Frøya*0803 Skrevet 15. juli 2002 #1 Skrevet 15. juli 2002 Min kommende svigerinne gav meg en god ide her om dagen: Vi skal jo servere vin til maten, og ønsket å kjøpe "pappvin" for å spare penger. Men vi så ikke helt for oss hvordan det kunne gå - man kan jo ikke komme med pappdunkene rundt bordet, og det ble også for dumt å ta ut glassene på kjøkkenet for hvert påfyll Så da foreslo hun at vi kjøpte noen karafler, av den billige sorten. Det får man jo for 20-40 kroner, om de ikke har der man leier. Det er jo en fin måte å servere vin på, og etterpå kan man bruke karaflene til vaser eller annet passende :D De trenger jo heller ikke være like. Kjempeide, syns jeg :D
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2002 #2 Skrevet 15. juli 2002 Men vil man egentlig spare på det? Man sparer ca 20-25 kroner på å kjøpe en karting istedenfor flaske, og dette går jo opp i opp med vinkaraflene. Med mindre man virkelig må ha MYE vin da. Personlig tror jeg man heller sparer mer inn på andre ting, men alle monner drar da!
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2002 #3 Skrevet 15. juli 2002 Vi har kjøpt inn all vinen i sverige og har spart flere tusen kroner. Måtte en gang kjøpe et par kartongviner fordi vin flaskene var utsolgt. Så da får de helle over vinen i en av de tomme flaskene på slutten av dagen.... Med andre ord MYE å spare i sverige
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2002 #4 Skrevet 15. juli 2002 Har sett at vinen er mye billigere i Sverige ja, men hvordan skal man få 60 flasker vin over grensen? Det blir mange kjøreturer det. Og det er ikke akutelt å gjøre seg til banditter og smugle over vinen heller...
Furstina Skrevet 15. juli 2002 #5 Skrevet 15. juli 2002 Vi har köpt vin i 3 liters kartonger i Sverige, i sk bag-in-box. 3 liter = 4 flaskor och kostar ca 170-200 svenska kronor. Motsvarande vin i Norge på flaska kostar mer än det dubbla! Vi kommer servera vinet ur karaffer alternativt ur gamla vinflaskor som pyntas med väv eller nät. De tester som gjorts i Sverige visar att just bag-in-box vinerna håller mycket hög kvalitet, däremot är 1 liters och 75 cl vinerna i kartong oftast sämre, nästan dåliga.
prinsessa Skrevet 15. juli 2002 #6 Skrevet 15. juli 2002 Vi hadde også karafler når vi gifta oss, og det fungerte kjempefint, vi lånte karafler av venner og familie. Og det var faktisk ganske mye å spare på det. Husk at det er 4 fl. vin i en pappkartong på 3l. Vi kjøpte også all drikke i Sverige på regninga til 50 gjester som var glad i drikke var ca. 6000,- da kosta vinen 2000,- Og da hadde vi mye drikke igjen.
Gjest Lea Skrevet 15. juli 2002 #8 Skrevet 15. juli 2002 Hva med å pynte kartongene da? Kle dem med fint gavepapir eller noe sånt? Og sett dem rett på bordet! Da slipper man karafler og de er jo dekorative i seg selv.
prinsessa Skrevet 15. juli 2002 #9 Skrevet 15. juli 2002 Hei Gæst Jepp, det gjorde vi. Vi er noen sikkelige banditter som smugler alkohol til eget bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå