Gå til innhold

Bli sammen med far til barna igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å bli sammen med faren til barna igjen. Men det blir mest av fornuftige årsaker. Det er snart 8 år siden bruddet. Er han singel, er han en fantastisk far. Men i forhold glemmer han barna litt. Jeg har på disse 8 årene, vært i 2 forhold. Første varte litt over 1 år, og det andre er jeg i nå. Men det går mot slutten. Jeg har og datet mye mellom forholdene. Og blir så oppgitt over hvor mye rare menn det er der ute, de fleste følelsesmessig ødelagt. Selv så forelsker jeg meg ekstremt sjelden, så det går jo flere år før jeg møter en jeg får følelser for, og så er det ikke sikkert det forholdet funker. Og da går det flere år igjen før jeg forelsker meg igjen.

Ene barnet vårt sliter veldig med at far er av og på. Nå er vi i en på periode, og begge barna blomstrer igjen. Jeg vet at barnefar aldri kom helt over meg, og ville nok gjerne blitt sammen med meg igjen. Vi hadde 12 år sammen, og hadde det veldig bra i flere av de årene. Vi har mye til felles, kranglet omtrent aldri. Livet med han var trygt og godt. Men de siste årene var jeg alvorlig syk, vi hadde to småbarn og han ble deprimert, og alt bare raknet. Nå er jo ikke de problemene der, jeg er frisk, han er frisk og vi har skolebarn. Derfor har jeg startet tanken på om vi kunne fått det til nå. Og vi vet hva vi går til, det negative er borte. Vi har felles interesser, og felles ønsker for framtiden. Og for barna hadde det vært utrolig bra. Men jeg vet ikke om jeg vil klare å elske han igjen. Sikkert bli veldig glad i han, like han og tenne på han. Men føler samtidig at det er alternativet mitt uansett. Da jeg så sjelden forelsker meg. Kommer jeg nok bare til å velge en annen mann av de samme grunnene.

Bare lurer på hva andre tenker om dette. Og noen som har gjort noe lignende.

Anonymkode: ab64d...f56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, helt feil grunnlag. Du må jo elske mannen du vil ha en fremtid med...!

Jeg ser for meg at du blir sammen med han igjen, og tilslutt finner ut at du ønsker mer, og da er det samme leksa en gang til..

Skrevet

Jeg kan se flere grunner til at du skal prøve igjen med barnefar. 

1. Barna. De ville mest sannsynlig fått et bedre liv om dere fant sammen igjen. Jeg sier ikke at skilsmissebarn ikke kan være lykkelige, for jeg er et selv, men det ideelle er jo at foreldrene er sammen.

2. Det praktiske og økonomi. Dere vil få bedre råd, og er to om alt.

3. Romantikken kan dere finne tilbake til om dere prøver. Alt tilsier jo at dere begge er klare for noe mer, og personlig syns jeg det er en god idé å prøve igjen.

Men TS, du bør trå veldig forsiktig. Barna er sikkert gamle nok til og forstå en del. Ikke la dem få falske forhåpninger. Jeg vet at mine foreldre prøvde i ett år etter de ble separert, for å se om det var noe og hente. Det var ikke det, men de prøvde! Det er utrolig beundringsverdig at to mennesker som egentlig har bestemt seg for å gå hvert til sitt, prøver for å se om det kanskje kan være noe der, om så bare for og se om de fremdeles har en fremtid sammen. En gammel gnist, eller en felles forståelse for følelsene til hverandre.

Det finnes mange definisjoner på kjærlighet, og du må selv bestemme hvilken som er viktigst for deg. Ønsker deg lykke til, og håper du tar det rette valget for deg selv. 

• Liker 2
Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg lurer litt på hva som er best/verst av å stadig ha nye partnere i forhold til å bli sammen med barnefaren igjen?

• 4 år senere...
Skrevet

Hei! 
Ble du sammen med barnefar igjen?

Anonymkode: 69156...593

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...