at dersom de trodde det var noe i det hadde de ikke sagt fra til meg, da ville de meldt det til barnevernet. 

Anonymkode: 406e0...bd3

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min da det samme et par ganger (riktignok om pappa) og de i barnehagen fortalte det til meg. Det de dessuten sa var at dersom de trodde det var noe i det hadde de ikke sagt fra til meg, da ville de meldt det til barnevernet. 

Anonymkode: 406e0...bd3

Jøss, jeg viste ikke at ansatte i barnehagen kan se hva som skjer bak hjemmets fire vegger! Tragisk😁😁 Ingen trodde Kristoffer ble slått heller - men han ble faktisk slått i hjel av sin egen stefar. Ikke en kjeft trodde det!!! Ingen kan SE hvem som slår og hvem som ikke slår. Trist at ikke ansatte i en barnehage har mer kunnskap i 2016....

Anonymkode: b5441...019

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, jeg viste ikke at ansatte i barnehagen kan se hva som skjer bak hjemmets fire vegger! Tragisk😁😁 Ingen trodde Kristoffer ble slått heller - men han ble faktisk slått i hjel av sin egen stefar. Ikke en kjeft trodde det!!! Ingen kan SE hvem som slår og hvem som ikke slår. Trist at ikke ansatte i en barnehage har mer kunnskap i 2016....

Anonymkode: b5441...019

Støtter under denne. Selv om det virker som at TS ikke slår barnet sitt, så er det faktisk en prinsippsak at de i barnehagen tar barnet på alvor. I det minste gjør noen planlagte og konkrete observasjoner relatert til utsagnene til barnet. Men det kan jo også ha seg at de faktisk har fulgt litt ekstra med på gutten og TS, og at de av helheten av det de har observert gir dem konklusjonen av at gutten kommer med oppspinn. Men alle barn burde bli tatt på alvor. 

Kanskje du TS kan ta det nærmere opp med barnehagen og lage et samarbeid om å finne ut en årsak bak utsagnene hans? Forstår at dette er en ubehagelig situasjon for deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...