AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Er det beste å trene styrke og kondisjon i forskjellige økter, og har det noe å si hva man trener først? Eller handler det bare om hva man liker selv? Anonymkode: 371c9...ede
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Da jeg hadde PT, og vi hadde "kondisdag" så var det intervall på mølla først så noen styrke øvelser etterpå, med 2-4 min pause. Styrken besto av knebøy med/uten vekter, en øvelse som aktiverte mage, den der du sitter rolig og drar til deg med vekter, og nedtrekk og to forskjellige øvelser med håndvekter, den ene der du ligger og løfter armene i været. Hahah sorry, husker ikke begrepene på enkelte øvelser Anonymkode: 80eb0...ab6
Charmander Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Om du vil legge på deg muskelmasse er det mest idèelt å kjøre cardio og styrke økten hver for seg. Cardio om morgenen f. eks og styrke på kvelden. Et eksempel da dette er pure logikk: Hvorfor kjøre cardio etter en rygg økt hvor du pumper bena fulle av blod når det blodet egentlig burde vært i rygg og biceps for å restituere muskelgruppen du nettopp har trent. Kjører du cardio før styrke tar du ut noe av energien på cardio...
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Trener du kun for å holde deg generelt i form spiller det ingen rolle. Trener du spesifikt for å bygge max muskelmasse eller skal konkurrere i en kondisjonsidrett har det betydning. Anonymkode: e27de...18e
Wiggins Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trener du kun for å holde deg generelt i form spiller det ingen rolle. Trener du spesifikt for å bygge max muskelmasse eller skal konkurrere i en kondisjonsidrett har det betydning. Anonymkode: e27de...18e Det har absolutt noe å si selv om man bare skal holde seg generelt i form. Etter en skikkelig kondisøkt blir man ganske daff i kroppen, det er vanskelig å presse seg selv til å trene styrke, og man vil yte dårligere enn om man ikke hadde tatt kondisøkta først. På den annen side, hvis man trener styrke først, særlig hvis det inkluderer beinpress, yter man dårligere på tredemølla. Allikevel: Det er jo ikke alle som har tid til å trene 5-6 dager i uka. Jeg trener av og til begge deler samme dag. Da trener jeg styrke først, siden jeg blir ganske daff etter en time på spinningsykkelen. Jeg merker at det ikke er så mye trøkk i beina på spinningsykkelen når jeg har trent beinpress, men jeg får allikevel en brukbar kondisøkt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #6 Skrevet 11. februar 2016 Trener kondisjon for å prøve å bedre kondisjonen, og styrke for å opprettholde den. Jeg har ca 2 økter i uka hvor jeg trener først kondisjon og så styrke, en dag der jeg trener styrke om morgenen, og kondisjon senere på dag, også trener jeg kondisjon ca 2 dager der jeg trener bare det. Anonymkode: 371c9...ede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå