AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Ham kommer løpende og slenger seg rundt beina mine og roper mamma. Han vet hva jeg heter og har ofte brukt mitt navn, vi treffest titt og ofte, og jeg har sagt at jeg ikke er hans mamma. jeg har begynt å bare klappe barnet på ryggen og sier hei da jeg fikk noen blikk sist gang jeg sa at jeg ikke er hans mor, men da blir jo mitt eget barn helt fra seg da jeg er hans mamma! pedagogen der kommenterte og sier bare "..ja du kaller alle for mamma du "- til barnet. Hvordan burde jeg forholde meg til det? Anonymkode: 7efd2...b93
Gjest førstedamen Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Hehe, skjønner jo problemet, men dette er ganske så vanlig. Kjenner en alenemor som fikk problemer når barnet begynte å lære å snakke. Han hadde jo ingen fast pappa, ettersom hun var alenemor. Så i en periode kalte han ALLE menn for pappa. Tenk hvor pinelig det var for henne. Han ga seg jo etterhvert og skjønte at mamma/pappa var noe familiært og ikke gjaldt folk generelt. Hvordan mor forklarte dette vet jeg ikke.
GammelKaktus Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Er det noe å forholde seg til da? Pedagogen der kommenterte jo at han kaller alle for mamma. Går jo ut i fra at dette er noe moren hans vet om og at hun forklarer at hun er mammaen osv. Du kan jo bare si at jeg er mammen til "Per", og du har en annen mamma som er hjemme eller noe sånt. 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Han skjønner vel ikke helt hva ordet mamma betyr. Han skjønner det vel etterhvert. Anonymkode: ffba3...7bb
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Høres svært unormalt og merkelig ut at en 3-3,5-åring ikke skulle vite at h*n har sin ene Mamma...! Vår 3-åring sier ofte høyt til oss foreldre: "Dere to er MIN mamma og "MIN pappa" og "Jeg har EN mamma og EN pappa!" Søtt..😄 Barnet ville ALDRI kalle noen annen enn meg for "mamma" - det er jo uhørt. Anonymkode: 1f9e5...b9c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres svært unormalt og merkelig ut at en 3-3,5-åring ikke skulle vite at h*n har sin ene Mamma...! Vår 3-åring sier ofte høyt til oss foreldre: "Dere to er MIN mamma og "MIN pappa" og "Jeg har EN mamma og EN pappa!" Søtt..😄 Barnet ville ALDRI kalle noen annen enn meg for "mamma" - det er jo uhørt. Anonymkode: 1f9e5...b9c Ja, mon tro hvorfor han måtte lære at han har EN mamma og EN pappa? Har nok kalt flere et i BHG ja, Anonymkode: ad535...928 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres svært unormalt og merkelig ut at en 3-3,5-åring ikke skulle vite at h*n har sin ene Mamma...! Vår 3-åring sier ofte høyt til oss foreldre: "Dere to er MIN mamma og "MIN pappa" og "Jeg har EN mamma og EN pappa!" Søtt..😄 Barnet ville ALDRI kalle noen annen enn meg for "mamma" - det er jo uhørt. Anonymkode: 1f9e5...b9c Du altså.. Du tar litt kaka. Anonymkode: 6c08e...1d3 3
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Bestevenninna til lillesøstera (4 begge to) kaller moren våres for ''mamma-*navnet på moren vår*'', og søstera mi kaller mora til bestevenninna for ''mamma-navnet på mora hennes* Barn syns vel det bare er lettere å si mamma... Skjønner jo at dette ikke alltid er positivt, men h*n vokser det nok fra seg
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #9 Skrevet 11. februar 2016 Husker når jeg var svært liten så trodde jeg alle voksne damer het mamma. Forferdelig upraktisk, men endog. Anonymkode: ce347...5a0 1
Raven Emerald Skrevet 11. februar 2016 #10 Skrevet 11. februar 2016 Ryddet for avsporinger, spekulasjoner og persoangrep. Raven Emerald, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå