AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Hei. Trenger hjelp med bryllupspapirene, håper det er noen som kan hjelpe meg Jeg skal gifte meg i Juni og samme måned går passet mitt ut. Noen dager etter bryllupet skal vi reise til utlandet. Hvordan gjør jeg det da med egenerklæringspapirene? Skriver jeg mitt nåværende etternavn på egenerklæringen eller det nye? Jeg skal også reise til utlandet om 1 mnd så jeg kan heller ikke endre pass nå. Jeg må jo også passe på at navnet er rett på billettene som i passet. Skriver jeg mitt gamle etternavn på egenerklæringen, så endrer jeg navn på skattetaten å deretter bestiller nytt pass med nytt etternavn? Er redd det blir kluss med etternavn. Da er det ca 2 mnd til jeg gifter meg Noen som vet?? Anonymkode: aa32d...a14
Rosa Sitron Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Det lureste er å endre navn nå, skriv papirer etter navneskifte og søk om nytt pass når du kommer hjem fra turen om en måned.
Sapientia Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 Du kan bruke ditt nåværende navn i passet så lenge billetten er bestilt i samme navn. Navneendring vil ta litt tid før det er gått gjennom hele systemet. Søsteren min gjorde det slik. Hva jeg selv gjør avhenger av når vi får dratt på bryllupsreise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå