Ephemera Skrevet 14. oktober 2004 #1 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg sliter litt for tiden... Jeg har i flere år gått på antidepressiva (Fontex) fordi jeg har en generalisert angstlidelse (bekymringsangst) som også fører til muskelspenninger. Jeg forsøkte å kutte ut medisinen for 2 år siden, men da måtte jeg begynne på igjen. Da hadde jeg tatt 2 tabletter om dagen i 2 år. Når jeg begynte på igjen gikk det heldigvis fint med 1 tablett om dagen. På slutten av sommeren i år, bestemte jeg meg for å prøve å slutte med medisinen igjen. Jeg trappet da ned og tok 1/2 tablett i to uker og så 1/2 tablett ca. annenhver dag før jeg sluttet helt. Samtidig satte jeg inn hormonspiral. Jeg tåler ikke p-piller, reagerer på hormonene, blir urolig, får angstsymptomer og mister sexlysten. Bestemte meg derfor, etter en periode uten prevensjon, for å prøve hormonspiral isteden. Men jeg tror denne virker uheldig inn på kroppen også? I tillegg har det vært masse stress i det siste, jeg skal ta førerkort og møter litt veggen når det gjelder både teori og kjøring... Det hører med til historien at jeg er 34 år og jeg har ikke hatt lyst til å kjøre bil tidligere heller... Men til saken: de siste dagene har jeg følt meg veldig urolig og er skikkelig anspent i musklaturen. Jeg har selv prøvd å finne ut hva dette skyldes, men kommer frem til at det sikkert er en sammenheng mellom alt: Sluttet med medisin, hormonspiral satt inn og masse negativt stress. Jeg har vært hjemme fra jobb i to dager nå og begynte å ta 1 tablett Fontex igjen igår. Jeg har også bestilt ekstra time til akupunktur (jeg har i flere år gått jevnlig til akupunktør pga muskelspenningene mine). Håper det går seg til igjen. Men hvis jeg skal få med meg den akupunktur-timen imorgen, må jeg være hjemme fra jobb imorgen også. Det er sååå fælt å ringe på jobb og si at jeg er syk... men nå har jeg jo allerde vært borte i to dager da... Det som gjør meg ekstra trist er at jeg trodde jeg endelig skulle slippe bivirkningene av Fontex'en. Jeg la tidlig på meg minst 10 kg. og hver gang jeg har prøv å slutte, har jeg hatt et inderlig håp om at disse ska renne av (men det er kanskje litt mye å forvente??). I tillegg blir man jo litt "flat" og jeg merker det også på det seksuelle. Jeg har det også kjemepbra i livet mitt nå, med verdens beste samboer som jeg virkelig elsker, så jeg hadde tro på at det skulle gå bra denne gangen... Nå tenker jeg liksom på hva som skal til for at jeg skal greie det neste gang... Kanskje at det passer litt bedre inn i livet mitt og at alt er litt roligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest F-16 Skrevet 14. oktober 2004 #2 Del Skrevet 14. oktober 2004 Kanskje er det ikke rette tiden å slutte på medisinen? En annen ting du må huske på er at det er normalt for alle mennesker å ha dårlige dager/perioder, være sliten, stresse med f.eks oppkjøring osv. Det som er veldig viktig er at du trapper ned aktivitetsnivået slik at du ikke føler deg stresset av alt du skal rekke. Tenk gjennom hva som er viktig for deg og prioriter det. Angående medisinen så finnes det jo andre typer antidepressiva du kan forsøke. De virker som du sikkert vet ulikt fra person til person og du ma kanskje lete en stund før du finner den som passer best for deg. Selv fikk jeg full klaff på den 3. Jeg ønsker deg riktig god bedring og lykke til med oppkjøringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå