AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Hei. Vokste opp hos en fosterfamilie i mine barneår. Fysisk og verbal deng og degradering var en ukentlig kost for meg i mine barneår. Flere i deres nærkrets visste om dette, og "sånn er det bare"(da). Etterhvert fikk dette ekteparet egne barn så jeg begynte å få flere pustepauser enn tidligere. Mine opplevelser har jeg lagt bak(takk og lov). Men jeg har alltids vært bekymret for barna deres da fysisk og verbal juling ble den "normale disiplinen" for de også. Har etter at jeg flyttet fra de(som myndig) tatt kontakt med barneverntjenesten, politi, og skolen som barna gikk på da, om hvilke forhold barna deres har vokst opp under under min nærvær, og at de aller minste barna i høyst grad ville ha en liknende oppvekst som de som var noen år eldre. 2 av barna er idag i 18-19åra, og jeg er temmelig sikker på at flere av barna har fått klare og dype følelsesmessige sår. Av lojalitet, og skremselspropaganda fra en grusomt narsistisk mor i huset er jeg veldig sikker på at barna aldri verden ville tørre å fortelle opplevelsene i heimen til utenforstående, selv hvis de ble utspurt. Spørsmål: Er det noe som helst som kan gjøres for å stoppe disse gærningene? Jeg er idag uønsket i den familiens nærvær, så skaffe bevis er ikke noe jeg kan stå for. Anonymkode: a30b2...599
Maleficenta Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Huff så forferdelig. Det er ikke første gang jeg har hørt om lignende tilfeller i fosterhjem. Virker jo som at hvem som helst bare kan bli fosterforeldre? Blir det ikke gjort bakgrunnssjekk på folk før de får lov å bli fosterforeldre??? Er isåfall helt hårreisende hvis ikke. Barn under barnevernet er jo barn som er svært sårbare og har ekstra behov for å bli tatt vare på av stabile og trygge voksne. Jeg kjenner jeg blir kraftig provosert hver gang jeg hører om barn som har blitt sviktet av egne foreldre nok en gang blir sviktet av de som skal "redde" dem.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 7 minutter siden, Maleficenta skrev: Huff så forferdelig. Det er ikke første gang jeg har hørt om lignende tilfeller i fosterhjem. Virker jo som at hvem som helst bare kan bli fosterforeldre? Blir det ikke gjort bakgrunnssjekk på folk før de får lov å bli fosterforeldre??? Er isåfall helt hårreisende hvis ikke. Barn under barnevernet er jo barn som er svært sårbare og har ekstra behov for å bli tatt vare på av stabile og trygge voksne. Jeg kjenner jeg blir kraftig provosert hver gang jeg hører om barn som har blitt sviktet av egne foreldre nok en gang blir sviktet av de som skal "redde" dem. Jo det blir det, men hvordan skal man finne ut på forhånd om de kommer til å slå fosterbarna? De er jo ikke akkurat dumme nok til å sitte å fortelle barnevernet at de kommer til å gjøre det. Anonymkode: d2318...c18 1
Maleficenta Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo det blir det, men hvordan skal man finne ut på forhånd om de kommer til å slå fosterbarna? De er jo ikke akkurat dumme nok til å sitte å fortelle barnevernet at de kommer til å gjøre det. Anonymkode: d2318...c18 Men herregud da. Det er jo mange fosterforeldre som slår fosterbarn som igjen får nye fosterbarn i tillegg. Det nytter jo ikke å bare ha en samtale med de en gang. Barnevernet burde jo kommet innom titt og ofte for å følge med at ungene har det bra. Og i ettertid snakke også med barna om hvordan de har det. Forrldre som slår egne barn blir jo mye raskere fanget opp.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Fosterbarnet(undertegnede) har det bedre enn noen gang. Spørsmålet er heller hva som kan gjøres for barn idag, mot (S)Cruella de Evil? For at hvertfall de (3)minste skal få en bedre oppvekstkår enn de eldre har hatt det. Anonymkode: a30b2...599
Maleficenta Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Man må anmelde. Er ingen annen løsning. Om de ikke blir dømt pga manglende bevis må vel noen ha vett nok i skrotten til å nekte de å ta imot flere fosterbarn
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Jeg må innrømme at jeg reagerer mest på den mentale dengingen,for jeg vet at barn tar mest skade av den .Det er hårreisende at noen gjør dette med barn. Hvis du anmelder vil de nok ikke få flere fosterbarn, og takk for det. Men om det skjer mer enn det tviler jeg egentlig på,så lenge det blir ord mot ord hvis ingen av deres biologiske barn sier noe. Vet du sikkert at deres biologiske barn har fått traumer etter barndommen, eller er det bare noe du tror? Anonymkode: 37685...63b
Gjest Blomsterert Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vokste opp hos en fosterfamilie i mine barneår. Fysisk og verbal deng og degradering var en ukentlig kost for meg i mine barneår. Flere i deres nærkrets visste om dette, og "sånn er det bare"(da). Etterhvert fikk dette ekteparet egne barn så jeg begynte å få flere pustepauser enn tidligere. Mine opplevelser har jeg lagt bak(takk og lov). Men jeg har alltids vært bekymret for barna deres da fysisk og verbal juling ble den "normale disiplinen" for de også. Har etter at jeg flyttet fra de(som myndig) tatt kontakt med barneverntjenesten, politi, og skolen som barna gikk på da, om hvilke forhold barna deres har vokst opp under under min nærvær, og at de aller minste barna i høyst grad ville ha en liknende oppvekst som de som var noen år eldre. 2 av barna er idag i 18-19åra, og jeg er temmelig sikker på at flere av barna har fått klare og dype følelsesmessige sår. Av lojalitet, og skremselspropaganda fra en grusomt narsistisk mor i huset er jeg veldig sikker på at barna aldri verden ville tørre å fortelle opplevelsene i heimen til utenforstående, selv hvis de ble utspurt. Spørsmål: Er det noe som helst som kan gjøres for å stoppe disse gærningene? Jeg er idag uønsket i den familiens nærvær, så skaffe bevis er ikke noe jeg kan stå for. Anonymkode: a30b2...599 Hvis du har kontaktet BV,politi og skole,er det vel ikke stort mer du kan gjøre. Har de ikke tatt deg på alvor? En kan kontakte pressen,men det er få som gjør det. Utrolig leit at du måtte oppleve dette! Disse menneskene skulle jo hjelpe et skadeskutt barn,og så gjør de alt verre. Det er utrolig provoserende.
Maleficenta Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må innrømme at jeg reagerer mest på den mentale dengingen,for jeg vet at barn tar mest skade av den .Det er hårreisende at noen gjør dette med barn. Hvis du anmelder vil de nok ikke få flere fosterbarn, og takk for det. Men om det skjer mer enn det tviler jeg egentlig på,så lenge det blir ord mot ord hvis ingen av deres biologiske barn sier noe. Vet du sikkert at deres biologiske barn har fått traumer etter barndommen, eller er det bare noe du tror? Anonymkode: 37685...63b Det viktigste er jo dersom både deres egne barn og framtidige fosterbarn slipper fri fra disse mishandlerne. Det skulle vært lov å innstallert nannycam i huset deres. Da hadde det blitt bevis Endret 10. februar 2016 av Maleficenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå