Gå til innhold

Lykkeligste dagen - Bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min skal gifte oss etter planen i 2016. Men med vår økonomi så blir det ett lite bryllup.

Men uansett hvordan vi vrir og vender på det så blir det jo snakk om litt penger. 

Ville dere ha reagert om man giftet seg i kirken. Men så avsluttet det hele der? Altså Brudeparet, forloverne og foreldrene spiser ett bedre måltid ett sted. Men ingen fest. Kommer selvfølgelig ikke til å ha gaveliste da vi gifter oss for vår skyld og ikke for gavene.

Anonymkode: 08aab...d08

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde bare reagert positivt. Synes ofte at folk tar av på denne dagen, litt til det usømmelige når man leser om alle krav og forventninger, så hadde bare synes det var bra med nøkternt bryllup uansett økonomi. :)

Anonymkode: b3e9b...9ca

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg heller foretrukket medbrakt drikke og spleisefest. Ingenting er mer smålig enn å bli bedt kun i kirka. En liten middag/fest koster ikke all verden. Forsåvidt ikke antrekket heller. Evt vent med å gifte dere til dere har råd til det, eller gift dere i hemmelighet med kun forlovere og nærmeste familie. Ikke be folk i bryllup for å la de se at dere og familien forsvinner til middag. Jeg hadde ikke giddet å sette av en hel dag å pynte meg til et bryllup jeg kun fikk ta del i i kirken.

Anonymkode: 3d836...5cd

Skrevet

Kjenner da folk som har gjort det slik, men da har de ikke annonsert det heller (altså ikke invitert noen eller fortalt det til andre enn forlovere og foreldre). De bare giftet seg, og gjorde det i kirken fordi de er kristne, hadde pentøy på, tok bilde og feiret med de nærmeste. Senere hadde de en vennefest, og fikk da noen gaver, men mye mindre enn standard bryllupsgaver, mer sånn vennene spleisa på noe fint. Ok det?

• Liker 2
Skrevet

Hei :) Takk for svar

Veldig forskjellig svar her ja.. Vi hadde ikke sendt invitasjon til andre enn forloverne og foreldrene våre. Hadde ikke forventet at alle andre skulle komme i kirken heller. Selv om jeg tror nok en god del fra min side vil komme i kirka selv om. Å det er selvfølgelig hyggelig det. Ikke forventer jeg at folk skal bruke penger på å dolle seg opp heller. Come as you are. 

For vår del er det viktigste at vi får hverandre :) 

Hilsen TS

Skrevet

Om du leser her inne ser du at uansett hva du gjør, blir noen ikke fornøyd. ;) Så gjør det som passer dere best. :) 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du leser her inne ser du at uansett hva du gjør, blir noen ikke fornøyd. ;) Så gjør det som passer dere best. :) 

Hehe.. Begynte å skrive litt om det i svaret mitt over her :P Men tok det bort.  Leste noen tråder å fant fort ut at de med sterke meninger de har veldig sterke meninger, så uansett hva man gjør så er det noen som blir misfornøyde konkluderte jeg med. 

TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg heller foretrukket medbrakt drikke og spleisefest. Ingenting er mer smålig enn å bli bedt kun i kirka. En liten middag/fest koster ikke all verden. Forsåvidt ikke antrekket heller. Evt vent med å gifte dere til dere har råd til det, eller gift dere i hemmelighet med kun forlovere og nærmeste familie. Ikke be folk i bryllup for å la de se at dere og familien forsvinner til middag. Jeg hadde ikke giddet å sette av en hel dag å pynte meg til et bryllup jeg kun fikk ta del i i kirken.

Anonymkode: 3d836...5cd

Det er da ikke snakk om å invitere folk i kirken, det ville i såfall vært veldig uvanlig. Du måtte kanskje bare være negativ?

Anonymkode: 4a141...793

Skrevet

Så lenge du ikke inviterer folk bare til kirken ser jeg ikke noe problem med det. 

Skrevet

Ser ingen sammenheng mellom tittel på tråden og innholdet... 

Anonymkode: 6e0bd...02a

Skrevet

Hva med å gå ut å spise etter vielse med foreldre, forlovere og dere, og så ha en uformell vennefest hjemme hos dere på kvelden? Venner av meg gjorde nettopp det, da økonomien ikke tillot noe annet. Helt ærlig var akkurat den bryllupsfesten en av de artigste jeg har vært med på. 

Anonymkode: 69e87...d56

Skrevet

Hvem er det du er redd vil reagere, og hvordan? Noen nære venner kan jo synes det er synd å gå glipp av et bryllup, noen gamle tanter skulle vel også ønske det, men 'reagere'? Søsken kanskje, de kan bli skikkelig skuffa at de ikke er inkludert, og vil vel gjerne være i kirken og på middag ved en slik anledning. Ellers har vel ingen andre noe med hvordan dere gifter dere?

Skrevet

Det må jo være helt greit å gjøre det på den måten. Ville nok ikke sendt invitasjoner til vielsen, men sagt til de som spurte at de gjerne måtte komme om de ville. 

Gratulerer :) 

Skrevet

Vi skal også ha lite bryllup. Noen gjester på hytta, markblomster og vigsler som kommer til oss. Hjemmelagede kaker osv.

Min søsters var ennå mindre. Vielse på tinghuset,  middag med totalt 7 personer.  Synes det var fint, og ingen reagerte. 

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det må da være greit det. Men jeg synes ikke dere bør annonsere det for andre da i forkant med å si når dere skal gifte dere etc. Det tror jeg en del kan føle blir unødvendig.

Skrevet

Drit i hva alle andre måtte synes og mene. Det er deres dag, dere bestemmer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...