AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Del Skrevet 11. februar 2016 Leste nettopp at pollen fra liljer er giftig for katter! og jeg som både elsker liljer og katt da! Jeg pleier å kjøpe liljer å pynte med, men tør jo ikke det nå, det samme med påskeliljer, de stod nevnt som dødelige. Noen som vet hva man kan bruke? Tullipaner? Roser? Håper noen som har peiling på dette kan svare 😊 Anonymkode: 88f24...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 11. februar 2016 #2 Del Skrevet 11. februar 2016 Roser er ihvertfall kattesafe, her har du en god liste, men jeg vet ikke om den er helt komplett.http://www.agria.no/katt/artikkel/sykdommer-og-skader/farlige-planter-for-katten/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #3 Del Skrevet 11. februar 2016 1 time siden, Minya skrev: Roser er ihvertfall kattesafe, her har du en god liste, men jeg vet ikke om den er helt komplett.http://www.agria.no/katt/artikkel/sykdommer-og-skader/farlige-planter-for-katten/ Takk!! Vet du noe om tullipaner er giftige? katten min spiser ikke plantene, men etter å ha hørt om liljer og at pollen var giftig så trenger de vel sikkert bare snuse på dem? Anonymkode: 88f24...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 11. februar 2016 #4 Del Skrevet 11. februar 2016 Tror ikke det er pollenet som er verst, men heller plantevæsken om katten skulle finne på å gnafse på dem. Uansett ville jeg sluttet å ha liljer i hus. Tulipaner er ikke farlige såvidt meg bekjent, men det er kanskje ikke så heldig om katten begynner å gnafse på dem heller. Jeg kan for øvrig vouche for aloe vera. Planten min har blitt gnafset på flere ganger og kattene ser ikke ut til å bry seg nevneverdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 11. februar 2016 #5 Del Skrevet 11. februar 2016 De fleste planter som benyttes til pynteformål har med tiden blitt drevet frem i lite giftige utgaver. Ellers er normale 'butikk orkidèer' fryktelig lite spennende for katter. De er rent ut direkte kjedelige. Et tips er forøvrig å sette en potte med kattegress, og la gresset vokse seg grønt og innbydende før du tar inn tulipanene. Det er erfaringen som taler nå. Jeg har en tulipanelskende katt i hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå