AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Del Skrevet 10. februar 2016 Jeg så denne på Facebook, men finner ikke fasiten; En mamma og en pappa har fire døtre og hver datter har en bror. Hvor mange personer er det i familien? Jeg tror svaret er 8, men ser at mange svarer 7. Jeg mener det er åtte fordi mamma+pappa+4 døtre+1 sønn+mors bror=8 Anonymkode: bac54...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 10. februar 2016 #2 Del Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg så denne på Facebook, men finner ikke fasiten; En mamma og en pappa har fire døtre og hver datter har en bror. Hvor mange personer er det i familien? Jeg tror svaret er 8, men ser at mange svarer 7. Jeg mener det er åtte fordi mamma+pappa+4 døtre+1 sønn+mors bror=8 Anonymkode: bac54...9ef Det går på en måte frem av teksten av moren ikke blir regnet som datter, hun er ikke datter i denne familien iallfall. Og de fleste vil vel regne med at det er i denne familien man skal telle antall døtre og sønner. Men mulig det er et lurespørsmål og at moren som selvsagt også er datter i en familie skal regnes med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. februar 2016 #3 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) 7 eller? Endret 10. februar 2016 av mini-mio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. februar 2016 #4 Del Skrevet 10. februar 2016 Denne gåten irriterer meg, jeg kan ikke se det er noen tvist utenom at man kan tenke at hver datter har en forskjellig bror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 10. februar 2016 #5 Del Skrevet 10. februar 2016 Svaret er 7: http://www.matematikk.org/tekstnott.html?tid=189622# 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Del Skrevet 10. februar 2016 Det blir jo 7.Mor, far,4 døtre, 1 sønn. Selv om hver søster har en bror, så trengs det bare 1 bror for at hver søster skal ha en bror. Anonymkode: 15644...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 10. februar 2016 #7 Del Skrevet 10. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo 7.Mor, far,4 døtre, 1 sønn. Selv om hver søster har en bror, så trengs det bare 1 bror for at hver søster skal ha en bror. Anonymkode: 15644...ee3 Slik tenkte jeg også først, men lurer på om det ikke er et lurespm. Som får det til å bli at hver søster, altså hver datter har en bror, så det også blir fire brødre... Det med 7 i familien virker mer logisk da, men kan jo lure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 10. februar 2016 #8 Del Skrevet 10. februar 2016 Et øyeblikk siden, The Lost Dreamer skrev: Slik tenkte jeg også først, men lurer på om det ikke er et lurespm. Som får det til å bli at hver søster, altså hver datter har en bror, så det også blir fire brødre... Det med 7 i familien virker mer logisk da, men kan jo lure Oppgaven er, som linken jeg postet i ste, myntet på 1-4. klassinger. Da er den nok såpass enkel at svaret er 7 =) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 10. februar 2016 #9 Del Skrevet 10. februar 2016 4 minutter siden, VinterSnø skrev: Oppgaven er, som linken jeg postet i ste, myntet på 1-4. klassinger. Da er den nok såpass enkel at svaret er 7 =) Åja, beklager, jeg så ikke på lenken. Men ja da gir det mer mening hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 10. februar 2016 #10 Del Skrevet 10. februar 2016 1 minutt siden, The Lost Dreamer skrev: Åja, beklager, jeg så ikke på lenken. Men ja da gir det mer mening hehe Null problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Del Skrevet 10. februar 2016 Var ikke akkurat denne oppgaven på Huskestue? Var ikke riktig svar der 8, mener de fikk feil på 7, men kan også hende jeg husker helt feil. Anonymkode: bac54...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #12 Del Skrevet 10. februar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo 7.Mor, far,4 døtre, 1 sønn. Selv om hver søster har en bror, så trengs det bare 1 bror for at hver søster skal ha en bror. Anonymkode: 15644...ee3 Ja, men moren er også en datter av noen og vil da ha en bror, dermed åtte. Anonymkode: bac54...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #13 Del Skrevet 10. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, men moren er også en datter av noen og vil da ha en bror, dermed åtte. Anonymkode: bac54...9ef Men ikke en datter i denne familien Anonymkode: b1072...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #14 Del Skrevet 10. februar 2016 27 minutter siden, VinterSnø skrev: Svaret er 7: http://www.matematikk.org/tekstnott.html?tid=189622# Det er ikke samme oppgave, i teksten du henviser til er det kun en voksen. Anonymkode: bac54...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 10. februar 2016 #15 Del Skrevet 10. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke samme oppgave, i teksten du henviser til er det kun en voksen. Anonymkode: bac54...9ef Den er lik nok. Og poenget med at oppgaven er ment til barn står ved lag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #16 Del Skrevet 10. februar 2016 4 minutter siden, VinterSnø skrev: Den er lik nok. Og poenget med at oppgaven er ment til barn står ved lag. Den er ikke lik når det er er et ulikt antall mennesker involvert. Anonymkode: bac54...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 10. februar 2016 #17 Del Skrevet 10. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Den er ikke lik når det er er et ulikt antall mennesker involvert. Anonymkode: bac54...9ef Jeg syntes den er lik nok. Du har lov å være uenig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 10. februar 2016 #18 Del Skrevet 10. februar 2016 Det er jo samme gåten, men svaret varierer selvfølgelig med antall familiemedlemmer involvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå