Gå til innhold

Snart Vår!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart vår og tid for å nyte uteplassen. Hva slags planer har du for hagen og uteplassen i år?

Anonymkode: 9113b...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nettopp flyttet inn i et nyrenovert hus, å har en uteplass som ser ut som en slagmark, så målet i år er vel egentlig bare å kunne gå fra bilen og inn, uten å ha 2 kg gjørme på skoene, og plante litt i kasser og urner😃 Gleder meg til å begynne😉

• Liker 1
Skrevet

Vi har store planer for hagen. Når vi flyttet inn her så det ut som en naturtomt. Ting tar tid! Sitter bare å venter på at tæla skal gi seg i bakken så\ er det frem med spaden :) Målet er mest mulig lettstelt hage, så har byttet ut store deler av det grønne rasket med dekorsteiner, lettstelte busker og planter som kommer igjen år etter år. I år skal vi bygge to plattinger på ett fjell baki her, plante en hekk, grave ut større parkering bare sånn for å nevne noe. Gleder meg!

Skrevet

Hvis vi fortsatt bor her til sommeren så skal vi grave opp og bytte ut noen hagehortensia som tar stor plass og ser stygge ut, og heller ha roser, har lyst på nytt møblement på terassen og vil ha mer plass til å lage mat ute, en benk eller noe. Vil plante urter i kasser. Terassen må børstes og males utvendig i år, og vil rive gjerndet og sette opp hekk i stede :) Masse å gjøre, håper på tidlig vår!

Gjest NorthDakota
Skrevet

Fy som jeg gleder meg! Flytta i fjor vår og rakk nesten ikke gjøre annet enn å klippe plenen mellom malingsstrøkene! 

I år skal jeg klippe ned de overgrodde buskene sånn at de kanskje har en mulighet til å overleve. Skal få satt opp plantekasser til grønnsaker. Tørr ikke sette det rett i jorden pga vi har sett en del hull etter jordrotte, men ikke noe aktivitet foreløpig. Har også planer om å beise verandaen siden den er flisete og stygg. Ellers skal jeg pusle litt rundt. Har fått litt oversikt over hvordan hagen oppførte seg i fjor så nå vet jeg hvor de beste solforholdene er osv :)

Skrevet

Jeg skal utvide staudeparken og flytte mange løker når de har blomstret ferdig. Ellers være flink til å luke ugress med en gang det titter opp, det har jeg vært bestemt på hvert år, men det har liksom ikke blitt :dry: av en eller annen grunn. 

Gleder meg til alt begynner å spire! 

Skrevet

Flyttet inn i ny leilighet sensommeren i fjor, så har kun veranda nå, ingen plen, men skal da møblere verandaen, og få opp noen krukker med blomster. Tenker koselig og fargerikt på verandaen :) 

Anonymkode: 1ded9...a53

Skrevet

Jeg gleder meg .)

Jeg skal plante urter og grønnsaker i år. Tenkte jeg skulle prøve meg på tomater og sukkererter.

Tar gjerne imot andre forslag :) 

Skrevet

Beise verandaen må jeg å gjøre. Ikke helt bestemt meg hvordan jeg skal gjøre det med gjerdet vi satt opp i fjor ennå. Tror det blir beis der å. Så skal jeg gruse området rundt frukttrær og busker. De to siste årene har jeg ikke turt å gå der pga redsel for orm og maurtuer. Også skal jeg grave opp noen småtrær som gror inni hekken og fullføre hekken. Gleder meg!

Anonymkode: 9113b...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...