Gå til innhold

Netflix for dummies.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har null teknisk peiling. Hva gjør jeg for å kunne se netflix på tven og nettbrett ? Hvilke duppeditter trenger jeg fysisk å koble til tven min ?

Og hvordan fungere det.... Hva kan man finne der av gode serier og filmer ? Anbefaler du det? Og hvorfor ? Hva liker du å se på ? 

Vet det er en måneds gratis prøvetid men har lyst å vite litt mer først. 

:)

Anonymkode: ef766...f9e

Skrevet

Apple-TV eller Chromecast. Det er også mulig at du har Netflix-appen på TV'en og kan se direkte gjennom den. 

Skrevet

På nettbrett og mobil ser jeg vha appen. Har en eldre flatskjerm og med den kobler jeg bare pcen til med en hdmi ledning.

Utvalget på den norske utgaven er dårlig, mye jeg har sett før.

Anonymkode: d5604...515

Skrevet
8 minutter siden, Belladonna skrev:

Apple-TV eller Chromecast. Det er også mulig at du har Netflix-appen på TV'en og kan se direkte gjennom den. 

Har ikke appeltv  og vet ikke hva chromecast er ? Forklare ?

Skrevet

Chromecast er en dings som koster under 300kr. De selger den på elkjøp, net on net, expert osv. Det er en ting du kobler i HDMI porten på tv,en. Da finner du det du skal se enten via nettbrett-telefon. Så trykker du på chromcadt logoen og så kommer det på tv'en. Eller du finner frem det på pc'en og sender det til tv med å trykke på den knappen. Chromecast fungerer også med youtube, nrk nettv, popcorn time osv. Det er virkelig verdt pengene. Det er også netflix.

Anonymkode: 478aa...393

Skrevet

Chromecast fungerer ca på samme måte som Apple-TV i den forstand at du kan streame fra nettbrett eller PC til TV. Den er en god del billigere, koster typ 300 kr. Du må nok ha en av disse for å se på TV'en trådløst. Som nevnt over kan du kople til med HDMI-kabel, men personlig syns jeg dette er veldig tungvint. Det er også mulig å kjøre via mirroring, men dette har jeg veldig dårlig erfaring med siden det hakker forferdelig. 

Jeg ville kjøpt Chromecast i første omgang :)

Her er en link: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/mediaspiller/CHROMECAST/chromecast

Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg har også lite teknisk sans ... men for å se netflix på tv bruker jeg kabelen som vanligvis går i tuneren - og putter den i pcn. Veldig enkelt.

På netflix er det et godt utvalg av filmer og serier. Etter min mening bedre enn både HBO og Viaplay (har hatt de også) I tillegg er det mange finesser på hvordan man orienterer seg rundt hos Netflix som er MYE bedre enn de andre. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har null teknisk peiling. Hva gjør jeg for å kunne se netflix på tven og nettbrett ? Hvilke duppeditter trenger jeg fysisk å koble til tven min ?

Og hvordan fungere det.... Hva kan man finne der av gode serier og filmer ? Anbefaler du det? Og hvorfor ? Hva liker du å se på ? 

Vet det er en måneds gratis prøvetid men har lyst å vite litt mer først. 

:)

Hva slags TV har du?

Skrevet
2 minutter siden, Illuminatum skrev:

Hva slags TV har du?

Thomson tv som er hd ready .... tror man kian ha sånn nett greier på den... 

Skrevet

Er filmene og seriene tekstet på norsk forresten ?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er filmene og seriene tekstet på norsk forresten ?

Du velger språk på tekst selv, og norsk er et av valgene ja. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thomson tv som er hd ready .... tror man kian ha sånn nett greier på den... 

Kan ikke forstå annet.

Det må være kobling til en HDMI kabel   

Kan ikke forstå at du ikke skulle ha det.

Hva slags telefon har du?

Den enkleste måten å koble deg til er Apple TV, men Chromecast er nesten like lett. Litt avhengig av hva slags nettbrett du har.

Du finner info om å koble deg til her http://www.dinside.no/935745/hvordan-faa-netflix-paa-tv

Ellers er det tekstet på norsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...