Gå til innhold

Utslett under foten

Salt

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste fått et merkelig utslett under den ene foten. Huden flasser av, og det klør noe voldsomt (fryktelig irriterende når man har støvletter på).

Noen som vet hva det kan være, og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det kan være en type psoriasis som kun angriper under føttene og inni handflatene, heter pustulosis palmoplantaris. Har selv fått det under føttene og jeg vet at det er irriterende. Denne typen psoriasis er som regel først små blemmer i huden som klør, siden blir huden hvit og flasser og er tørr.

Jeg fikk mitt i sommer og det er så godt som borte nå, men har fortsatt tørr hud. Jeg har smurt det med locobase repair fet krem og sterk steroidssalve som jeg har fått hos legen. Men det er ikke alltid så enkelt, for moren min hjalp ikke slik behandling og hun måtte ta lysbehandling for å bli kvitt det. Hvis du googler navnet vil du få opp mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være fotsopp. Det oppfører seg i hvert fall sånn som du beskriver med flassing, kløe etc. Da bør du i så fall smøre med Canesten eller Klotrimazol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan og være noe så enkelt som at skoene gnager under foten.

Jeg får gnagsår under tåballene hvis det er lenge siden jeg har brukt høye hæler. Da blir det blemme som etter en tid flasser av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...